Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Eelco Storm
Vandaag om 18:09:00
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 17:57:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 17:51:04
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 17:30:37
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 17:25:44
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 16:56:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:19:03
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
  

Auteur Topic: staal transport coilwagens met drie huiven  (gelezen 4350 keer)

Rob Moerkerken

  • Offline Offline
  • Berichten: 808
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
staal transport coilwagens met drie huiven
« Gepost op: 08 April 2010, 11:44:34 »
Ik ben in het bezit van een aantal NS coilwagens met drie huiven, het gaat om:

Roco nr.44059 set van 4 coilwagens blauw met witte ringen
Roco nr.47427 coilwagen blauw met witte ringen
Roco nr.46516-1 coilwagen turquoise

Mijn vraag is nu of deze wagens passen binnen de door mij gehanteerde periode van 1972 tot en met 1982?
Zo ja, dan kan ik ze gebruiken in een Hoogoven staaltrein...
Zo nee, dan gaan ze in de verkoop...

Graag reacties, Rob
Rob Moerkerken

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4749
    • Filmpjes op YouTube
Re:staal transport coilwagens met drie huiven
« Reactie #1 Gepost op: 08 April 2010, 12:21:01 »
Vind je de wagens die je in bezit hebt mooi?

Zo ja, zet ze dan in in je Hoogovens trein. Dat is de vrijheid van je hobby, je krijgt geen bekeuring als je zondigt met een model wat een paar jaar later heeft rondgereden.

Als je je daarentegen volledig wilt houden aan de door jou genoemde periode, bekijk dan met een loep de revisiedata op de modellen waar je over spreekt.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Rob Moerkerken

  • Offline Offline
  • Berichten: 808
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re:staal transport coilwagens met drie huiven
« Reactie #2 Gepost op: 08 April 2010, 13:06:58 »
Ik vind de stalen huif wagens prachtig, met name de turquoise uitvoering!
Maar ik wel wel enigzins vasthouden aan mijn tijdperk 1972-1982, als nu blijkt dat de bauwe coil wagens voor het eerst in 1983/'84 reden oke dan geen punt, maar reden zij voor het eerst vanaf 1990 dan gaan ze gewoon weg.

Voor de staaltrein komt een blauwe 1300 (1310 met A-sein en NS-vignet) en daar moeten de wagon's wel bij passen.
Rob Moerkerken

Schachbrett

  • Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 5839
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re:staal transport coilwagens met drie huiven
« Reactie #3 Gepost op: 08 April 2010, 13:10:59 »
Die turquoise uitvoering zijn volgens mij gehuurde exemplaren van de Zwitsers.


Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5389
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:staal transport coilwagens met drie huiven
« Reactie #4 Gepost op: 08 April 2010, 13:29:52 »
Inderdaad even de revisiedata nakijken, volgens mij zijn ze te nieuw. NS had namelijk eerder stalen huifwagens die niet uit drie, maar uit vier delen bestond. Die wagens waren bruin.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8551
  • Spoor N
Re:staal transport coilwagens met drie huiven
« Reactie #5 Gepost op: 08 April 2010, 14:02:30 »
Die turquoise uitvoering zijn volgens mij gehuurde exemplaren van de Zwitsers.
Dat klopt, die werden in 1996 gehuurd, tot ergens in de laatste jaren.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rob Moerkerken

  • Offline Offline
  • Berichten: 808
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re:staal transport coilwagens met drie huiven
« Reactie #6 Gepost op: 08 April 2010, 14:05:16 »
Kijk dit zijn reacties waarop ik zit te wachten, goede info...

Krijg steeds meer het idee dat de blauwe en turquoise huifwagens in de verkoop kunnen.

De bruine vier en zes assers kunnen waarschijnlijk wel...

Rob Moerkerken

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:staal transport coilwagens met drie huiven
« Reactie #7 Gepost op: 08 April 2010, 14:21:48 »
De blauwe exemplaren zijn inderdaad te nieuw. En kloppen wat maatvoering ook niet. Dacht na 1989 dat ze in dienst kwamen en de turquoise uitvoeringen die overigens gehuurd waren van de sbb-cff kwamen ergens in 1996 in dienst, wat Rick ook schreef.
De vier- en zes assige bruine DB varianten kan je wel makkelijk plaatsen in je tijdperk mits ze het oude DB logo hebben.  ;)


Jeroen
We're all riders on this train.

Rob Moerkerken

  • Offline Offline
  • Berichten: 808
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re:staal transport coilwagens met drie huiven
« Reactie #8 Gepost op: 08 April 2010, 14:50:27 »
Mooi zo ik weet genoeg...

de zes wagens gaan in de verkoop, iemand interesse?

Rob Moerkerken

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:staal transport coilwagens met drie huiven
« Reactie #9 Gepost op: 08 April 2010, 19:48:52 »
De blauwe NS-huifwagens zijn dezelfde als de bruine met 4-delige huiven.
Deze huiven zijn (dacht ergens eind jaren 80) vervangen door 3-delige exemplaren.
De blauwe modellen kloppen zoals gezegd niet, zijn te kort.

Huub


j.peel

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re:staal transport coilwagens met drie huiven
« Reactie #10 Gepost op: 08 April 2010, 21:29:13 »
De blauwe wagens hadden ook uitsparingen (5) in het brede deel van de chassisbalken. Een soort geperforeerde vissenbuik dus.
Groet Jan.