Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:28:48
Invoering SGNS containerwagens bij NS door Jan Breman
Vandaag om 23:24:16
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 23:18:16
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 23:00:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 22:59:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
Vandaag om 22:56:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:53:11
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jouw philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
  

Auteur Topic: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.  (gelezen 13066 keer)

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #30 Gepost op: 17 September 2009, 19:50:29 »
 :) Mooi verslag Chris op je site.

Albert.

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #31 Gepost op: 17 September 2009, 19:57:56 »
Zeker,

Wat me opvalt is dat de minitrix versie's geen uitstekende delen heeft zoals die ventilatoren.
Passat driver:)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #32 Gepost op: 17 September 2009, 21:09:21 »
@Gert :Heb ik gefikst toen ik de kap weer terug plaatste, deurtje zat niet goed.
Ze sluiten keurig.

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #33 Gepost op: 17 September 2009, 21:59:53 »
Mooi verslag Chris en ik vind die deurtjes wel iets extra's aan het model toevoegen. Jammer dat de zijramen zo diep liggen en die spijlen daar zo dik zijn......

Jeffrey

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #34 Gepost op: 17 September 2009, 22:02:08 »
Yep, dat is jammer, dat heeft Roco beter voor elkaar.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #35 Gepost op: 17 September 2009, 22:03:46 »
Maar open deurtjes mag wel vaker zeker bij die rangeerdiesels voor een machinist in de deur dat is top (y)

De eerste en tot nu toe enige waar ik het zag was de Philo 1300 renov in H0.

Gr. Remco.

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #36 Gepost op: 19 September 2009, 13:18:16 »
Zeker leuk van die deurtjes die open kunnen, kan niet alleen bij rangeren, ik heb ook vaak genoeg een 232 op de gewone hoofdbaan zien rijden met een open deur. Datzelfde verschijnsel heb ik ook al vaak bij een Class 66 gezien. Misschien moet Mehano dat ook maar ooit aanpassen of iemand die een beetje handig is?

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2113
  • MSc Micro-Electronics
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #37 Gepost op: 19 September 2009, 13:33:05 »
Citaat
Is die net zo slecht als de vergelijkbare Fleischmann motor
Kort mijn mening hierover. Zowel de M* als de Fl* motor hebben zo hun voor en nadelen. Beide merken gebruiken 2 typen motoren. Type 1 is de (half) open motor. Deze hebben vervangbare koolborstels. Goed digitaal te regelen zijn ze vaak niet en tevens kan je problemen krijgen met stank. Ze zijn echter zo goed als onverwoestbaar.

Type 2 is de gesloten motor. Deze hebben als voordeel dat de rijvaardigheden beter zijn, maar als nadeel dat bij kapotte koolborstels dat je de motor moet vervangen.

Type 3 gebruikt alleen M* en T*, de koolborstelloze motor. De Sinus-motor. De rijeigenschappen zijn (als de overbrenging goed is) uitstekend. Echter ze zijn duur en hebben veel stuurelektronica nodig.

Natuurlijk ook mijn mening over deze lok. Het is een zware lok, en de M*-versie heeft al een ingebouwde decoder. Bij een bedrijf dat soms 400 euro voor een 'standaard' lok vraagt, vindt ik het niet vreemd dat ze een lok in de 'hobby' reeks voor 140 euro verkopen. Ik heb zo'n vermoeden dat dit een afweging is tussen detailleering, handbaarheid en betrouwbaarheid. Bij sommige firma's pakt dit goedkoper uit (bijv Piko hobby-reeks), maar die zijn dan niet altijd zo betrouwbaar.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

ArtMan

  • Offline Offline
  • Berichten: 428
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #38 Gepost op: 21 September 2009, 07:44:41 »
In ieder geval is die Ludmilla een leuk model. Het zou goed zijn als de 3 loks eens met elkaar vergeleken zouden worden. B.v. door een professional als Chris ;). Toekomstige kopers kunnen dan zelf uitmaken voor welke versie/merk ze gaan.

Is de sluitverlichting zelf nog in te bouwen naderhand of bestaat de sluitverlichting uit geschilderde rode "puntjes" op metaal?

Persoonlijk vind ik die Brawa het mooiste door die open ventilatoren en de deurtjes die open kunnen.

mvg
Arthur
(3rail rijder)


Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #39 Gepost op: 21 September 2009, 08:19:40 »
Hoe is de leverbaarheid van de Brawa uitvoering ?
Een model wat specifiek in Nederland rijdt zouden Nederlandse winkels toch op voorraad moeten nemen?
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #40 Gepost op: 14 November 2009, 14:55:04 »
In ieder geval is die Ludmilla een leuk model. Het zou goed zijn als de 3 loks eens met elkaar vergeleken zouden worden. B.v. door een professional als Chris ;). Toekomstige kopers kunnen dan zelf uitmaken voor welke versie/merk ze gaan.

in dit draadje kun je de Roco naast de Brawa zien
Vr. groeten,
Bob