Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Frank 123
Vandaag om 07:37:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07
  

Auteur Topic: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.  (gelezen 12583 keer)

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #30 Gepost op: 17 September 2009, 19:50:29 »
 :) Mooi verslag Chris op je site.

Albert.

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #31 Gepost op: 17 September 2009, 19:57:56 »
Zeker,

Wat me opvalt is dat de minitrix versie's geen uitstekende delen heeft zoals die ventilatoren.
Passat driver:)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #32 Gepost op: 17 September 2009, 21:09:21 »
@Gert :Heb ik gefikst toen ik de kap weer terug plaatste, deurtje zat niet goed.
Ze sluiten keurig.

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #33 Gepost op: 17 September 2009, 21:59:53 »
Mooi verslag Chris en ik vind die deurtjes wel iets extra's aan het model toevoegen. Jammer dat de zijramen zo diep liggen en die spijlen daar zo dik zijn......

Jeffrey

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #34 Gepost op: 17 September 2009, 22:02:08 »
Yep, dat is jammer, dat heeft Roco beter voor elkaar.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #35 Gepost op: 17 September 2009, 22:03:46 »
Maar open deurtjes mag wel vaker zeker bij die rangeerdiesels voor een machinist in de deur dat is top (y)

De eerste en tot nu toe enige waar ik het zag was de Philo 1300 renov in H0.

Gr. Remco.

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #36 Gepost op: 19 September 2009, 13:18:16 »
Zeker leuk van die deurtjes die open kunnen, kan niet alleen bij rangeren, ik heb ook vaak genoeg een 232 op de gewone hoofdbaan zien rijden met een open deur. Datzelfde verschijnsel heb ik ook al vaak bij een Class 66 gezien. Misschien moet Mehano dat ook maar ooit aanpassen of iemand die een beetje handig is?

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2106
  • MSc Micro-Electronics
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #37 Gepost op: 19 September 2009, 13:33:05 »
Citaat
Is die net zo slecht als de vergelijkbare Fleischmann motor
Kort mijn mening hierover. Zowel de M* als de Fl* motor hebben zo hun voor en nadelen. Beide merken gebruiken 2 typen motoren. Type 1 is de (half) open motor. Deze hebben vervangbare koolborstels. Goed digitaal te regelen zijn ze vaak niet en tevens kan je problemen krijgen met stank. Ze zijn echter zo goed als onverwoestbaar.

Type 2 is de gesloten motor. Deze hebben als voordeel dat de rijvaardigheden beter zijn, maar als nadeel dat bij kapotte koolborstels dat je de motor moet vervangen.

Type 3 gebruikt alleen M* en T*, de koolborstelloze motor. De Sinus-motor. De rijeigenschappen zijn (als de overbrenging goed is) uitstekend. Echter ze zijn duur en hebben veel stuurelektronica nodig.

Natuurlijk ook mijn mening over deze lok. Het is een zware lok, en de M*-versie heeft al een ingebouwde decoder. Bij een bedrijf dat soms 400 euro voor een 'standaard' lok vraagt, vindt ik het niet vreemd dat ze een lok in de 'hobby' reeks voor 140 euro verkopen. Ik heb zo'n vermoeden dat dit een afweging is tussen detailleering, handbaarheid en betrouwbaarheid. Bij sommige firma's pakt dit goedkoper uit (bijv Piko hobby-reeks), maar die zijn dan niet altijd zo betrouwbaar.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

ArtMan

  • Offline Offline
  • Berichten: 429
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #38 Gepost op: 21 September 2009, 07:44:41 »
In ieder geval is die Ludmilla een leuk model. Het zou goed zijn als de 3 loks eens met elkaar vergeleken zouden worden. B.v. door een professional als Chris ;). Toekomstige kopers kunnen dan zelf uitmaken voor welke versie/merk ze gaan.

Is de sluitverlichting zelf nog in te bouwen naderhand of bestaat de sluitverlichting uit geschilderde rode "puntjes" op metaal?

Persoonlijk vind ik die Brawa het mooiste door die open ventilatoren en de deurtjes die open kunnen.

mvg
Arthur
(3rail rijder)


Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #39 Gepost op: 21 September 2009, 08:19:40 »
Hoe is de leverbaarheid van de Brawa uitvoering ?
Een model wat specifiek in Nederland rijdt zouden Nederlandse winkels toch op voorraad moeten nemen?
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #40 Gepost op: 14 November 2009, 14:55:04 »
In ieder geval is die Ludmilla een leuk model. Het zou goed zijn als de 3 loks eens met elkaar vergeleken zouden worden. B.v. door een professional als Chris ;). Toekomstige kopers kunnen dan zelf uitmaken voor welke versie/merk ze gaan.

in dit draadje kun je de Roco naast de Brawa zien
Vr. groeten,
Bob