Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 08:24:36
C12c rijtuig door roco
Vandaag om 07:59:31
Terschellinger Spoor door roco
Vandaag om 07:57:18
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 07:45:25
Modelspoorbaan van Einte door Frits C
Vandaag om 07:13:28
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 07:13:15
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 07:03:31
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:11:03
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
12 October 2025, 23:57:13
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
12 October 2025, 23:51:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
12 October 2025, 23:27:56
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
12 October 2025, 23:21:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
12 October 2025, 23:01:42
zoeken waar een draad zit op de baan door Dirk
12 October 2025, 22:59:35
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
12 October 2025, 22:18:35
Kato ETA 515 door Benelux795
12 October 2025, 21:29:39
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
12 October 2025, 21:22:44
Dissel loc-tender van fleischmann BR 50, 4179 door Spoorzoeker58
12 October 2025, 21:03:32
Show je realistische treinsamenstelling door Cegielski
12 October 2025, 20:23:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
12 October 2025, 20:10:15
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
12 October 2025, 19:44:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
12 October 2025, 19:41:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
12 October 2025, 19:34:29
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door vpeters1984
12 October 2025, 18:58:33
HSM D1715 door vpeters1984
12 October 2025, 18:56:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
12 October 2025, 18:34:40
Tsjechische Sikken door maartenvdb
12 October 2025, 18:30:24
Overstap naar HTM door Jan Bennink
12 October 2025, 18:29:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
12 October 2025, 17:50:31
Project seaside Germany door Ronald Halma
12 October 2025, 17:10:54
  

Auteur Topic: Overwegbomen en aandrijving  (gelezen 5811 keer)

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #15 Gepost op: 22 October 2009, 21:55:12 »
Zal ik jullie dan maar gelijk uit de droom helpen? Deze overweg is zo gemaakt en gebleven omdat AKZO voormalig Sikkens nog wel eens een hoogtransport hebben/hadden. De rijdraad hangt (5.50) hier op normale hoogte, en de hangsteun is van het normale formaat niets afwijkends dus. De borden hebben enkel en alleen een beschermde werking zodat er geen EV-personeel tp hoeft te zijn als er een hoogtransport over de ovw moet, scheelt een hoop euroooooooos.

Groeten Hans

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #16 Gepost op: 22 October 2009, 23:14:25 »
Sherlock Dilz...... 8)

Da's volgens mij een andere Floris...

Zal ik jullie dan maar gelijk uit de droom helpen? Deze overweg is zo gemaakt en gebleven omdat AKZO voormalig Sikkens nog wel eens een hoogtransport hebben/hadden. De rijdraad hangt (5.50) hier op normale hoogte, en de hangsteun is van het normale formaat niets afwijkends dus. De borden hebben enkel en alleen een beschermde werking zodat er geen EV-personeel tp hoeft te zijn als er een hoogtransport over de ovw moet, scheelt een hoop euroooooooos.


Ik wil niet vervelend doen, maar die Y-steun op de foto is toch echt kleiner dan standaard. En verder snap ik de uitleg eigenlijk niet zo. Als er een hoogtransport over moet, dan past het wel of het past niet. Ik zie niet hoe die borden dat personeel kunnen vervangen...
Reinier

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1570
    • sleutelspoor
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #17 Gepost op: 22 October 2009, 23:21:25 »
Zal ik jullie dan maar gelijk uit de droom helpen? Deze overweg is zo gemaakt en gebleven omdat AKZO voormalig Sikkens nog wel eens een hoogtransport hebben/hadden. De rijdraad hangt (5.50) hier op normale hoogte, en de hangsteun is van het normale formaat niets afwijkends dus. De borden hebben enkel en alleen een beschermde werking zodat er geen EV-personeel tp hoeft te zijn als er een hoogtransport over de ovw moet, scheelt een hoop euroooooooos.

Groeten Hans

Geweldig hij doet het weer  (y) blijft jeuken he Hans al die treintjes.

gr. Gerco

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #18 Gepost op: 23 October 2009, 18:36:25 »
De bovenleiding hangt standaard op 5.50 mtr, wegvoertuigen worden geacht niet hoger te zijn dan 4.00 mtr. Je moet 1.50 meter uit de bvl vandaan blijven anders gebeuren er zeer vervelende dingen. Die waarschuwingbalk zal dus op 4.00 mtr hoogte moeten hangen, anders moeten er dus andere maatregelen getroffen worden. Zo kan men dus zonder dat EV personeel tp is veilig de ovw passeren. Is het transport te hoog dan loopt het vast onder de waarschuwingsbalk. En de Y-hngst is een HE 160B, hangt overal, pl is een HO 242, ook niets bijzonders, op de ldbvl staan geen markeringen aangegeven dat de rdr daar lager zou hangen. Dus meer weet ik niet voor je te voorschijn te toveren ja dat het geo 085 en de palen de nummers 40/21 en 40/19 hebben en op het spoor Ledn-Lis (MG) staan en dat de palen 40/20 en 40/22 op het spoor Lis-Ledn (LG) staan. H ja draad 1 zit op Lg en 2 op MG. meer kon ik niet vinden ook niet op de dwarsprofielen.

Groeten Hans

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8827
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #19 Gepost op: 24 October 2009, 00:58:15 »
Da's volgens mij een andere Floris...


Ik wil niet vervelend doen, maar die Y-steun op de foto is toch echt kleiner dan standaard. En verder snap ik de uitleg eigenlijk niet zo. Als er een hoogtransport over moet, dan past het wel of het past niet. Ik zie niet hoe die borden dat personeel kunnen vervangen...
Da's niet vervelend, hoor. Waar is gewoon waar....:)

Enne Hans, welkom terug!

Groet,

Huibert

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4061
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #20 Gepost op: 24 October 2009, 15:36:30 »
Kan iemand mij vertellen waar ik een betrouwbare overwegboomaandrijving kan vinden?

Hallo Huibert,

Ik laat je van de week wel wat servoaandrijvingen zien.

Groet,

Dirkjan

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8827
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #21 Gepost op: 25 October 2009, 10:49:05 »
 (y)