Ander lokje bouwen of de stroomafname verbeteren (compensatie ). Decoders verrichten geen wonderen, ook al wordt dat er wel van verwacht. Ik vind het dus op voorhand al verkeerd de decoder iets te willen laten doen wat je op voorhand al vernacheld hebt.
Decoders die niet van kleine stroomonderbrekingen overnieuw starten vanaf snelheid nul.Zijn de decoders van Zimo en van CT-Elektronik (tran)
Het hangt ook van de schaal af.Voor schaal N heb je alleen mini-decoders van Tran, Zimo en ESU. Die laatste zijn echter gevoeliger voor stroomonderbrekingen.
Voor schaal HO hangt het af hoeveel ruimte je hebt. Het allerbeste werkt dan een Lenz Gold met Gold-capcondensatoren (speicherbaustein). Dit kost echter een fortuin en je hebt veel ruimte nodig. (dacht bijna 100 euro bij elkaar). Tran en Zimo werken dan denk ik beter. (werk zelf met ESU, maar die zijn gevoelig)
Voor schaal O of groter is een Zimo zeer goed. Dan kan je een zelfgebouwde condensator-buffer aansluiten (artikel in Railhobby). Voor schaal HO is dit geen optie, daar de elektrolytische condensatoren veel groter zijn dan de Goldcaps, wel veel goedkoper.
Ennnn niet te vergeten de Kühn N025 goed en goedkoop.De vraag is of je daar blij mee moet zijn bij een noodstop bij Koploper, ik in ieder geval niet.Grtzz Rob