Laatste probleem: op de hoofdbaan geeft een stroommeter 9 Volt min aan, na enige seconden gaat de stroom ervan af. De trein op de baan stopt. Even later geeft hij weer stroom.Als ik de knop van de transformator naar andere kant draai, geeft de stroommeter netjes 9 Volt aan. Maar ook nu valt de stroom weer weg na een aantal sec. om vervolgens na enge sec. weer een stroomsignaal te geven. Wat is er?
Goedemorgen ,Probleem 1:Ik heb een modelbaan, welke uit een aantal delen bestaat.Op een gedeelte rijden voortdurend treinen heen-en-weer met eenzelfde snelheid.Aan het einde van het traject activeert de trein een REED-sensor en de stroom verandert van min in plus v.v. Dit werkt allemaal prima. Terwijl de treinen wel minder hard rijden, soms staan ze zelfs stil. Ligt dit aan de trein, de rails, de stroom?
Probleem 2:Ik heb ook nog hele grote problemen met de stroomvoorziening van de rest van mijn HO-modelbaan. Op het rangeerterrein is het niet mogelijk om erin te rijden, maar je kunt er alleen uitrijden de hoofdbaan op. Hoe komt dit?
Probleem 3:Laatste probleem: op de hoofdbaan geeft een stroommeter 9 Volt min aan, na enige seconden gaat de stroom ervan af. De trein op de baan stopt. Even later geeft hij weer stroom.Als ik de knop van de transformator naar andere kant draai, geeft de stroommeter netjes 9 Volt aan. Maar ook nu valt de stroom weer weg na een aantal sec. om vervolgens na enge sec. weer een stroomsignaal te geven. Wat is er? Graag hulp.Jeroen.