Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 00:25:23
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Ronald Halma
Vandaag om 00:13:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijn v m
Vandaag om 00:03:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:16
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
11 July 2025, 23:53:16
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
11 July 2025, 23:49:10
Raadplaatje door R1954
11 July 2025, 23:21:09
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
11 July 2025, 22:47:05
Nu te koop: pantograaf type BBC en type Metropolitan Vickers (schaal H0) door EFM
11 July 2025, 22:39:25
Spoor- en tramweg parafernalia door Erik01
11 July 2025, 21:24:43
US diorama in H0 door RetroJack
11 July 2025, 21:15:46
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Prutsert
11 July 2025, 21:11:44
ESU Loksound V4 Plux22 door W. Dagevos
11 July 2025, 20:43:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
11 July 2025, 19:57:46
Roco 2025 door Arjan6511
11 July 2025, 19:40:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
11 July 2025, 19:17:59
NZH A 1001 - 1004 door Hans Reints
11 July 2025, 19:16:04
Depot + vervolg Vlieringen-2 door NS264
11 July 2025, 18:40:44
20 toen door Arjan6511
11 July 2025, 17:26:19
Yet Another Servo Decoder door Eric v C
11 July 2025, 17:14:47
Telefoonnummer Conrad......... door astrantia
11 July 2025, 16:22:05
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
11 July 2025, 15:53:14
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
11 July 2025, 15:46:35
De Projecten van RetroJack door RetroJack
11 July 2025, 14:27:56
S88n bus splitsen door Montanbahn
11 July 2025, 14:00:06
Van Veendam naar Stadskanaal en door naar Emmen door Simon Stenneberg
11 July 2025, 13:51:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
11 July 2025, 13:47:16
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
11 July 2025, 13:13:41
Intermittende kortsluiting door Albert de Heer
11 July 2025, 13:00:56
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door dh3201
11 July 2025, 12:54:44
  

Auteur Topic: TGV gaat voor nieuw wereldrecord  (gelezen 1671 keer)

Victor

  • Offline Offline
  • Berichten: 45
  • Frans is voor verraders
TGV gaat voor nieuw wereldrecord
« Gepost op: 19 January 2007, 16:57:02 »
Zou het volgende haalbaar zijn?

Nieuwe recordpoging TGV 21/12/2006
Door: Erik Kruithof

In het voorjaar van 2007 wil men in Frankrijk een nieuw record vestigen met de TGV. Het huidige record van 515,3 km/u uit 1990 wil men verhogen tot een snelheid tussen de 550 en 570 km/u.

Bron:http://www.trainmagazine.nl/tm_v2/index.php?sec=55&grp=2888&ond=4774

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: TGV gaat voor nieuw wereldrecord
« Reactie #1 Gepost op: 19 January 2007, 17:46:28 »
Als ze dat denken te kunnen halen dan zal dat ook wel lukken gezien de ervaring van de Fransen met hoge snelheden en het breken van recorts.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Anoniem

  • Gast
Re: TGV gaat voor nieuw wereldrecord
« Reactie #2 Gepost op: 19 January 2007, 17:51:44 »
De officiële doelstelling is 540 km/h (operatie 'TGV150', waarbij 150 natuurlijk staat voor 150 m/s) en geen 550 of 570. In het verleden is de doelstelling echter altijd ruimschoots gepasseerd (operatie TGV100 werd een record van 381 km/h, operatie TGV117 leverde 482,4 km/h op en operatie TGV140 515,3).
Momenteel wordt een combinatie geprepareerd die bestaat uit de motorwagens van POS-stel 4402 (met grotere wielen, andere overbrenging, twee stroomafnemers minder en stroomlijnbeplating in de plaats, enzovoort) en drie Duplexrijtuigen omdat die een betere stroomlijn hebben dan de enkeldeksrijtuigen. Waarschijnlijk zal ook de spanning op de bovenleiding weer opgevoerd worden, die lag bij de vorige recordritten rond de 28 kV.

Verder is het nieuws al een tijdje bekend ;) en zou het een en ander in de maand april moeten plaatsvinden.

Victor

  • Offline Offline
  • Berichten: 45
  • Frans is voor verraders
Re: TGV gaat voor nieuw wereldrecord
« Reactie #3 Gepost op: 19 January 2007, 18:09:25 »
Gaat dit op de lijn tussen Parijs en Lyon gebeuren?
Want op dat hele stuk zijn er geen stations.

Anoniem

  • Gast
Re: TGV gaat voor nieuw wereldrecord
« Reactie #4 Gepost op: 19 January 2007, 18:19:29 »
Natuurlijk niet ;D. Het gaat gebeuren op de LGV-Est, recordpogingen worden sinds 1981 altijd (op zijn minst ten dele) gedaan op het nieuwste stuk infrastructuur dat Frankrijk op dat moment kent. Bijkomend voordeel is dat je de lijn niet hoeft af te sluiten voor het overige verkeer, omdat-ie nog niet open is. Op de LGV-SE is een afsluiting van een halve dag of langer voor welke testrit dan ook ab-so-luut onbespreekbaar ;).

Overigens: tussen Parijs en Lyon liggen heul veul stations hoor, om alleen de grootste te noemen: Melun, Fontainebleau, Moret, Montereau, Sens, Laroche-Migennes, Tonnerre, Montbard, Les Laumes-Alésia, Dijon Ville, Nuits St. Georges, Beaune, Chagny, Chalon-sur-Saône, Tournus, Mâcon, Villefranche-sur-Saône, St. Germain au Mont d'Or, Collonges-Fontaines en eventueel Vaise. Oh u bedoelde de LGV ;D? In dat geval toch nog twee: Le Creusot TGV (officiële naam Le Creusot-Montchanin-Montceau les Mines TGV) en Mâcon Loché TGV.

De LGV-SE is ook niet de meest geschikte hogesnelheidslijn ter wereld voor dergelijke ultrahoge snelheden...t is net een achtbaan in de Morvan, met hellingen van maar liefst 35‰ (steilste normaalspoorlijn van Frankrijk).
« Laatst bewerkt op: 19 January 2007, 18:22:27 door Wesley »