Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 17:03:17
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:23
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door 5166
Vandaag om 16:51:02
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 16:42:59
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door marco
Vandaag om 16:39:58
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 16:39:32
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 16:36:51
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 16:29:09
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 16:24:09
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 14:42:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 14:09:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
  

Auteur Topic: Depot Susteren  (gelezen 4717 keer)

Sikkeman

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Depot Susteren
« Gepost op: 03 August 2009, 10:52:08 »
Hallo allemaal,

Ik zag op het setje ketelwagens van Roco (66001) van VTG Benelux BV Rotterdam het opschrift Depot Susteren staan. Tot wanneer was Susteren een depot voor deze ketelwagens? Was dat in ieder geval ook nog in 1996 want dat staat als revisiedatum op de wagens.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Sikkeman (Kees)

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Depot Susteren
« Reactie #1 Gepost op: 03 August 2009, 11:46:30 »
ff google'n en gevonden http://stationsweb.brinkster.net/station.asp?station=susteren&vraag=susteren

Tot het voorjaar van 2003 dus, en daadwerkelijk in gebruik tot eind jaren '90

Mvg
Wim.
« Laatst bewerkt op: 03 August 2009, 11:48:23 door Wim Ros »
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Depot Susteren
« Reactie #2 Gepost op: 03 August 2009, 11:52:32 »
(Ketel)wagens voor de DSM werden in Susteren gestald en gereinigd.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Sikkeman

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:Depot Susteren
« Reactie #3 Gepost op: 03 August 2009, 13:32:58 »
Ik wist dat Susteren een groot rangeerterrein was maar dat het tot op het laatst een depot was, wist ik niet. Werden naast de DSM wagens, VTG ook andere wagens gestald danwel onderhouden?

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Depot Susteren
« Reactie #4 Gepost op: 03 August 2009, 14:54:23 »
Goedenmiddag.

Toen susteren nog gewoon geopend was als rangeerterrein ( eind jaren 70 begin 80)
werd er nog gewoon onderhoud gepleegd aan alle wagens die dat nodig hadden.Zoals ik me kan herinneren werden er de bietenwagens type E nagekeken voordat ze weer werden ingezet in de bietencampagne.Later werden er in hoofdzaak DSM wagens nagekeken zowel ketelwagens als de blauwe kunstmestwagens.

Aan de kant van Sittard heeft tot voor een aantal jaren terug nog altijd de oude werkplaats gestaan.

halverwege de jaren 90 hebben er ook nog een aantal 2200 gestaan in afwachting van de dingen die gingen gebeuren( sloop uiteindelijk).

Groetjes Chris


De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Peter Gootzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re:Depot Susteren
« Reactie #5 Gepost op: 03 August 2009, 16:28:06 »
Hallo,

Midden jaren 90 heb ik ook wel eens gezien dat er Plan V treinstellen stonden voor kleine reparaties. Die werden dan meestal door een 2200 over het terrein getrokken/geduwd.

Mvg, Peter

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re:Depot Susteren
« Reactie #6 Gepost op: 04 August 2009, 22:44:49 »
Heren,

Vanuit de tijd (eind 80' begin 90'jaren) dat ik bijna weekelijks (Vrijdag richting zuid, zondag avond richting noord) tussen Z. Limburg en Den Helder pendelde, heb ik op de sporen tegen de hoofdbaan ook geregeld (niet vaak maar wel terug kerend) een rij tank wagons gezien die volgens t grote opschrift voor Solvay waren bestemd (of terug kwamen). Solvay had een grote fabriek net te noorden van Linne. Met een beperkt eigen spoor, maar wel een overgave spoor (?) tussen de doorgaande spoor in.
Ik meen mij eveneens één keer een stoomtrein te herinneren die daar ff terzijde was gesteld (onder stoom), maar de intercity reden daar normaal gesproken voluit (130km/u?) want er zat een behoorlijke tijd tussen vertrek in Sittard en aankomst in Roermond...

Vriendelijke groet,
Jan-Peter.
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

axel

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
Re:Depot Susteren
« Reactie #7 Gepost op: 04 August 2009, 22:58:17 »
 nog voor dat het emplacement susteren werdt opgebroken  hebben er ook nog een lange tijd Hbis en U gestaan, die later allemaal naar de sloop zijn gegaan. http://members.lycos.nl/dia2003/t-srn.htm

Axel
Nederlands stoom!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re:Depot Susteren
« Reactie #8 Gepost op: 04 August 2009, 23:08:05 »
Heren,

Vanuit de tijd (eind 80' begin 90'jaren) dat ik bijna weekelijks (Vrijdag richting zuid, zondag avond richting noord) tussen Z. Limburg en Den Helder pendelde, heb ik op de sporen tegen de hoofdbaan ook geregeld (niet vaak maar wel terug kerend) een rij tank wagons gezien die volgens t grote opschrift voor Solvay waren bestemd (of terug kwamen). Solvay had een grote fabriek net te noorden van Linne. Met een beperkt eigen spoor, maar wel een overgave spoor (?) tussen de doorgaande spoor in.
Ik meen mij eveneens één keer een stoomtrein te herinneren die daar ff terzijde was gesteld (onder stoom), maar de intercity reden daar normaal gesproken voluit (130km/u?) want er zat een behoorlijke tijd tussen vertrek in Sittard en aankomst in Roermond...

Vriendelijke groet,
Jan-Peter.
Er zit nogwel een verschil tusen het emplacement Susteren, en de wachtsporen naast de hoofdbaan aldaar, of stond die stomer echt op het empl ?

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re:Depot Susteren
« Reactie #9 Gepost op: 04 August 2009, 23:20:10 »
Thom,

Ik vermoed dat t de wacht sporen waren (zal 1991 of 1992 zijn geweest), hij stond terhoogte van de verlaten rangeerpost aan de zijde van de hoofdbaan.

Vriendelijke groeten,
Jan-Peter.
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:Depot Susteren
« Reactie #10 Gepost op: 05 August 2009, 00:07:45 »
Dat zijn de sporen 4 en 5. Bij het nog in dienst zijn van Susteren meestal gebruikt voor treinen die niet geheuveld hoefden te worden, al was dat daarvandaan wel mogelijk. Later inhaal- of opstelspoor. Via deze sporen was het nog mogelijk het emplacement, de weegbrug of werkplaats te bereiken.

Groet, Dolf.