Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht
door
TonM
Vandaag
om 21:42:56
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
jumbo747
Vandaag
om 21:32:49
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer
door
Mg1982nl
Vandaag
om 21:31:05
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 21:17:34
Show je werkplek
door
Eric B
Vandaag
om 21:13:58
Micromotot analoog 12v dc gebruiken
door
JoopSpoort
Vandaag
om 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken
door
JoopSpoort
Vandaag
om 20:58:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
Vandaag
om 20:51:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
defender
Vandaag
om 20:41:21
wat is het merk van deze bochtwissel
door
Theovh
Vandaag
om 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:37:50
Gewoon wat busfoto's
door
R1954
Vandaag
om 20:36:46
trein of metro naar Hoek van Holland
door
R1954
Vandaag
om 20:32:50
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Stefan88
Vandaag
om 20:06:48
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
gdh
Vandaag
om 19:00:07
Ik ben aan het opruimen.
door
Keska
Vandaag
om 18:49:58
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 18:14:49
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
bellejt
Vandaag
om 17:47:06
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
ES44C4
Vandaag
om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025
door
Arjan6511
Vandaag
om 16:37:54
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 16:23:16
Piko 1136 van AC naar DC
door
Martijn193
Vandaag
om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 11:58:00
Spoorhumor
door
Biessendorf
Vandaag
om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:40:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0) (gelezen 2846 keer)
Jefftrack
Offline
Berichten: 1662
Dutch Iron Works
Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Gepost op:
13 May 2009, 16:49:20 »
Bij deze dan mijn baanplan voor mijn nieuwe eensporige modelspoorbaan naar Nederlands voorbeeld:
Het schaduwstation en aansluitend een keerlus gelegen onder de hoofdbaan:
klik hier voor een grotere afbeelding
Het kopstation met rangeer mogelijkheden, een industrie aftakking en het paradebaanvak naar de grote stad:
klik hier voor een grotere afbeelding
De afmetingen van de L-spoorbaan is 434 cm x 305 cm.
Mvg,
Jeffrey
«
Laatst bewerkt op: 13 May 2009, 23:44:44 door Hans van de Burgt
»
Gelogd
Machinist Johan
Offline
Berichten: 1806
gevorderd beginner
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #1 Gepost op:
14 May 2009, 17:48:30 »
waarom enkelsporig??
Gelogd
Ronaldk
Offline
Berichten: 8813
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #2 Gepost op:
14 May 2009, 18:19:48 »
hallo,
Ik zou het schaduwstation groter uitvoeren met meer sporen dan ben je wat beter voorbereid op de toekomst, je komt namelijk altijd opstelruimte tekort..... en de keerlus pas na de opstelsporen aansluiten waardoor de opstelsporen een onderdeel van de keerlus gaan vormen.
voor de rest een leuk ontwerp, weer eens wat anders dan rondjes rijden... een leuk kopstation met een groot stuk vrije baan....
Groet Ronald
Gelogd
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
Gerard110
Offline
Berichten: 194
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #3 Gepost op:
23 May 2009, 12:01:43 »
ik zou flexrails gebruiken als ik jouw was. de bogen zien er een beetje onrealistisch uit. verder lijkt het wel een goed plan.
Gelogd
Jefftrack
Offline
Berichten: 1662
Dutch Iron Works
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #4 Gepost op:
25 May 2009, 09:48:13 »
Bedankt voor de reakties.....
Ik heb gekozen voor enkelspoor om meer ruimte over te laten voor de natuur en het geeft mij het gevoel van meer charme m.b.t. het spoor.
De groote van het schaduw station is nog redelijk open .... Alhoewel ik er bewust voor heb gekozen om het niet op te nemen in de keerlus. Hierdoor hoeven niet alle trienen door naar de keerlus enkel de de treinen met een trekkende loc. Daarbij het feit dat de keerlus nu minder ruimte vraagt....
Ik wil het hele baanplan opbouwen uit flexrails maar gebruik hier de standaard bogen om een houvast te hebben in het ontwerpen. De bogen zullen werkelijk minder worden.
Jeffrey
Gelogd
Matthijs van Heijningen
Offline
Berichten: 2406
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #5 Gepost op:
25 May 2009, 11:39:19 »
En zo'n schaduwstation als dit:
Heb je 3 doorgaande sporen die door naar de keerlus gaan en 3 kopspoortjes voor treinstellen of trek/duw treinen.
mvg,
Matthijs
Gelogd
Jefftrack
Offline
Berichten: 1662
Dutch Iron Works
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #6 Gepost op:
25 May 2009, 11:44:45 »
Is inderdaad ook een goede optie waar ik nog naar zal kijken....
Jeffrey
Gelogd
Jefftrack
Offline
Berichten: 1662
Dutch Iron Works
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
«
Reactie #7 Gepost op:
17 June 2009, 14:07:31 »
Ik heb de tips ter harte genomen en deze verwerkt in een nieuw baanplan:
Het schaduw station:
klik hier voor een vergrote afbeelding
Zichtbare sporen:
klik hier voor een vergrote afbeelding
Het goederen spoor is komen te vervallen omdat ik meer landschap wilde en daarbij een grote brug over een grote rivier. Het is nu wat gehoekt mar beide bochten in het midden stuk worden minder scherp waardoor de brug scheef komt te liggen ten opzichte van de randen van de tafel.
Jeffrey
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)