Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 21:42:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
Vandaag om 21:32:49
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Mg1982nl
Vandaag om 21:31:05
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 21:17:34
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 21:13:58
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
Vandaag om 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
Vandaag om 20:58:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 20:51:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 20:41:21
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
Vandaag om 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
Vandaag om 20:36:46
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 20:32:50
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Stefan88
Vandaag om 20:06:48
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 19:00:07
Ik ben aan het opruimen. door Keska
Vandaag om 18:49:58
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:14:49
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door bellejt
Vandaag om 17:47:06
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:37:54
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 16:23:16
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
  

Auteur Topic: Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)  (gelezen 2846 keer)

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Gepost op: 13 May 2009, 16:49:20 »
Bij deze dan  mijn baanplan voor mijn nieuwe eensporige modelspoorbaan naar Nederlands voorbeeld:

Het schaduwstation en aansluitend een keerlus gelegen onder de hoofdbaan:


klik hier voor een grotere afbeelding

Het kopstation met rangeer mogelijkheden, een industrie aftakking en het paradebaanvak naar de grote stad:


klik hier voor een grotere afbeelding

De afmetingen van de L-spoorbaan is 434 cm x 305 cm.
Mvg,

Jeffrey
« Laatst bewerkt op: 13 May 2009, 23:44:44 door Hans van de Burgt »

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #1 Gepost op: 14 May 2009, 17:48:30 »
waarom enkelsporig??

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #2 Gepost op: 14 May 2009, 18:19:48 »
hallo,

Ik zou het schaduwstation groter uitvoeren met meer sporen dan ben je wat beter voorbereid op de toekomst, je komt namelijk altijd opstelruimte tekort..... en de keerlus pas na de opstelsporen aansluiten waardoor de opstelsporen een onderdeel van de keerlus gaan vormen.

voor de rest een leuk ontwerp, weer eens wat anders dan rondjes rijden... een leuk kopstation met een groot stuk vrije baan....

Groet Ronald
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Gerard110

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #3 Gepost op: 23 May 2009, 12:01:43 »
ik zou flexrails gebruiken als ik jouw was. de bogen zien er een beetje onrealistisch uit. verder lijkt het wel een goed plan.

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #4 Gepost op: 25 May 2009, 09:48:13 »
Bedankt voor de reakties.....

Ik heb gekozen voor enkelspoor om meer ruimte over te laten voor de natuur en het geeft mij het gevoel van meer charme m.b.t. het spoor.

De groote van het schaduw station is nog redelijk open .... Alhoewel ik er bewust voor heb gekozen om het niet op te nemen in de keerlus. Hierdoor hoeven niet alle trienen door naar de keerlus enkel de de treinen met een trekkende loc. Daarbij het feit dat de keerlus nu minder ruimte vraagt....

Ik wil het hele baanplan opbouwen uit flexrails maar gebruik hier de standaard bogen om een houvast te hebben in het ontwerpen. De bogen zullen werkelijk minder worden.

Jeffrey

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #5 Gepost op: 25 May 2009, 11:39:19 »
En zo'n schaduwstation als dit:


Heb je 3 doorgaande sporen die door naar de keerlus gaan en 3 kopspoortjes voor treinstellen of trek/duw treinen.

mvg,

Matthijs

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #6 Gepost op: 25 May 2009, 11:44:45 »
Is inderdaad ook een goede optie waar ik nog naar zal kijken....

Jeffrey

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #7 Gepost op: 17 June 2009, 14:07:31 »
Ik heb de tips ter harte genomen en deze verwerkt in een nieuw baanplan:

Het schaduw station:

klik hier voor een vergrote afbeelding

Zichtbare sporen:

klik hier voor een vergrote afbeelding

Het goederen spoor is komen te vervallen omdat ik meer landschap wilde en daarbij een grote brug over een grote rivier. Het is nu wat gehoekt mar beide bochten in het midden stuk worden minder scherp waardoor de brug scheef komt te liggen ten opzichte van de randen van de tafel.

Jeffrey