Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 23:09:40
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 22:55:06
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: DB BR 216 1980-1984 Olietrein  (gelezen 9104 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Gepost op: 06 October 2009, 19:16:47 »
Hoi,

Ik heb mij laten verleiden tot de aanschaf van een Brawa DB BR 216 ;D

Nu wil ik hierachter een olietrein samen stellen!

Maar welke oliewagens mogen erachter :) ( Of kunnen erachter! )

Ik heb de volgende foto van Jan Bennink gezien in het 25 jaar geleden draadje:

Terug naar Vriezenveen. De lege "olieboot" Pernis-Schoonebeek reed via Almelo. Vanaf Almelo getrokken door een DB 216. 26 mei 1982



Die lijken mij erg op de wagons die Chris hier toont:



Klopt dit en zijn dat dus ook de juiste wagons voor die samenstelling ? En welke zou ik nog meer kunnen kopen ?

Bedankt alvast,

Gr. Remco.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #1 Gepost op: 06 October 2009, 19:37:05 »
Remco,

de lilliput wagen die pas geleden is uitgekomen kan volgens mij ook....
Of was dat nu een eerder tijdperk ???

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #2 Gepost op: 06 October 2009, 19:38:07 »
Nee die helaas niet Sander, dat is TPIII ipv TPIV :(

Gr. Remco.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #3 Gepost op: 06 October 2009, 19:49:57 »
Citaat van: Remco!
Ik heb mij laten verleiden tot de aanschaf van een Brawa DB BR 216 ;D

Da's helemaal niet erg ;) Overigens melde je elders op het forum dat je nog nooit een Brawa V160 had gezien... da's niet waar ;) Op Rail en Eurospoor reed zo'n 'geval' elke 2 minuten aan je neus voorbij ;)

Citaat van: Remco!
Maar welke oliewagens mogen erachter :) ( Of kunnen erachter! )

Deze:



Citaat van: Remco!
Die lijken mij erg op de wagons die Chris hier toont:
Klopt dit en zijn dat dus ook de juiste wagons voor die samenstelling ? En welke zou ik nog meer kunnen kopen ?

Lijken ja, zijn: nee... :( Ben al heel lang aan het monitoren, maar de juiste wagens zijn volgens mij nog nooit uitgebracht...

Grtzz,

Karst

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #4 Gepost op: 06 October 2009, 19:51:15 »
Da's helemaal niet erg ;) Overigens melde je elders op het forum dat je nog nooit een Brawa V160 had gezien... da's niet waar ;) Op Rail en Eurospoor reed zo'n 'geval' elke 2 minuten aan je neus voorbij ;)

Deze:

Lijken ja, zijn: nee... :( Ben al heel lang aan het monitoren, maar de juiste wagens zijn volgens mij nog nooit uitgebracht...

Grtzz,

Karst

Oh dat is dan helemaal niet tot me doorgedrongen ;D Zal zeker door de De-TD of U gekomen zijn ;D

Maar ok, jammer :( Dus verder zoeken dus!

Bedankt in ieder geval!

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #5 Gepost op: 08 October 2009, 16:25:45 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #6 Gepost op: 08 October 2009, 16:28:36 »
Remco de DB216  van brawa is een supermooi model met sublieme rijeigenschappen , ik heb m zelf ook , wel tijdperk 5/6 ,maar ben er heel blij mee , superdetails ,alles piekfijn op de lok  (y)
de ketelwagons die je wilt kopen/zoeken ,is misschien een tipje ,weet ook niet of ze correct zijn, maar ik heb 1 wagon van ravossi die eigenlijk wel iets weg heeft van de foto van Drenht de kleuren van de ketel kloppen dan wel niet, maar dat is altijd aan te passen  ,weet niet zeker of die in tijdperk IV past maar lijkt er wel op , jij mag het zeggen



weet op dit moment niet welk nummer het heeft bij ravossi, maar dat kan ik nog opzoeken als het nodig mocht zijn

groet stefan ;)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #7 Gepost op: 08 October 2009, 19:10:18 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

Ja geen idee ? Ik sta open voor suggesties ?

@Stefan:

Ook hier, geen idee :) Misschien dat de experts een tip hebben ?

Gr. Remco.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #8 Gepost op: 18 November 2009, 21:22:13 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

Tja, het voorbeeld lijkt in ieder geval een LHB type te zijn, zoals hier is weergegeven: http://www.hauptbahn.de/Bilder/20090301a/index.html. Van een dergelijk type (voor stook/ruwe olie) is nog geen model. De Rivarossi is eerder iets van 80m3, deze zijn ca 65m3. Aan beide zijden van de NL-D grens werden/worden deze intensief gebruikt voor het vervoer van ruwe olie. Dus er moet toch markt voor zijn...

Dirkjan