Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Frank 123
Vandaag
om 15:18:30
Locatie van foto gezocht
door
mldehaas
Vandaag
om 15:10:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:09:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:03:57
welke servo 90 180 of 360 graden en stapgrootte
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:02:40
Line-up foto's van modellen
door
Huup
Vandaag
om 14:46:54
Rail away
door
haes
Vandaag
om 14:43:14
Oude Fleischmann meuk en curiosa
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:40:05
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe
door
Thom
Vandaag
om 14:22:16
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 14:05:45
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 13:05:12
Bahnstrecke 5867
door
DJV
Vandaag
om 13:04:34
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 12:59:56
Petitie - Rail away moet blijven!
door
Hasenwald
Vandaag
om 12:49:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 12:48:36
Treinbotsing tussen Almelo en Hengelo 1972
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:37:20
Wat is dit voor component
door
008200
Vandaag
om 12:14:37
Roco AC modellen
door
bellejt
Vandaag
om 12:13:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:13:47
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 10:53:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:53:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 10:53:20
Wat voor trein is dit? Kan nergens een afbeelding vinden.
door
roco
Vandaag
om 10:47:41
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 10:31:45
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 09:50:32
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Bert Senden
Vandaag
om 09:46:25
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Jeroen95
Vandaag
om 08:17:32
Piko 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 03:23:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
DavidNS400 Grote sik
06 December 2025, 21:32:51
hoe programmeer ik een Uhlenbrock 76150 PLUX16 decoder zonder motor
door
Josephes
06 December 2025, 19:39:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Veolia toont interesse voor doorstart City Cargo
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Veolia toont interesse voor doorstart City Cargo (gelezen 880 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12557
Veolia toont interesse voor doorstart City Cargo
«
Gepost op:
08 January 2009, 15:07:23 »
7 januari 2009
De curator van het failliete City Cargo Nederland onderzoekt met 'een grote Franse vervoerder' een doorstart van de Amsterdamse vrachttram. Dat bevestigt bewindvoerder Joris Lensink. De twee partijen zijn bezig te kijken naar de financiële haalbaarheid van het project.
'City Cargo is een geweldig concept en al het voorwerk is al gedaan. Wat wij nodig hebben is een goed doortimmerd financieel plan.' Lensink wil de naam van de vervoerder niet noemen, maar volgens experts kan het alleen om het trein-en streekvervoerbedrijf Veolia gaan, dat al vanaf het begin betrokken is geweest bij het Amsterdamse tramproject.
Algemeen directeur Ton Kienhorst van trein-en streekvervoerbedrijf Veolia Transport Nederland in Breda bevestigt de belangstelling van zijn bedrijf voor een doorstart van City Cargo, maar zegt 'dat er nog geen gesprekken zijn gevoerd met de bewindvoerder van de failliete vrachttramexploitant.' Kienhorst: 'Het hangt allemaal van de condities af. Het concept zelf heeft wel potentie. Daarom zijn wij ook vanaf het begin betrokken geweest bij het project.'
Lensink, van het advocatenkantoor De Vos & Partners, verwacht over twee weken meer duidelijk te geven of een doorstart van de vrachttram mogelijk is. 'Dan weten wij of er een bedrijfsplan ligt of niet. In ieder geval is het Franse bedrijf zeer geïnteresseerd.'
Volgens de Amsterdamse bewindvoerder zijn er legio scenario's om het bedrijf City Cargo, dat ondermeer eigenaar is van het concept en de tienjarig concessie voor de hoofdstad, voort te zetten. 'Dat kan onder de oude naam, maar ook onder een andere juridische entiteit', zegt hij.
Een woordvoerder van het stadsbestuur van Amsterdam zegt dat de hoofdstad nog steeds geïnteresseerd in de vrachttram, 'maar dan moet het wel op een gezonde financiële manier tot stand komen. Daarom zijn wij altijd bereid met nieuwe partijen te praten.' Amsterdam ziet City Cargo als een commercieel bedrijf en wil er geen publieke gelden in steken.
Kees Verhoeven, directeur van MKB Amsterdam, juicht een doorstart van de vrachttram toe, maar vreest dat het niet gaat lukken. 'De vrachttram gaat er gewoon niet meer komen.' Verhoeven legt de zwarte piet bij de gemeente Amsterdam. 'De gemeente heeft de mond vol over het milieu, maar als er dan een goed idee komt, trekt ze haar keutel weer in. Erg teleurstellend.'
Verladers vinden dat de vrachttram alleen een doorstart mag maken indien het kostentechnisch kan concurreren met andere modaliteiten, aldus Marco Wiesehahn, beleidsadviseur van de verladersorganisatie EVO. 'Dat kan alleen als de vrachttram wordt gefinancierd door de marktpartijen en niet te zeer steunt op subsidies', aldus Wiesehahn. 'Wat me opvalt in de hele discussie, is dat er een grote schuld wordt neergelegd bij de gemeente Amsterdam. Maar als die miljoenen zou moeten investeren in extra spoor, is de vraag of het project niet in de knel komt met Europese mededingingsregels. Want wordt de tram daarmee niet bevoordeeld ten opzichte van andere modaliteiten? Prima als de vrachttram er alsnog komt, maar wel graag via de reguliere markt.'
EVO waarschuwde eerder al voor te hooggespannen verwachtingen met de vrachttram. Volgens de verladersorganisatie prijst de vrachttram zich uit de markt door de extra overslag die moet worden gemaakt en de tarieven niet concurrerend maakt.
bron transport
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Veolia toont interesse voor doorstart City Cargo