Volgorde melders kan zo goed als niet, aangezien we slechts 1 bezetmelder per blok hebben en de volgorde getest is.
Marijn,Koploper kan alleen goed werken als je minimaal 2 melders per blok gebruikt.Dus als je om te beginnen je aan deze specificaties houd, en alles zo ingeeft en aansluit zoals het de bedoeling is, dan zal het ook gewoon werken. Ik stel voor dat je daar als eerste mee begint. En dan denk ik zomaar dat je problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.MvgWim.
Marijn,Het plaatsen van dezelfde vraag op meerdere forums wordt meestal net in dank afgenomen. Dus nu ook niet.MvgWim.
of er zit gewoon een fout in je database.
Marijn is uitgenodigd op het Koploperforum om zijn database even te uploaden dan kijken we even mee hoe het zit met de bezetmelders.Gr, Ben.
Ik heb ook nog niet gelezen (of eroverheen gelezen), of je nu getest hebt op een echte COM-poort of niet? En of je nieuwstre drivers geprobeerd hebt (ondanks ik dit ook al eerder in dit topic vermeld heb). Gezien het feit je toch mogelijk een communicatie-probleem hebt, zou ik dit toch eerst eens even controleren of je op een echte COM-poort het zelfde probleem hebt.Groetjes,Dave
Wim, als hij meerdere PC's gebruikt met dezelfde brakke USB driver zou ik het toch eens proberen op een echte COM-poort. 't zal zeker niet de eerste keer zijn dat ik communicatie-problemen zie door gebruik van meegeleverde USB <-> RS-232 bridge/converter drivers... Het is hetzelfde idee als telkens een andere auto kopen omdat ze niet goed starten, maar wel telkens dezelfde brakke accu blijven gebruiken.Het is overigens ook een test van niets... PC met COM-poort opsporen, Koploper installeren, backup inlezen en testen maar.Zo gezegd, zo gedaan.Groetjes,Dave