Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Albert.H0
Vandaag om 00:02:20
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
24 December 2025, 23:57:02
Goede wensen voor 2026 door Ronald Halma
24 December 2025, 23:54:07
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door saskia
24 December 2025, 23:33:36
Yamorc 7001 dood door Ronald Halma
24 December 2025, 23:32:25
US diorama in H0 door Ronald Halma
24 December 2025, 23:29:11
Modelwensen 2026 door marco
24 December 2025, 23:22:03
MoBaBro.de door Jelmer
24 December 2025, 23:17:59
Aachenau West door Jelmer
24 December 2025, 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
24 December 2025, 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
24 December 2025, 22:59:35
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
24 December 2025, 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
24 December 2025, 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
24 December 2025, 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
24 December 2025, 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
24 December 2025, 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
24 December 2025, 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
24 December 2025, 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
24 December 2025, 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
24 December 2025, 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
24 December 2025, 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
24 December 2025, 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
24 December 2025, 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
24 December 2025, 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
24 December 2025, 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 December 2025, 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
24 December 2025, 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
24 December 2025, 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
24 December 2025, 17:26:52
  

Auteur Topic: Trans Siberischespoorlijn  (gelezen 2307 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12572
    • sleutelspoor
Trans Siberischespoorlijn
« Gepost op: 28 August 2008, 15:47:13 »
Toyota gaat gebuik maken van Transsiberisch spoor

Toyota gaat in het voorjaar van 2009 de Transsiberische spoorlijn gebruiken om goederen te vervoeren naar de autofabriek in Sint Petersburg De Japanse autofabrikant ziet in het spoor een goed alternatief voor landvervoer over de weg. Wegvervoer wordt steeds duurder door de hoge brandstofkosten en de strenge milieuvoorschriften. Vervoer over zee is goedkoper, maar doet er volgens Toyota zestig dagen over. De Transsiberische spoorlijn kent een doorlooptijd van twintig dagen.
Enkele andere autofabrikanten zijn ook geïnteresseerd in de Transsiberische spoorlijn. BMW kondigde al aan, jaarlijks 25.000 teu met onderdelen per spoor van Europa naar China te vervoeren. Ook Volkswagen heeft zich nu als gegadigde voor diensten op deze spoorlijn opgeworpen.
bron:transport

« Laatst bewerkt op: 28 August 2008, 17:43:13 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #1 Gepost op: 28 August 2008, 16:03:16 »
Is dit als gevolg van dit?

Groet,

Erik

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12572
    • sleutelspoor
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #2 Gepost op: 28 August 2008, 16:09:38 »
Weet ik niet, maar het een zal het ander niet uitsluiten.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27073
    • Pagina van klaas
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #3 Gepost op: 28 August 2008, 17:07:28 »
......de autofabriek in Sint De Japanse autofabrikant .....
Ik ken Sint Nicolaasga en Sint Willebrord en Sint Anna ter Muiden, maar van Sint De Japanse Autofabrikant heb ik nog nooit gehoord. Waar ligt dat?  ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Anoniem

  • Gast
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #4 Gepost op: 28 August 2008, 17:38:39 »
Naast Sint Juttemis Klaas ;D 8).

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12572
    • sleutelspoor
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #5 Gepost op: 28 August 2008, 17:42:27 »
Weet je wat het ergste is! Geen woord over St Annaland, en dat is toch echt zeeuws ;D
Sint Petersburg staat er nu wel in 8)
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27073
    • Pagina van klaas
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #6 Gepost op: 28 August 2008, 19:51:08 »
Dank je. Sint Anna ter Muiden ligt toch ook echt in Zeeland.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12572
    • sleutelspoor
Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
« Reactie #7 Gepost op: 07 October 2008, 15:23:55 »
Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
Deutsche Bahn wil in februari van de spoorverbinding tussen Noord-Duitsland en China een geregelde, wekelijkse dienst maken. Dat heeft topman Norbert Bensel van DB Schenker (Railion) meegedeeld in Hamburg, waar hij de binnenkomst van de Trans Eurasia Express bijwoonde. De dienst op China moet een 'standaardproduct' worden. In de toekomst worden behalve in Hamburg ook vertrekken in Nürnberg of Duisburg geboden.
Volgens Bensel is de verbinding, over een afstand van 10.000 kilometer en met een doorlooptijd van twintig dagen, zowel voor vervoer per schip als voor luchtvracht een alternatief. De eerste klant van de dienst is Fujitsu Siemens Computers, die een volledige containertrein vult. Deze grote klant wil in de toekomst zeker 20 procent van zijn goederen tussen het Verre Oosten en Duitsland met de trein vervoeren.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #8 Gepost op: 08 October 2008, 02:07:16 »
Leuk allemaal, die plannen, maarre,
- waar halen ze de capaciteit vandaan voor al die plannen ?
- wat komt er van een dienstregeling terecht in de winter, ik heb eens begrepen dat door de koude spoorstaven te bros kunnen worden voor normaal gebruik.
- kunnen bv computers wel tegen 2 weekjes Siberie ?

Groeten, Alexander

Anoniem

  • Gast
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #9 Gepost op: 08 October 2008, 02:12:35 »
Dat zal wel meevallen... in de winter wordt volgens mij de dienst gewoon normaal uitgevoerd op de Transsiberische spoorlijn, in ieder geval de reizigersdienst. En of computers ertegen kunnen? Blijkbaar heeft Fujitsu Siemens daar wel vertrouwen in :).

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1631
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #10 Gepost op: 08 October 2008, 12:27:05 »
De TransSib is in de winter buiten luchtverkeer  de  meest betrouwbare en vaak enigste  verbinding  door  Rusland.   
onderschat ze niet.. ,waar hier  bij -10  het leven stilvalt  gaan zij zonder problemen door tot  -50 en meer.

op vlak van treinen en ander  rollend  materiaal maken zij nog stevige  Sovjet qualiteit  tov de   high tech rommel die hier rondrijdt

Peter
Petdig1