Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door MOVisser
Vandaag om 14:16:27
Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd? door MOVisser
Vandaag om 14:14:50
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing door MOVisser
Vandaag om 14:02:48
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 13:57:27
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 13:37:10
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 13:23:41
Piko 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:06:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:06:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:02:43
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:57:24
Roco 290 digtaliseren door AP3737
Vandaag om 12:42:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:38:02
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:10
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Mar-Cas
Vandaag om 11:43:45
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door puntenglijder
Vandaag om 10:36:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 10:26:36
4 ledjes op één voorweerstand? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:46:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:25:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 09:24:05
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 09:16:39
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Servé
Vandaag om 08:52:24
Problemen met digitale koppeling Roco door Ben
Vandaag om 08:02:09
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:09:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door marco
16 September 2025, 22:05:09
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
16 September 2025, 21:46:50
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door R1954
16 September 2025, 21:41:04
Halling aandrijvingen door Sven
16 September 2025, 21:39:03
S3/6, de grote ontbrekende… door Robert vh Prutsert
16 September 2025, 21:21:45
Raadplaatje door grossraumwagen
16 September 2025, 20:41:04
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
16 September 2025, 20:17:13
  

Auteur Topic: Trans Siberischespoorlijn  (gelezen 2189 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12482
    • sleutelspoor
Trans Siberischespoorlijn
« Gepost op: 28 August 2008, 15:47:13 »
Toyota gaat gebuik maken van Transsiberisch spoor

Toyota gaat in het voorjaar van 2009 de Transsiberische spoorlijn gebruiken om goederen te vervoeren naar de autofabriek in Sint Petersburg De Japanse autofabrikant ziet in het spoor een goed alternatief voor landvervoer over de weg. Wegvervoer wordt steeds duurder door de hoge brandstofkosten en de strenge milieuvoorschriften. Vervoer over zee is goedkoper, maar doet er volgens Toyota zestig dagen over. De Transsiberische spoorlijn kent een doorlooptijd van twintig dagen.
Enkele andere autofabrikanten zijn ook geïnteresseerd in de Transsiberische spoorlijn. BMW kondigde al aan, jaarlijks 25.000 teu met onderdelen per spoor van Europa naar China te vervoeren. Ook Volkswagen heeft zich nu als gegadigde voor diensten op deze spoorlijn opgeworpen.
bron:transport

« Laatst bewerkt op: 28 August 2008, 17:43:13 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #1 Gepost op: 28 August 2008, 16:03:16 »
Is dit als gevolg van dit?

Groet,

Erik

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12482
    • sleutelspoor
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #2 Gepost op: 28 August 2008, 16:09:38 »
Weet ik niet, maar het een zal het ander niet uitsluiten.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26772
    • Pagina van klaas
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #3 Gepost op: 28 August 2008, 17:07:28 »
......de autofabriek in Sint De Japanse autofabrikant .....
Ik ken Sint Nicolaasga en Sint Willebrord en Sint Anna ter Muiden, maar van Sint De Japanse Autofabrikant heb ik nog nooit gehoord. Waar ligt dat?  ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Anoniem

  • Gast
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #4 Gepost op: 28 August 2008, 17:38:39 »
Naast Sint Juttemis Klaas ;D 8).

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12482
    • sleutelspoor
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #5 Gepost op: 28 August 2008, 17:42:27 »
Weet je wat het ergste is! Geen woord over St Annaland, en dat is toch echt zeeuws ;D
Sint Petersburg staat er nu wel in 8)
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26772
    • Pagina van klaas
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #6 Gepost op: 28 August 2008, 19:51:08 »
Dank je. Sint Anna ter Muiden ligt toch ook echt in Zeeland.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12482
    • sleutelspoor
Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
« Reactie #7 Gepost op: 07 October 2008, 15:23:55 »
Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
Deutsche Bahn wil in februari van de spoorverbinding tussen Noord-Duitsland en China een geregelde, wekelijkse dienst maken. Dat heeft topman Norbert Bensel van DB Schenker (Railion) meegedeeld in Hamburg, waar hij de binnenkomst van de Trans Eurasia Express bijwoonde. De dienst op China moet een 'standaardproduct' worden. In de toekomst worden behalve in Hamburg ook vertrekken in Nürnberg of Duisburg geboden.
Volgens Bensel is de verbinding, over een afstand van 10.000 kilometer en met een doorlooptijd van twintig dagen, zowel voor vervoer per schip als voor luchtvracht een alternatief. De eerste klant van de dienst is Fujitsu Siemens Computers, die een volledige containertrein vult. Deze grote klant wil in de toekomst zeker 20 procent van zijn goederen tussen het Verre Oosten en Duitsland met de trein vervoeren.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 795
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #8 Gepost op: 08 October 2008, 02:07:16 »
Leuk allemaal, die plannen, maarre,
- waar halen ze de capaciteit vandaan voor al die plannen ?
- wat komt er van een dienstregeling terecht in de winter, ik heb eens begrepen dat door de koude spoorstaven te bros kunnen worden voor normaal gebruik.
- kunnen bv computers wel tegen 2 weekjes Siberie ?

Groeten, Alexander

Anoniem

  • Gast
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #9 Gepost op: 08 October 2008, 02:12:35 »
Dat zal wel meevallen... in de winter wordt volgens mij de dienst gewoon normaal uitgevoerd op de Transsiberische spoorlijn, in ieder geval de reizigersdienst. En of computers ertegen kunnen? Blijkbaar heeft Fujitsu Siemens daar wel vertrouwen in :).

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1645
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: Trans Siberischespoorlijn
« Reactie #10 Gepost op: 08 October 2008, 12:27:05 »
De TransSib is in de winter buiten luchtverkeer  de  meest betrouwbare en vaak enigste  verbinding  door  Rusland.   
onderschat ze niet.. ,waar hier  bij -10  het leven stilvalt  gaan zij zonder problemen door tot  -50 en meer.

op vlak van treinen en ander  rollend  materiaal maken zij nog stevige  Sovjet qualiteit  tov de   high tech rommel die hier rondrijdt

Peter
Petdig1