Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
RetroJack
Vandaag
om 22:01:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:40:34
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
PeterV
Vandaag
om 21:27:46
Welke wielreiniger
door
MOVisser
Vandaag
om 21:23:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:14:14
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 20:41:36
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025
door
FritsT
Vandaag
om 20:21:31
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 20:11:05
Wat doen jullie als het koud wordt?
door
Sylvester
Vandaag
om 19:59:02
Mijnbouw Indonesië
door
NS264
Vandaag
om 19:58:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:58:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Pauldg
Vandaag
om 19:52:15
Koploper overzetten naar iTrain
door
Martin Domburg
Vandaag
om 19:37:20
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 18:56:52
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:21:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 18:18:41
ROCO 66420
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:28:12
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 16:57:39
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart
door
FritsT
Vandaag
om 16:56:26
Leubachtalbahn
door
Krokodil68
Vandaag
om 16:44:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:28:49
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 16:19:55
Piko 2025
door
VAM65
Vandaag
om 13:25:02
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 12:35:45
Standerdmolen
door
MOVisser
Vandaag
om 11:16:36
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 11:11:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM
door
Rick
Vandaag
om 11:04:28
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
meino
Vandaag
om 10:54:03
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:32:02
Roco 2025
door
Bertje B
Vandaag
om 09:59:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
189 spoedig in NL?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 189 spoedig in NL? (gelezen 3597 keer)
ziemon
Offline
Berichten: 133
189 spoedig in NL?
«
Gepost op:
07 September 2006, 20:33:11 »
interessant?
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?2,3026746,3026746#msg-3026746
«
Laatst bewerkt op: 07 September 2006, 23:57:52 door ziemon
»
Gelogd
Monobrachius
Offline
Berichten: 894
LE II
Re: 189 spoedig in NL?
«
Reactie #1 Gepost op:
07 September 2006, 20:57:52 »
Volgens mij is het gewoon een link, geen plaatje.
Linkje.
Maar het is zeker interessant.
Gelijk een vraag erachteraan. Is het nou werkelijk zo dat Railion Nederland (of was het nou Benelux) geen 189'ers zou bestellen?
Henk
Gelogd
K.Bay.Sts.B
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8570
Re: 189 spoedig in NL?
«
Reactie #2 Gepost op:
07 September 2006, 21:06:32 »
Om de vraag op dat forum te beantwoorden: "Weil die niederländische Behörden von den Ratten beschnüffelt sind."
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
ziemon
Offline
Berichten: 133
Re: 189 spoedig in NL?
«
Reactie #3 Gepost op:
08 September 2006, 00:05:14 »
tot op heden was het meest voorkomende verhaal:
Railion NL heeft geen eigen loks besteld en ik denk ook niet dat dat de bedoeling was, maar dat ze een deel uit de DB serie tot hun beschikking krijgen. De toelating tot NL heeft zo lang geduurd omdat er en niet genoeg gegevens verzameld waren en omdat een toelating op dit moment, zonder dat de BetuweRoute in gebruik is, nog niet echt nuttig is.
Dat de toelating wel voor de deur staat klopt, de Dispolok ES64F4 096 is daarvoor enkele maanden terug nog uitvoerig getest in Wegberg Wildenrath, deze lok had daarvoor speciale Nederlandse software presets. Daarmee had men dan genoeg gegevens verzameld om tot een toelating te komen.
... en de 186 komt er ook aan, daar gaat de 189, ook bij Railion, nog concurrentie van krijgen!
Gelogd
Alexander
Offline
Berichten: 795
Re: 189 spoedig in NL?
«
Reactie #4 Gepost op:
08 September 2006, 01:36:13 »
186 ?
Ik dacht dat de 185 van Bombardier al door ongeveer heel Europa mag rijden. Tenminste de DB versies met 4 stroomafnemers op het dak.
Wat gaat de 186 dan worden ?
Groeten, Alexander
Gelogd
ziemon
Offline
Berichten: 133
Re: 189 spoedig in NL?
«
Reactie #5 Gepost op:
08 September 2006, 09:34:01 »
de 186 is de F140MS van Bombardier, technisch gelijk aan de Re484 van SBB cargo (alleen nog wel met een technische upgrade) welke een aantal keer ons land heeft bezocht. de lok is geschikt voor 1,5kV/3kV DC en 15kV/25kV AC.
deze maand wordt op Innotrans het eerste exemplaar op basis van het nieuwste platform gepresenteerd. Spoedig zal deze of een andere in NL aan de slag moeten, deze loks gaan namelijk de HSA treintjes trekken de eerste twee jaar.
Angel Trains heeft 35 exemplaren in Bestelling en CB Rail ook nog eens 25 stuks, waarvan zeker meer dan de helft een toelating tot NL zal krijgen.
Hij zal er zo uit gaan zien:
Gelogd
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8570
Re: 189 spoedig in NL?
«
Reactie #6 Gepost op:
08 September 2006, 10:36:44 »
Ik zit naar die vlaggetjes te kijken. Is dt nou een Franse of Italiaanse vlag en is het nou een Luxemburgse of Nederlandse (ik denk dat laatste) vlag? Duits, Oostenrijks, Zwitsers, Belgisch en Pools is verder duidelijk.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
ziemon
Offline
Berichten: 133
Re: 189 spoedig in NL?
«
Reactie #7 Gepost op:
08 September 2006, 11:24:38 »
Italiaans en Nederlands idd, het zijn de landen waarin deze machine zal gaan rijden
er zijn in principe 3 basisvarianten gepland nu:
de transalp: NL, D, A, CH, I
de oost-west: D, A, P
speciaal voor de HSL: de highspeed: B/NL, D, A
«
Laatst bewerkt op: 08 September 2006, 11:28:22 door ziemon
»
Gelogd
erwin janssens
Offline
Berichten: 594
Mol-Cargo is under construction
Re: 189 spoedig in NL?
«
Reactie #8 Gepost op:
08 September 2006, 11:28:21 »
Is best wel een mooie loc,zou niet misstaan op mijn baan.
Gaat hij enkel goederentreinen slepen of gaan er ook internationale reizigerstreinen mee gereden worden??
Gelogd
http://www.flickr.com/photos/51065302@N03/
ziemon
Offline
Berichten: 133
Re: 189 spoedig in NL?
«
Reactie #9 Gepost op:
08 September 2006, 11:32:27 »
alle bestelde machines zijn goederenloks
de inzet op de HSL is dan ook kurieus, ze kunnen immers wel personentreinen rijden maar zijn er niet voor gebouwd. Bombardier heeft namelijk speciaal daarvoor de 160-200 km/h snelle Hohlwelle aandrijving, echter hebben deze loks de sobere Tatzlager voorstuwing. Tot op heden geschikt tot 140 km/h maar de voortgang van de techniek zou het mogelijk moeten maken toch tot 160 km/h te kunnen gaan.
Dat de loks geen snellere variant representeren heeft te maken met de daaropvolgende periode. Na twee jaar is het afgelopen met de HSA diensten en dan zal men de loks toch vooral gaan gebruiken voor verhuur aan goederenvervoerders.
overigens is het gelijkstroom broertje van de 186 inmiddels gepresenteerd, op het nummer na en het missen van twee stroomafnemers verschilt deze lok qua uiterlijk niet van de 186:
natuurlijk zal kleurstelling van veel loks aangepast worden aan de uiteindelijke gebruiker, maar dit is de basis
«
Laatst bewerkt op: 08 September 2006, 11:35:46 door ziemon
»
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
189 spoedig in NL?