Mocht dit niet kloppen dan hoor ik dat graag en ga ik graag terug naar de BiDiB schoolbanken.
De melder verstuurt dat via de bidib bus naar de centrale,
behoorlijk oneens.
Ik zal me in mijn eigen nevelen terugtrekken.
De melder verstuurt dat via het korte BLAUWE (dus niet zwarte) lijntje naar de centrale.
Moet RocRail / iTrain wel die 2 centrales kunnen aansturen.
Rocrail kan met meerdere centrales overweg, waaronder BiDiB.Ik heb niet alle bijdrages heel nauwkeurig gelezen maar ik denk dat je wel wat hebt aan deze video:https://youtu.be/HkC_f2wOD4E?si=Nz0Oa6sIow9PE9cDIn deze video gebruik ik een Roco Z21 (de zwarte dus), 1 melder module op de R-bus (zonder Railcom) en 1 meldermodule op de CAN bus (met Railcom).Ik laat zien wat het effect is in Rocrail als je een loc met een decoder die Railcom heeft in een blok zet met een Railcom melder.Vervang de Roco Z21 door een Yamorc YD7010 (of YD7001) en vervang de Roco melder met Railcom door een YD6016LN-RC en je kunt er zo mee aan de slag.In Rocrail kun je gewoon blijven werken met de Z21 centrale, het enige wat je moet veranderen is het adres van Railcom melders omdat die niet langer op de (Z21) CAN bus zitten maar op de Loconet bus.Voor Rocrail is het dus nog steeds een Z21 centrale.
Leuk aan de Z21 is dat je de positie van de treinen als foto zichtbaar in de app kunt maken. Wel dure bezetmelders nodig. Ik heb die via L-net aangesloten. Bezetmelders van Blücher. Kost wat, heb je wat.