Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Marcel112
Vandaag om 15:43:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 15:42:23
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 15:41:47
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door kempke
Vandaag om 15:24:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:22:52
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 15:10:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Joz
Vandaag om 15:07:21
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 15:04:24
Duits transport, waar in NL? door grossraumwagen
Vandaag om 15:01:32
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:27:14
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 13:29:15
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:32:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 11:25:14
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 11:04:50
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 10:53:54
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
Vandaag om 10:30:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ad Cleijsen
Vandaag om 10:12:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:56:12
  

Auteur Topic: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?  (gelezen 2049 keer)

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 462
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #15 Gepost op: 23 November 2024, 10:14:10 »
TV lift, hoogte verplaatsing ongeveer 105 cm.
Dar zouden dan 9 à 10 niveaus mee bediend kunnen worden.
Afhankelijk van het totaal gewicht (moet ik nog bepalen) zouden dan maximaal 10 sporen, of bij 2 sporen per niveau, 20 sporen van 280 cm. mee bediend kunnen worden.
Totale bergruimte voor treinen dus 28 (tot 56) meter bij deze maten.

Alles is bedoeld voor H0, maar mogelijk kan ik door een afneembaar rek ook andere maten gebruiken.  Maar dan denk ik, dat ik makkelijker uit ben door een tweede te kopen.









« Laatst bewerkt op: 23 November 2024, 12:03:28 door maartenvdb »

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 462
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #16 Gepost op: 23 November 2024, 10:22:35 »
Excuus, afschuwelijk grote plaatjes.  Hoe kan ik die met welk programma kleiner krijgen ?

Gelukt, met klik op rechtermuisknop en dan procentueel verkleinen.  In Foto<s.

« Laatst bewerkt op: 23 November 2024, 12:06:06 door maartenvdb. Reden: toevoeging »

Menno

  • Online Online
  • Berichten: 3455
    • Mijn van-alles website
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #17 Gepost op: 23 November 2024, 14:21:29 »
Neem het frame van een arbo verantwoord bureau!

Van de week nog mee zitten spelen. Een goede heeft ook nog eens geheugenstanden.
Aan allen die denken aan lineaire actuators, TV-liften en verstelbare bureaus: vergeet niet dat de motoren in dergelijke oplossingen vaak een beperkte inschakelduur hebben (zoiets als 30 sec/1 minuut werken > 10 minuten afkoelen). Dit omdat je zeker bij TV-liften en bureaus mag verwachten dat er niet constant 'gespeeld' gaat worden met de hoogte. Dan kan de motor kleiner (en dus goedkoper) blijven, al wordt 'ie dan in de korte inschakeltijd eigenlijk grondig overbelast, waardoor hij snel opwarmt.

Bij een loklift lijkt me dat niet echt handig ;)
Op Amazon: 128 euro 460 cm verschil 3 memory standen
Ik weet dat Nederlanders lange mensen zijn, maar dat lijkt me wel errug veel ;)