Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Frank 123
Vandaag om 17:53:53
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:49:16
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door Eelco Storm
Vandaag om 17:24:20
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:22:12
Aanpassen baanplan bestaande baan door maartenvdb
Vandaag om 17:19:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 17:17:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:10:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 16:58:48
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:50:10
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik door defender
Vandaag om 12:45:24
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw. door defender
14 August 2025, 20:19:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Aachenau West door tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
  

Auteur Topic: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?  (gelezen 1973 keer)

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #15 Gepost op: 23 November 2024, 10:14:10 »
TV lift, hoogte verplaatsing ongeveer 105 cm.
Dar zouden dan 9 à 10 niveaus mee bediend kunnen worden.
Afhankelijk van het totaal gewicht (moet ik nog bepalen) zouden dan maximaal 10 sporen, of bij 2 sporen per niveau, 20 sporen van 280 cm. mee bediend kunnen worden.
Totale bergruimte voor treinen dus 28 (tot 56) meter bij deze maten.

Alles is bedoeld voor H0, maar mogelijk kan ik door een afneembaar rek ook andere maten gebruiken.  Maar dan denk ik, dat ik makkelijker uit ben door een tweede te kopen.









« Laatst bewerkt op: 23 November 2024, 12:03:28 door maartenvdb »

maartenvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #16 Gepost op: 23 November 2024, 10:22:35 »
Excuus, afschuwelijk grote plaatjes.  Hoe kan ik die met welk programma kleiner krijgen ?

Gelukt, met klik op rechtermuisknop en dan procentueel verkleinen.  In Foto<s.

« Laatst bewerkt op: 23 November 2024, 12:06:06 door maartenvdb. Reden: toevoeging »

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3452
    • Mijn van-alles website
Re: Is een TV-Liftbeugel geschikt voor een Loklift te bouwen ?
« Reactie #17 Gepost op: 23 November 2024, 14:21:29 »
Neem het frame van een arbo verantwoord bureau!

Van de week nog mee zitten spelen. Een goede heeft ook nog eens geheugenstanden.
Aan allen die denken aan lineaire actuators, TV-liften en verstelbare bureaus: vergeet niet dat de motoren in dergelijke oplossingen vaak een beperkte inschakelduur hebben (zoiets als 30 sec/1 minuut werken > 10 minuten afkoelen). Dit omdat je zeker bij TV-liften en bureaus mag verwachten dat er niet constant 'gespeeld' gaat worden met de hoogte. Dan kan de motor kleiner (en dus goedkoper) blijven, al wordt 'ie dan in de korte inschakeltijd eigenlijk grondig overbelast, waardoor hij snel opwarmt.

Bij een loklift lijkt me dat niet echt handig ;)
Op Amazon: 128 euro 460 cm verschil 3 memory standen
Ik weet dat Nederlanders lange mensen zijn, maar dat lijkt me wel errug veel ;)