Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Nieuwe forumgebruiker
door
Casmir
Vandaag
om 18:52:41
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
jjg koopmans
Vandaag
om 18:45:50
Bahnstrecke 5867
door
Paul1969
Vandaag
om 18:42:37
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 18:40:01
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 18:37:40
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 18:31:40
Mijn minitrix 2051 hobbelt
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 18:26:13
Krijg Minitrix 2900(?) BR 01 niet meer goed in elkaar.
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 18:23:11
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 18:22:08
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
maartenvdb
Vandaag
om 18:18:39
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar?
door
Pauldg
Vandaag
om 18:10:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jheronimus
Vandaag
om 18:03:41
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Krazy Dre
Vandaag
om 17:55:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:47:12
Airtex foto behang als achtergrond
door
Eric v C
Vandaag
om 17:19:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Silvolde
Vandaag
om 16:59:44
Fleischmania Nostalgia
door
Carl
Vandaag
om 16:57:11
Diorama Station Haarlem
door
Martijnstein
Vandaag
om 16:40:47
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 15:58:22
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag
door
moonlicht
Vandaag
om 15:56:21
Lodewickshaven
door
Ronaldk
Vandaag
om 15:43:40
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B
door
Rsd1000
Vandaag
om 15:28:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:28:02
W.V. Kalender 2026
door
basjuh1981
Vandaag
om 15:19:19
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:18:59
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor?
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 15:05:26
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Sikko
Vandaag
om 14:55:30
Sankt Georgen.
door
william_2
Vandaag
om 14:38:50
Lenz Standard+ V2 doet gek
door
maartenvdb
Vandaag
om 14:09:16
Roco modellen op aliexpress
door
maartenvdb
Vandaag
om 14:04:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gekoppeld rijden, maar verschillen in karakteristiek. Hoe ging dat?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Gekoppeld rijden, maar verschillen in karakteristiek. Hoe ging dat? (gelezen 2213 keer)
Ferdinand Bogman
Derde generatie Fleisch-mann
Offline
Berichten: 1367
Klaar voor vertrek
Re: Gekoppeld rijden, maar verschillen in karakteristiek. Hoe ging dat?
«
Reactie #15 Gepost op:
06 December 2024, 18:25:53 »
Ongetwijfeld spelen bij modern materieel in het groot, en digitaal materieel in het klein, allerlei extra factoren mee. In model kan een decoder, als ik het goed begrijp, de motorbelasting meten en compenseren om de snelheid constant te houden. Dergelijke regelingen zitten vast ook in moderne locomotieven en treinstellen.
Maar het gaat hier om Mat ‘36 t/m ‘57. Ik vermoed dat de regeling van de motoren daarvan nog “analoog” gebeurde, vergelijkbaar met mijn analoge modellen.
Aan het wormwiel in de overbrenging in model had ik nog niet aan gedacht.
Bij grote snelheidsverschillen tussen locomotieven in model is dat misschien van belang
.
Gelogd
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd:
Wohnzimmer Rbf
Thom
Offline
Berichten: 4074
Re: Gekoppeld rijden, maar verschillen in karakteristiek. Hoe ging dat?
«
Reactie #16 Gepost op:
06 December 2024, 23:33:53 »
Bij het materieel wat je noemt wordt door de rijcontroller eigenlijk alleen bediend tot waar de tractieregeling maximaal mag opschakelen (Alle tractiemotoren van een treinstel in serie, serie-parallel of parallel).
Elk van die standen begint daarin met het maximaal aantal voorschakelweerstanden in serie met de tractiemotoren, en de installatie schakelt steeds een weerstandspakket af wanneer de stroom door de toeneemende snelheid voldoende afgenomen is, en dat gebeurd bij elk aangekoppeld treinstel afzonderlijk.
Gelogd
Pauldg
Offline
Berichten: 7701
Re: Gekoppeld rijden, maar verschillen in karakteristiek. Hoe ging dat?
«
Reactie #17 Gepost op:
07 December 2024, 16:11:57 »
Kijk dat klinkt logisch Thom. Dan vangen ze zelf de verschillen op.
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gekoppeld rijden, maar verschillen in karakteristiek. Hoe ging dat?