Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door kar
Vandaag om 18:00:10
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 17:44:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
Vandaag om 17:35:18
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door 1200blauw
Vandaag om 17:16:03
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 17:04:03
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door AlbertG
Vandaag om 16:56:46
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door AP3737
Vandaag om 16:52:21
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:40:43
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door Jeroen Water
Vandaag om 16:38:13
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 16:33:11
Roco BR 93 stroomafname door rhberk
Vandaag om 16:31:56
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door ruudns
Vandaag om 16:31:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:26:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:11:33
NS 8800 in spoor 0 door bollen neus
Vandaag om 15:43:22
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 15:13:34
23 augustus modelspoorbeurs Houten door VAM65
Vandaag om 14:50:47
Oersik NS100 schaal 1:16 in lasergesneden hout door VAM65
Vandaag om 14:49:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 14:30:21
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:57:10
Uhlenbrock Intellibox 3 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:31:57
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:45:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 11:03:40
iTrain baanontwerp door Frans Peeters
Vandaag om 10:50:54
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen? door ruudns
Vandaag om 10:44:34
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:41:37
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door maartenvdb
Vandaag om 09:35:21
keerlusproblemen door n-driver
Vandaag om 09:21:40
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
Vandaag om 09:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 09:12:24
  

Auteur Topic: Deuren ICRm  (gelezen 6322 keer)

MRP_Peter

  • Gast
Re: Deuren ICRm
« Reactie #15 Gepost op: 28 April 2008, 01:54:54 »
@Peter(MPR)

De V-IRM serie is in iedere cabine uitgerust met een zogenaamd "Diagnose scherm". De machinist kan op dit scherm precies zien welke deur een storing vertoont......

Da's mooi dat het dan nu eindelijk erkend is en men er iets aan heeft gedaan.
In 2004 heb ik destijds een aantal keren een V-IRM6 genomen vanaf A'dam CS naar A'dam sloterdijk waar men, toen een dergelijke storing optrad, de storing niet kon lokaliseren, kennelijk is het diagnose systeem ge-updated met deze functie.

Met vriendelijke groet,

Peter.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Deuren ICRm
« Reactie #16 Gepost op: 28 April 2008, 12:18:31 »
Oei, een geel knopje op die mooie ICRs. :)

Maar zijn de ICRs niet afwijkend van zo'n beetje al het andere materieel van de NS? Ik herinner me dat ik een keer stond te wachten om uit de stappen in zo'n ding en een jonge vrouw (zag er verder niet verkeerd uit, maar dat even terzijde) stond een beetje zielloos op die blauwe knop te drukken. Druk, druk, druk, druk... en de deur ging maar niet open. Goh. Toch maar even opgemerkt dat je aan het hendeltje moet trekken. Misschien had ik meteen haar telefoonnummer moeten vragen, maar ja, daar denk je dan niet aan.

Dus als dat gedoe met openen en sluiten een beetje gestandardiseerd wordt, zou dat geen kwaad kunnen. Sowieso is het niet zo gemakkelijk om te bukken en aan dat hendeltje te trekken, te meer omdat het verboten is om op de deur te gaan staan.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Deuren ICRm
« Reactie #17 Gepost op: 28 April 2008, 12:51:02 »
Ja door die gele knoppen om de deur te openen zijn de reizigers die wel weten hoe het werkt eindelijk van die iritante reizigers verlost die op de blauwe knop blijven drukken terwijl jij probeerd de deur open te krijgen.
ICRm wijkt nu wat betreft het openen en sluiten van de deuren niet af van de rest( op ICK en ICL na).

Even op VIRM terug komend: Dat diagnose systeem zit er in sinds DDIRM tot VIRM is omgebouwd, dat hadden ze als het goed is in 2004 allemaal al.
Dat het diagnose systeem lang niet altijd werkt is een ander verhaal, dus kan best dat je een storing nog niet vind als dat systeem niet werkt.
Laatst werkte in Arnhem dat systeem ook niet en moest de machinist de remproef op de ouderwetse manier doen en niet via het scherm.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

obicham

  • Offline Offline
  • Berichten: 106
Re: Deuren ICRm
« Reactie #18 Gepost op: 31 May 2008, 03:52:50 »
De cw van de deuren is nou bijna klaar er staan nog 8 bakken te wachten.
Zal de cw baas eens en beetje aan de tand voelen wat er nou allemaal gewijzigd is
Het heeft iets te maken met de uic en treinstel modus en er is nou zo`n mooi fluitje aangebracht, waar wij dus helemaal gestoord van worden

Hanzelijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
Re: Deuren ICRm
« Reactie #19 Gepost op: 01 June 2008, 20:40:52 »
vind wel dat ze de deuren waar de handgreep heeft gezeten beter moeten afwerken zodat je er niks meer van ziet,  nu ziet het er niet uit

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Deuren ICRm
« Reactie #20 Gepost op: 01 June 2008, 23:47:12 »
Plaatje styreen inlijmen, opvullen met Tamiya putty, opschuren, spuiten met Kleinspoor-verf en je ziet er niets meer van. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: Deuren ICRm
« Reactie #21 Gepost op: 02 June 2008, 08:49:50 »
vind wel dat ze de deuren waar de handgreep heeft gezeten beter moeten afwerken zodat je er niks meer van ziet,  nu ziet het er niet uit

Ga jij dat voor ze betalen? We hebben het dan over ca. 300 rijtuigen (bron wikipedia) en dus ruim 1200 deuren. Wat denk je dat het kost om dat af te werken.
CW'en zijn functioneel en hoeven geen schoonheidsprijs te winnen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Deuren ICRm
« Reactie #22 Gepost op: 02 June 2008, 23:17:14 »
Wat niet zegt dat dat niet hoeft....  ;)