Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
NS 8100 in 0 door moonlicht
Vandaag om 12:46:03
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Eric v C
Vandaag om 12:32:17
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 12:28:14
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Besselspoor
Vandaag om 12:07:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 12:02:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 11:47:02
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 11:38:01
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
Vandaag om 11:24:26
Vollmer ringloods deuren door NL-modelspoor
Vandaag om 11:15:39
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
modulebaan in spoor 1 door hervé
Vandaag om 09:40:23
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:52:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 07:57:27
W.V. Kalender 2026 door barry1972
Vandaag om 01:23:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 01:03:35
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Wim Vink
28 October 2025, 23:14:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
28 October 2025, 22:56:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sikko
28 October 2025, 22:46:27
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
28 October 2025, 21:45:18
Rijnstraat door R1954
28 October 2025, 21:17:15
  

Auteur Topic: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg  (gelezen 11825 keer)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #30 Gepost op: 10 February 2014, 22:38:02 »
Op 10/10/1987 bevonden zich de 2324, 2332 en 2335 zich in de werkplaats. De 2332 is op 14/10 na revisie weer afgeleverd, dus die zal het niet zijn. Ik denk dat het de 2324 is, omdat de loc op de foto volgens mij in de schadehal (?) staat. De 2324 was op 9/9 moet botsschade binnengekomen en werd op 20/11 weer afgeleverd.

GerardvV

  • Online Online
  • Berichten: 3857
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #31 Gepost op: 10 February 2014, 23:59:49 »
Was er nog te achterhalen welke 2300 (want gezien de afdruk van de fabrieksplaten geen 2200) dit was?:
Op andere foto waar deze lok op staat is helaas ook geen nummer te zien maar bovengenoemde uitleg lijkt mij aannemelijk.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Pim

  • Offline Offline
  • Berichten: 154
    • Flickr
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #32 Gepost op: 11 February 2014, 07:25:13 »
Je ziet een klein rechthoek/vierkantje groen (menie?) zitten op de zijkant ter hoogte waar de fabrieksplaat ooit zat. Schuin rechtsonder waar het NS embleem normaal gesproken zit. Aangezien de 2200'en langwerpige plaat van Heemaf, Stork en Allan hadden, en de 2300'en een rechthoekige van Schneider, leid ik het daaruit af.
Dat is wel interessant. Bedankt voor het plaatsen.

Pim

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #33 Gepost op: 16 February 2014, 12:44:35 »
iedereen bedankt vor het plaatsen van alle leuke en leerzame reacties  (y)

Ik heb op dit moment met name wat vragen over de polygonale loods.
Helaas heb ik nog maar weinig foto's van deze loods aan de binnenkant kunnen vinden. Op de foto's die ik heb kunnen vinden lijkt het of de loods eigenlijk in 2-en is opgedeeld namelijk 1 stuk met 4 plaatsen en 1 stuk met 2 plaatsen. Daarnaast lijkt op de foto's van Railtrash dat er een loopkraan in de loods aanwezig was welke boven de sporen in de boog van de loods liep.
Kan iemand me vertellen hoe dit allemaal zit en welke werkzaamheden er in de polygonale loods werden verricht ? Aangevuld met foto's zou dit natuurlijk helemaal top zijn  ;D

Mocht verder iemand schaal tekeningen hebben van deze loods, zou ik hier erg in geïnteresseerd zijn !

Alvast bedankt,
Marc

Martijn1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 868
    • Hanulveen.nl
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #34 Gepost op: 13 August 2014, 21:30:18 »
Ik heb ook nog wat foto's van de werkplaats.
Deze heb ik genomen op de opendag 12 okt. 2002.



Wielstellen balanceren.


Revisie 6516.


Motordraaistel NS1600


Motor testruimte.
(Ten tijde van de foto stond deze voluit te draaien)


Loc 6489 in de halfronde loods.


mvg,
Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

Dimitri72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #35 Gepost op: 24 March 2024, 14:44:12 »
Op foto's en videobeelden zie ik dat er geen bovenleiding boven de draaischijf zit en de brug van de draaischijf is volgens mij te klein voor een sik en bijvoorbeeld een 1200. Hoe kwamen de e-locs toch de polygonale loods in ?


AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
    • Dwangrail.nl
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #36 Gepost op: 24 March 2024, 14:59:45 »
De ronde loods was alleen voor onderhoud en testen van dieselloks.
Voor het afscheid van de lok serie 1000 hebben ze de laatste lokken in de loods geplaatst met een sik. dat paste net.
Toen ze dit voor de serie 1500 ook wouden proberen, ging dat helaas niet.

Groeten Arjen 
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Dimitri72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #37 Gepost op: 24 March 2024, 15:30:31 »
Helder, dank je voor je snelle antwoord !