Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 19:20:00
Rangeren met een pec door barry1972
Vandaag om 19:10:28
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 19:05:50
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:00:14
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald A.
Vandaag om 18:57:29
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Gerrit H
Vandaag om 18:43:48
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:18:36
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesiƫ door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
  

Auteur Topic: Nieuw baanplan zonder naam (nog)  (gelezen 1015 keer)

PeterNS

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Nieuw baanplan zonder naam (nog)
« Gepost op: 06 February 2024, 14:19:58 »
Heb een nieuw baan in Scarm getekend. (Fleischmann Profi Rails) Lengte 3,1 breedte 2,1. Het bestaat uit 2 lagen nl. een schaduwstation en en station met rangeergedeelte. Het geheel wordt door iTrain bestuurd. Het rangeergedeelte ga ik zelf bedienen. Ik kan langs de rechterzijde naar de achterzijde komen zodat ik overal bij kan. De perrons moeten deze lengte hebben vanwege de loc met vijf rijtuigen. Voor het rangeergedeelte heb ik nog geen idee wat daar de invulling  van moet gaan worden. Ik houd me aanbevolen voor alle tips/suggesties van dit baanplan en de invulling van het rangeergedeelte.





jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1286
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
« Reactie #1 Gepost op: 06 February 2024, 15:16:21 »
hallo,

Mooi plan. Zou bij het rangeergedeelte een omloopmogelijkheid voor de loc creeeren. Nu sluit je hem op bij het rangeren. Of links of rechts. Rondje rijden met de loc is not done , toch?

Loki

  • Offline Offline
  • Berichten: 511
  • 🇳🇴
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
« Reactie #2 Gepost op: 06 February 2024, 15:33:57 »
De beroemde vraag: Hoe zit het met je reikwijdte? Meestal kom je niet verder dan iets van 80 cm dus hoe ga je dat doen met de 2 meter?
Med venligst hilsen,

Lennert

PeterNS

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
« Reactie #3 Gepost op: 06 February 2024, 16:36:22 »
Loki
 Ik had gedacht op niveau nul 2 man gaten te maken en op niveau 1 wanneer nodig een trapje te gebruiken.

Jandcargo
Ik ben me bewust van dit probleem maar helaas zie ik geen omloopmogelijkheden (ben niet zo creatief)
Mocht jij een suggestie hebben houd ik mij aanbevolen

Peter

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26393
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
« Reactie #4 Gepost op: 06 February 2024, 16:40:37 »
In dit geval zijn mangaten de ideale oplossing. Wel zorgen dat ze "niet zichtbaar" worden.
Zelf heb ik ook een mangat en ben er erg tevreden over.
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26876
    • Pagina van klaas
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
« Reactie #5 Gepost op: 06 February 2024, 16:45:24 »
Heb je wel in de gaten dat er een paar keerlussen in je plan zitten?

Waarvoor dient dat uitwijkspoortje in de route naar het schaduwstation?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

PeterNS

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
« Reactie #6 Gepost op: 06 February 2024, 19:25:02 »
Klaas
Het korte zijspoortje is bedoeld voor een motorpost met 2 postwagons.
Ik dacht dat er een keerlus zat tussen het engels wissel op de vrije baan rechts tot aan het wissel waar je naar het rangeeremplacement rijdt.
Heb jij nog tips/suggesties om op het rangeer emplacement een omloopmogelijkheid te creƫren gezien de beperkte ruimte die ik heb of kan ik beter een totaal nieuw emplacement tekenen?

Peter

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 598
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
« Reactie #7 Gepost op: 09 February 2024, 22:04:22 »
Hoi Peter,

In je plan heb je de Engelse wissels verwisseld wat betreft links of rechtskruisend.
Het lange spoor (210 mm) is bedoeld als het kruisende spoor (diagonaal), het korte (200 mm) is rechtdoor.
In het station maakt het niet uit, zolang er alleen maar kopsporen op aansluiten - maar rechts onder bij de tunnelingang komt het niet mooi parallel uit zo.

Groet, Victor