Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lodewickshaven door Wim Vink
Vandaag om 23:11:40
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 23:09:28
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 23:00:20
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door spock
Vandaag om 23:00:03
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door Duikeend
Vandaag om 22:58:17
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door prutser
Vandaag om 22:56:41
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 22:44:17
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 22:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 22:18:36
Rangeren met een pec door Noordernet
Vandaag om 22:17:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 22:13:40
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:39:30
US diorama in H0 door Spoor010
Vandaag om 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
Vandaag om 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 21:27:58
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
Vandaag om 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels door Frits C
Vandaag om 20:20:29
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
  

Auteur Topic: Kleinbottwar in spoor 1  (gelezen 7897 keer)

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 775
Re: Kleinbottwar in spoor 1
« Reactie #30 Gepost op: 06 January 2023, 18:24:59 »
de andere kant van het haltegebouw moet een overweg worden, zie 4.36 in dit stukje nostalgie:

https://www.youtube.com/watch?v=b_uO6C0p6vk

@Wim, ik had al bij Zapf geklikt, maar kon niet direkt iets vinden wat er goed op leek, maar ik blijf de ogen openhouden

Fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

becasse

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
  • http://becasse-weathering.blogspot.nl/
Re: Kleinbottwar in spoor 1
« Reactie #31 Gepost op: 12 January 2023, 20:59:03 »
Ha Fred,

Als je iets specifieks nodig hebt maakt Joachim Zapf dat met alle liefde voor je.
Hoef je alleen maar de afmetingen door te geven en presto!

Michiel
Waar gaan we heen voor spoor 1?
http://becasse-weathering.blogspot.nl/

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 775
Re: Kleinbottwar in spoor 1
« Reactie #32 Gepost op: 12 January 2023, 21:00:33 »
Dank Michiel, waardevolle tip!

Fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 775
Re: Kleinbottwar in spoor 1
« Reactie #33 Gepost op: 26 November 2023, 17:03:01 »
We naderen de kerstvakantie weer, maar zelfs daarvoor is al de nodige voortgang te melden.
Het zal de inspiratie van Maarn geweest zijn. Op de twee beschikbare bakken liggen de rails vast, de
bakken staan op demontabele poten (1.10 meter als hoogte gekozen).

Alle rails gespoten, maar het tweede potje roestkleur van Wenz was wel wat donkerder, dus het kan
in het geheel nog een keer. Het moest sowiso nog vanwege wat missende bielzen en zo.

Inmiddels de gaten tussen de rails (die liggen op 6mm multiplex) vullen met xps plaat. Het ziet er inmiddels zo uit,
er komt nog 1 3mm laag op, dan zit het tot halverwege de bielzen.

het doorgaande spoor:



vanaf de laadplaats:



Het rijdend krijgen begint in de buurt te komen, daarvoor moet er een centrale komen. Ik heb geen idee of de spoor
1e lokomotieven zo stroomhongerig zijn dat er een hele stevige moet komen. Ergens denk ik dat de 3A van de Yamorc
van Karst best wel genoeg is, hard gereden wordt er sowiso niet. Als iemand advies heeft hoor ik dat graag.
Daarmee komt dan ook het werkje van de servos voor de wissels in beeld.

Inmiddels ook bedacht dat het rondje dat ik eerst in gedachte had voor rij-bedrijf niet nodig is. Een fiddle yard aan 1 kant is
genoeg, dan met een tweede lok de boel omzetten voor het stationnetje langs. Genoeg gedoe voor zo'n halte.

Fred


bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html