Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:37:30
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 00:28:35
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door daan2353
03 December 2025, 23:50:58
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Piko blauwe 1000 door Benelux795
03 December 2025, 23:38:23
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Platine vraag door MadhouseNL
03 December 2025, 23:28:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
03 December 2025, 23:19:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
Rail away door Huup
03 December 2025, 21:28:59
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 December 2025, 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
03 December 2025, 14:08:37
  

Auteur Topic: Wat is vereiste minimum boogstraal bij spoorwegen voor 160km/h ? En verkanting?  (gelezen 10327 keer)

ecvm

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Wat is vereiste minimum boogstraal bij spoorwegen voor 160km/h ? En verkanting?
« Reactie #30 Gepost op: 03 August 2021, 22:15:33 »
Geeft toch niet. Eigenlijk vind ik het best wel leuk dat je dat gevonden hebt. Kan ik ook eens kijken hoe ze daar werken!!!
Groeten, Erwin

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4085
Re: Wat is vereiste minimum boogstraal bij spoorwegen voor 160km/h ? En verkanting?
« Reactie #31 Gepost op: 04 August 2021, 12:20:36 »
Buiten dat, in Polen werkt niet ineens de zwaartekracht anders en is het spoor ook 1435mm breed, dat zal in de basis echt wel tot aardig het zelfde resultaat leiden :)

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Wat is vereiste minimum boogstraal bij spoorwegen voor 160km/h ? En verkanting?
« Reactie #32 Gepost op: 04 August 2021, 12:28:07 »
En daarbij komt nog dat het spoor in Polen op lijnen met hogere snelheden vaak veel beter ligt dan in Nederland, al is het maar door het standaard gebruik van veel zwaardere spoorstaven, ipv die dunne spaghetti alhier.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27012
    • Pagina van klaas
Re: Wat is vereiste minimum boogstraal bij spoorwegen voor 160km/h ? En verkanting?
« Reactie #33 Gepost op: 04 August 2021, 12:48:47 »
Wat bedoel je met spaghetti? In Nederland ligt op klassieke spoorlijnen bijna overal UIC54. Op de HSL is het UIC60. Volgens mij is dat het zwaarste profiel dat in Europa wordt toegepast. Dan ben ik wel benieuwd wat ze in Polen gebruiken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.