Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 15:35:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 15:17:23
Vreemd probleem
door
Ruud Teunissen
Vandaag
om 14:36:34
S88n bus splitsen
door
Dave.......
Vandaag
om 14:32:52
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 13:54:47
Sfeer op je modelbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:35:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
Vandaag
om 13:20:35
Lagers vervangen DJH NS 3300
door
orientexpress
Vandaag
om 13:17:15
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
orientexpress
Vandaag
om 13:07:13
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W)
door
Peter.v.L
Vandaag
om 13:00:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren
door
Rico [momfer]
Vandaag
om 13:00:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:56:27
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:43:32
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 12:16:43
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 12:04:32
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:40:26
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:17:51
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:55:31
Lima IRM pimpen
door
008200
Vandaag
om 09:21:16
Piko 2025
door
Benelux795
Vandaag
om 08:44:21
Roco Plan T
door
grossraumwagen
Vandaag
om 08:33:30
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 08:33:24
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
Jelmer
Vandaag
om 08:22:47
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:15:28
20 jaar BNLS
door
prutser
Vandaag
om 08:08:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:47:50
Omnummeren Piko 2901 (BR 186)
door
Traxx
08 July 2025, 23:15:21
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal?
door
Longtall203
08 July 2025, 22:11:33
Een nieuw begin
door
bask185
08 July 2025, 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
08 July 2025, 20:06:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan (gelezen 17079 keer)
GMA70
Offline
Berichten: 122
Re: Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan
«
Reactie #60 Gepost op:
18 October 2020, 11:59:39 »
Met toestemming van, en dank aan Martin, zijn de handleiding en Stl files voor de motor ombouw te downloaden van
https://www.lydo.nl/download/?dir=Hobby%2FModelbuilding%2FHolland%20Rail%20DE2
.
Ik ben ook bezig met een omschrijving van de complete ombouw op
https://www.lydo.nl/hobby/modeltrain/holland-rail-de-2/
, maar die wil ik synchroon proberen te laten lopen met de ombouw van mijn andere de2 treinstellen. Ik zal deze ook hier gaan delen.
Mvg,
Gertjan
Gelogd
Met vriendelijke groeten, Gertjan
MartinH0
Offline
Berichten: 595
Re: Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan
«
Reactie #61 Gepost op:
18 October 2020, 12:28:07 »
Ik wil er even aan toevoegen dat de download hiervan altijd gratis is.
Dit in mijn overtuiging dat we onze kennis en kunde in dit forum gratis met elkaar delen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Martin
GMA70
Offline
Berichten: 122
Re: Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan
«
Reactie #62 Gepost op:
18 October 2020, 16:27:55 »
De treinstellen willen in scherpe bochten vaak ontsporen of moeite hebben om er doorheen te komen.
Door gelijktijdig aan het midden onderstel te draaien (van bocht positie naar recht) en te trekken, bleek er een bepaald punt te zijn waar meer frictie was dan op andere posities. Als je maar hard genoeg trok, kon je niet verder draaien. Bij duwen en draaien loopt het beter, maar ook dan is er een plekje met iets meer frictie.
Ik hoop dat onderstaand plaatje het duidelijk maakt:
Door de overgangen in de geleidingsgleuf wat geleidelijker te maken, bleek dat probleem opgelost.
Er hoeft heel weinig vanaf, een paar halen met een vijltje op aangegeven plekken moeten genoeg zijn. Eventueel kunnen braampjes met een mes worden weggesneden of geschraapt.
Voor de duidelijkheid, op bovenstaande plaatjes is er al gevijld (het vijlsel wat je ziet is van een heel andere bewerking
), dus het is echt heel weinig.
Dit bleek bij mij voldoende te zijn om geen last meer te hebben van ontsporingen, samen met de piko motor gaat het treinstel moeiteloos door een bocht met Roco G3
mvg
Gertjan
Gelogd
Met vriendelijke groeten, Gertjan
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan