Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rail away door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:48:13
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:47
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald Halma
Vandaag om 11:12:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:05:22
Piko blauwe 1000 door Benelux795
Vandaag om 10:58:08
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 10:56:36
Piko Hobby lok welke condensator er uit? door Josephes
Vandaag om 10:39:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 10:33:17
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door henk
Vandaag om 10:24:07
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:24:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:02:20
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 09:51:54
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door Alewijn
Vandaag om 09:48:15
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 09:45:46
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af. door Kees-Jan
Vandaag om 08:52:04
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 08:21:55
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Eric B
Vandaag om 07:29:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:29:56
Platine vraag door henk
Vandaag om 05:37:56
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
  

Auteur Topic: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.  (gelezen 1962 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12555
    • sleutelspoor


Recently Mainline & Maritime published a remarkable booklet entitled “Rails Across the Sea, The Harwich – Zeebrugge Train Ferry Story”. The book is bi lingual, the Dutch title being “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge. Kevin Hoggett signed as the author. It is the first full history of the Harwich – Zeebrugge train ferry service. The author worked for British Rail at Zeebrugge (Belgium) in the train ferry service. He had access to previously unpublished material and images (including maps, advertising and other ephemera). The story includes the history of the “precursor’services operated by the military in WW1.The Harwich – Zeebrugge train ferry service started on April 24th, 1924 and was set up by Great Eastern Train Ferries Ltd. (GETF). In a very short time it became very successful especially for transport of perishables from the European Continent to the UK. This was done in special temperature controlled wagons. During the big depression in the thirties, GETF was taken over by the London and North Eastern Railways (later becoming part of British Rail).
Due to the breaking out of WW2, the train ferry service was suspended on September 1st; 1939 and resumed mid September 1944. At the beginning of the war the three ferry-boats were taken over by the Royal Navy and converted to “Landing Craft Carriers”. Two of them did not survive the war.The service was finally stopped when the Chunnel, the canal tunnel under the Channel, became operational. Al those years the service was run on a daily basis, with up to four sailing in each direction. “Rails Across the Sea” (ISBN 978-1-900340-59-3) counts 80 pages, 96 images of which 35 in colour. It is available as softback (retailprice £14.95 exclusive P & P). The book can be ordered via the better bookshop, or direct with the publishers,
 Mainline & Maritime, 3 Broadleaze, Upper Seagry near Chippenham SN15 SEY, Tel. +44.(0)1275.845012.
 Ordering can also via the link https://mainline-maritime.myshopify.com/collections/maritime-1/products/rails-across-the-sea.
« Laatst bewerkt op: 09 April 2020, 09:53:07 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7964
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.
« Reactie #1 Gepost op: 09 April 2020, 08:47:19 »
Bedankt voor de tip Hans!
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.
« Reactie #2 Gepost op: 09 April 2020, 09:25:18 »
 (y) Boek besteld

paazhaas

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.
« Reactie #3 Gepost op: 29 April 2020, 13:45:44 »
Een zeer interessant boekwerk en zeker het bestellen waard.