Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Falkenberg
Vandaag
om 07:05:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 06:38:25
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Biesje
Vandaag
om 00:41:33
Roco wagon openen
door
ArjanB
02 October 2025, 23:58:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
02 October 2025, 22:46:17
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Rob Ellerman
02 October 2025, 22:33:27
Märklin 2025
door
Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
02 October 2025, 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
basjuh1981
02 October 2025, 21:34:36
NS 3502 van zwart naar groen
door
orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
02 October 2025, 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
02 October 2025, 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Peter Kleton
02 October 2025, 19:35:43
Raadplaatje
door
Ronald69
02 October 2025, 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
puntenglijder
02 October 2025, 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
Marc tramt
02 October 2025, 18:23:08
De wijntrein
door
Frits C
02 October 2025, 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
NS264
02 October 2025, 16:30:06
Mijnbouw Indonesië
door
NS264
02 October 2025, 16:28:06
Een nieuw begin
door
dreezy
02 October 2025, 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
02 October 2025, 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
02 October 2025, 12:33:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
02 October 2025, 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing
door
Henk Veenstra
02 October 2025, 10:36:45
rode multimaus defect
door
Sikko
02 October 2025, 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
02 October 2025, 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Ferdinand Bogman
02 October 2025, 08:46:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 251
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Railmagazine 251 (gelezen 1229 keer)
henk
Offline
Berichten: 22564
Railmagazine 251
«
Gepost op:
08 February 2008, 20:28:18 »
Railmagazine 251 bevat 60 pagina’s grootspoor en 30 pagina’s modelspoor. Ik hoop dat die verhouding geen gewoonte wordt.
Ligt ook aan mij hoor. De actualiteiten kunnen mij steeds minder boeien. Al die overgeschreven persberichten, inclusief alle prietpraat die daar nu eenmaal in staat, leiden bij mij tot bladerneigingen.
Het geblader houdt op bij het lekker lange artikel over het herstel van museumloc 1202. Dat herstel heeft veel tijd en inspanning gevergd, niet in het minst doordat zoveel partijen moesten samenwerken.
Het Veolia artikel gaat deze keer over het ijzingwekkende eerste jaar van het personenvervoer op de Maaslijn. Daarbij hoort een kort stukje over de nieuwe Voith werkplaats in Blerick.
'Plandampf im Werratal'
heet de volgende bijdrage. Ik had er nog nooit van gehoord, maar
Plandampf
slaat op de inzet van museale stoomtractie voor reguliere treinen. Dat gebeurt bij voorkeur op een traject met klassieke beveiliging in een nog enigszins passende omgeving. Ik begrijp dat men daarvoor steeds oostelijker moet zijn.
Hendrik Bouwknegt behandelt de nieuwe dienstregeling van Railion onder de titel: ‘Serie 189 grijpt de macht’. Dat Siemens in Engeland totaalonderhoud biedt en dat kinderen tekeningen hebben gemaakt voor de Betuweroute geloof ik wel. Het laatste grootspoorartikel gaat over de Furka Bergstrecke.
De modelspoorsectie begint met een mooi artikel over plan E in het echt en in model. Alle modelvarianten passeren de revue om te eindigen bij een bespreking van de nieuwe Artitec modellen. De conclusie is gelijk aan die op het forum. De modellen hebben wat minpuntjes, maar ze zijn zo mooi dat het Artitec graag is vergeven. De modellen vliegen uit de winkels en er worden weer zes nieuwe baknummers aangekondigd. Aan het eind van het artikel wordt een rijtuig van binnenverlichting voorzien.
Het volgende artikel gaat over het opwaarderen van een Märklin botneus 1100 met de hoogvermogenonderdelen en decoder uit het 60670 setje. Bijzonder nuttig, aangezien er vaak vragen over de toch vrij eenvoudige ombouw van een dergelijke loc worden gesteld.
In dit nummer van Railmagazine staat het helaas alweer laatste artikel over Orkhavnbanen. Deze keer komt vooral de bouw van het rollend materieel aan de orde. Op pagina 79 een fotootje van al het materieel waar de bouwers wel ooit aan zijn begonnen, maar nooit afmaakten, omdat een ander project de aandacht vroeg. “Hebbu dat nou ook?” Ja hoor Vincent en Frodo, dat hebben wij ook. Bedankt voor de mooie serie artikelen.
De bespreking van de Roco 2400 (positief) en de productinformatie (Sikken van Dutzrail en Werps) sluiten dit nummer af.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 251