Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Van Veendam naar Stadskanaal en door naar Emmen door Scratchbuilt
Vandaag om 20:05:26
vervolg op "veel AC wielen" door Dirk
Vandaag om 19:46:55
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Jint Nijman
Vandaag om 19:32:46
Raadplaatje door henk
Vandaag om 19:17:47
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 19:12:25
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:49:24
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
Vandaag om 18:37:50
Roco 2025 door Dennis94
Vandaag om 18:16:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 18:16:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 17:49:43
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 17:36:10
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door saskia
Vandaag om 17:31:42
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 17:22:19
Nahmertaler Kleinbahn door Scratchbuilt
Vandaag om 17:07:53
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
Vandaag om 17:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 16:58:17
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:45:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
Vandaag om 16:28:29
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:12:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:07:23
Spoor- en tramweg parafernalia door Frits C
Vandaag om 14:18:46
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door tijgernootje
Vandaag om 13:42:35
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:22:45
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 13:08:23
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:35:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door tijgernootje
Vandaag om 11:35:51
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Torikoos
Vandaag om 11:32:24
19 Toen door Teun
Vandaag om 11:13:36
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 10:39:26
  

Auteur Topic: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne  (gelezen 8412 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22475
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #60 Gepost op: 29 June 2020, 11:17:36 »
Wie had het nou over geldstromen?

Marc (ex-DR V100) zodra hij beweerde dat mensen in Zeeuws-Vlaanderen zo weinig terugkregen voor hun belastinggeld.
Je bent niet de enige op wie wordt gereageerd.  ;)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4213
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #61 Gepost op: 29 June 2020, 11:19:53 »
De gaswinning en de gevolgen daarvan is een geval apart.

Klopt. De zeeuwen kunnen klagen wat ze willen, maar ze hebben het zo slecht nog niet. In Groningen wordt de gaswinning inderdaad afgebouwd, maar de zoutwinning opgeschaald met hetzelfde effect. De acceptabele bodemdaling in Groningen (65 cm) is vanuit Den Haag nu op 1,10 m vastgesteld en als er niks gebeurt kan NedMag tot 2045 daar zout winnen, huizen laten verzakken en Groningen blank zetten.

Bodemdaling, dat moet je in Zeeland eens proberen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10758
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #62 Gepost op: 29 June 2020, 11:26:13 »
Een gevangenis zoals het er nu naar uit ziet, zou inderdaad de aannemers helpen,
Die uiteraard Europees aanbesteed moet worden en waarvoor dan 2 jaar lang allerlei busjes de A58 op- en afscheuren vanuit de rest van het land.
Nieuwe inwoners trekken en/of bestaande houden is de enige manier om voorzieningen op peil te kunnen houden.
No dress rehearsel, this is our life.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #63 Gepost op: 29 June 2020, 11:50:34 »
Zolang de dammen in Zeeland het houden hebben ze droge voeten in Dordrecht en Rotterdam (t/m Breda zo'n beetje) dus niet alleen bescherming voor de Zeeuwen.

Beetje raar voorbeeld, Dordrecht heeft vooral profijt van de Haringvlietdam en die ligt in Zuid-Holland. Overigens heeft Dordt zijn eigen ringdijk met gemiddelde kruinhoogte van 4,5m+NAP (1953 was 3,75m+NAP). Rotterdam wordt vooral beschermd door de laatste Deltawerken Hartelkering en  Maeslandkering en het eerste Deltawerk, de Hollandse IJsselkering.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10758
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #64 Gepost op: 29 June 2020, 11:59:48 »
Volgens mij zitten er nog wel wat lage punten in die Ringdijk... oude centrum met name.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #65 Gepost op: 29 June 2020, 12:16:35 »
Klopt, de Voorstraat is de enige zeedijk die niet op Deltahoogte is. Maar met schotten komen we een heel eind. Overigens hebben we in Dordt vaker last van hoogwater van de rivieren. Maar meer dan een last is het niet. En dat betreft echt maar een deel van de oude binnenstad. En dat staat er al zo lang, dat blijft nog wel even.  :laugh:
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #66 Gepost op: 29 June 2020, 12:45:37 »
...de ontsluiting heeft plaats gevonden en Vlissingen heeft daarvoor investeringen gedaan die nu in het water dreigen te vallen (wie gaat zijn bedrijf beginnen naast een grote gevangenis). Ook dat moet gecompenseerd worden....
Waarom zouden bedrijven worden afgeschrokken door een gevangenis? Er staan er behoorlijk wat in Nederland hoor. Misschien dat er geen 5 sterren hotel direct naast zal gaan zitten, maar "gewone" industrie zal zich er niets van aantrekken lijkt me...
Ik heb jaren in Zoetermeer gewerkt. Daar staat het gevang gewoon tussen de woningen en bedrijfspanden. Niks aan de hand. :)

Ik vraag me eigenlijk meer af waarom we een nieuwe gevangenis bouwen. Ik dacht dat NL een overschot aan cellen had...

Die uiteraard Europees aanbesteed moet worden ...
En de bouw van een kazerne niet?

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2153
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #67 Gepost op: 29 June 2020, 19:50:25 »
Ik zag net in de PZC dat volgende een onderdeel is van het steunpakket;

 OPENBAAR VERVOER: Een vaste intercity van en naar de Randstad. Ook komt er een proeftuin voor slimme mobiliteit in Zeeland, wordt de stationsomgeving van Vlissingen verbeterd en komt er geld voor een goederenspoor Terneuzen-Gent.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #68 Gepost op: 29 June 2020, 20:20:52 »
Wim,

De bouw van een kazerne is militair, dus ik verwacht dat daar geen Europese regels voor aanbesteding voor gelden.

Gr, Bert

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #69 Gepost op: 29 June 2020, 20:42:42 »
Daar heb je een punt Bert!
Een kazerne valt wellicht buiten die regels vanwege strategisch belang.
Maar dan was hij door een Nederlandse aannemer gebouwd. Dat hoeft niet perse een Zeeuwse aannemer te zijn.
Groet, Wim
« Laatst bewerkt op: 29 June 2020, 20:44:17 door Wim Hesselink »
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256