Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door mdjr78
Vandaag om 23:07:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 22:59:31
Da's Daz 2 door hervé
Vandaag om 22:56:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 22:55:28
De projecten van Ruben (NL H0) door Martijn193
Vandaag om 22:50:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 22:49:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 22:40:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:23:04
Inzet T2s van de NS door Rick
Vandaag om 22:22:01
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 22:14:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 22:08:26
Roco 2400, h0 door Huup
Vandaag om 22:08:15
Project seaside Germany door Sikko
Vandaag om 21:29:36
Overstap naar HTM door Miniature Holland
Vandaag om 21:22:00
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Stootjuk
Vandaag om 21:15:02
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 21:12:40
Op Zuid (NL H0) door Tom Z.
Vandaag om 21:06:38
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 20:58:15
Terschellinger Spoor door Scratchbuilt
Vandaag om 20:52:09
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:58:14
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 19:47:47
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Ruben90
Vandaag om 19:10:04
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
  

Auteur Topic: Tussendoortje: Roco en Mastica zelfbouw klompentrein  (gelezen 19449 keer)

GerardvV

  • Online Online
  • Berichten: 3855
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Tussendoortje: Roco en Mastica zelfbouw klompentrein
« Reactie #75 Gepost op: 15 December 2018, 22:26:11 »
Dit betekent dat mijn Klompentrein wordt getrokken door een lok die "verkeerd om" staat.
Met had het liefst de cabine aan de buitenkant van de trein.
Dit vanwege het betere uitzicht in die richting.
Hendrik Jan

Zoals eerder gezegd; vooruitrijdend kwam genoeg voor om dit op de modelbaan ook te doen  (y)
760701 Winterswijk by Gerard van Vliet, on Flickr
Beide kanten huif voor,
Lok 2343 en andere 2200 met trek-duw trein,
Winterswijk,
01 juli 1976.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7172
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Tussendoortje: Roco en Mastica zelfbouw klompentrein
« Reactie #76 Gepost op: 30 December 2018, 20:24:06 »
Affijn, beetje doorgeklungeld tussen het werk door.

Loknummers erop en een aanzet voor de zwaailichten.
Beetje vuile zooi gesponst.

Ja, die wordt nog verder vervuild, want nu is ie nog te nieuw.

De energiewagen werd opnieuw gespoten en daarna voorzien van kleinspoor transfers.
O ja, links en rechts ook nog wat gekwast. Knalpijpen, roosters enzo.
En alvast een eerste wash.


En van pal opzij

De bovenste scheiding tussen grijs en geel zit nog altijd niet recht, maar ik zag dit pas op de foto, vind het wel goed zo.
Hij moet nog wel wat vuiger.

ajuus
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Tussendoortje: Roco en Mastica zelfbouw klompentrein
« Reactie #77 Gepost op: 30 December 2018, 20:38:13 »
Bij een dieselloc is de lange huif de voorkant. Een 2200 heeft maar 1 huif, dat maakt het makkelijker.
volgens mij kijkt men in dit soort situaties waar de motor zit, dit is meestal de langere huif, maar bij een V100 bijvoorbeeld zijn de huiven nagenoeg gelijk, maar is de motorzijde de voorkant.