Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:24:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: 2530 klonen in Uruguay  (gelezen 3602 keer)

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
2530 klonen in Uruguay
« Gepost op: 25 December 2007, 11:12:50 »
Nu de verschillende 2400 draadjes zo populair zijn kon ik natuurlijk achterblijven met mijn vraag over de 2530 klonen in Uruguay.




Zo zien ze er ook leuk uit vind je niet?

Foto's komen van deze site

Brand los als je informatie hebt, foto's, tips etc.

Hier een lijstje van de site's die ik ondertussen heb gevonden:

http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Uruguay/pix.html

http://es.wikipedia.org/wiki/Ferrocarriles_del_Uruguay

http://fasur.tripod.com/visita_paysan.htm

http://gareth1494.fotopic.net/c1165883.html
« Laatst bewerkt op: 25 December 2007, 11:29:01 door Felix »

Dennis

  • Gast
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #1 Gepost op: 25 December 2007, 12:38:32 »
Is er in Uruguay geen Philotrain achtig bedrijfje ;D

Lijkt me leuk hoor zo`n model in de kast.

Groeten,
Dennis

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #2 Gepost op: 25 December 2007, 13:01:50 »
Citaat
De serie 2400 was niet speciaal voor de NS ontworpen. Locomotieven van dit model werden door Alsthom in het Franse Belfort in de jaren vijftig al geleverd aan spoorwegen in de toenmalige Franse koloniën en naar een aantal andere landen. De 2400-en werden gebouwd in 1954-1957. In dezelfde periode werd ook de serie 2200 afgeleverd.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_2400

mvg,

Matthijs

arjen

  • Gast
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #3 Gepost op: 25 December 2007, 13:56:41 »
In Spanje is onlangs een boek uitgekomen waar deze hele Alsthom-familie uitgebreid in beschreven staat. De 25 exemplaren voor Uruguay waren de enigen met een 2530-cabine. Er zijn echter ook locs geleverd met een combinatie van lage huiven en (ongeveer) de standaard-2400-cabine, onder meer voor Kameroen en voor de Tharsis-mijn in Spanje.  Klonen van de standaard-2400 liepen in Frankrijk (Houillères du Bassin de Lorraine) en in Pakistan. Daarnaast zijn er locs met twee drieassige draaistellen gebouwd voor Colombia, met drie tweeassige draaistellen (vergelijk mDDM) voor Birma en Algerije, en hele reeksen smalspoor-vierassers die vrijwel overeenkomen met een 2400 zonder achterste huif.  Van dit type liepen er tientallen in Spanje, en in het boek ligt daar uiteraard de nadruk op. Grappig detail: er staan kleurenfoto's in van lichtblauwe diesels met lichtgrijs onderstel, zou Alsthom daarvoor dezelfde verf hebben gebruikt als bij de eerste 2400'en?


Titel luidt overigens: Locomotoras Diesel (VI) - las Francesas de vía estrechia (2a parte), geschreven en uitgegeven door Lluís Prieto Tur. Verschenen in de reeks Monografías del Ferrocarril als deel 23. ISBN 978 84 931318 4 5. Te bestellen via de NVBS (alleen voor leden) of via www.monffcc.com (de omslagfoto laat overigens een loc zien in weer een andere kleur blauw)


En misschien dat dit draadje nu maar naar de media-rubriek moet verhuizen  ;)

Arjen.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #4 Gepost op: 25 December 2007, 14:13:38 »
Het begint wel te kriebelen als je die Uruguayaanse plaatjes ziet. Verlept stationnetje, 2530 kloon en twee personenwagens. Aangenaam klimaatje... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #5 Gepost op: 26 December 2007, 20:16:27 »
Is wel een mooie kleurstelling lijkt op acts.
Voor grootspoorfoto's zie site

verzameldirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #6 Gepost op: 02 January 2008, 22:08:07 »
Het begint wel te kriebelen als je die Uruguayaanse plaatjes ziet. Verlept stationnetje, 2530 kloon en twee personenwagens. Aangenaam klimaatje... ;D

Wat belet je om daarheen te emigreren.  ???

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #7 Gepost op: 02 January 2008, 22:16:37 »
Kunnen museumbedrijven die destijds naast de 2530 viste er alsnog eentje terughalen en tot "Bisschop" verbouwen. Gezien de grote gelijkenissen lijkt me dat geen onmogelijke opgave.  ;D
Grtz!
Tedo