Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vollmer ringloods deuren door Duikeend
Vandaag om 16:37:37
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Joz
Vandaag om 16:14:33
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:30:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:52:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 07:57:27
  

Auteur Topic: Roco ACTS 6705  (gelezen 12490 keer)

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #45 Gepost op: 07 February 2008, 22:01:41 »
Wesley,

Ik denk ook niet dat een 6700 de kracht heeft om zo'n enorme containertrein te trekken (corrigeer me als ik fout zit).
De 6700 achter of juist voorop een trein gebeurd wel vaker: Klik hier.
Je vind de locs dus wel loc op de industrielijnen.

Groetjes,

Robbert

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #46 Gepost op: 07 February 2008, 22:06:27 »
Railhopper,

Dit is op de havenlijn, en zoals je ziet rijdt de 6700 niet voorop.
De 6705 levert hier wel gewoon tractie, maar rijdt niet als hoofdloc voorop.
In de de 6700 in combi met een 1200 levert ook gewoon tractie...

Groetjes,

Robbert

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8573
  • Spoor N
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #47 Gepost op: 07 February 2008, 22:07:49 »
Ehm, ik denk niet dat op de laatste foto de 6700 tractie levert.

Voor zover ik weet mogen ze niet meer voorop rijden op hoofdlijnen wegens het ontbreken van ATB.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #48 Gepost op: 07 February 2008, 22:14:05 »
Welke loc dan, die 6000 toch niet ?  ???
Toen de 6700 in 1999 Nederland binnen kwam hebben ze ATB gekregen, maar ik weet niet of deze ook een update hebben gehad daarna zodat het anno 2008 nog steeds kan.

Groetjes,

Robbert
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 00:44:14 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Rob Meijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
    • Rob Meijer Fotografie
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #49 Gepost op: 07 February 2008, 22:20:24 »
De 6700-en hebben geen ATB en mogen idd niet meer voorop rijden. Gebeurt het wel, dan mogen ze niet harder dan 40km/u.

Bij de foto in de boog bij Barendrecht is een V60 voorop bijgeplaatst, aannemelijk ivm het gewicht van de trein. De 1200 kan echt niet met zijn panto's omhoog op de Havenlijn rijden.....dan is het einde verhaal voor het loccie. Dit gebeurt vaker op dit stuk naar Waalhaven Zuid, de 6700 wordt dan gewoon vanuit de 1200 bediend. De 6700 was altijd bedoeld om achter de 1200 mee te helpen de zware trein op gang te krijgen en de 1200 te sparen. Eenmaal op snelheid kan de 1200 het zelf af.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #50 Gepost op: 07 February 2008, 22:23:23 »
Citaat
De locomotieven zijn in het voorjaar van 1999 naar Nederland gekomen, nadat ze in Belgiƫ aangepast zijn aan de Nederlandse eisen, waaronder een 3e frontsein en ATB.

Bron: Klik hier.

Daar gaat het dus fout.

Groetjes,

Robbert

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #51 Gepost op: 07 February 2008, 22:26:01 »
De 6700's hebben een tijd met ATB ontheffing mogen rijden, nu is het verplicht om een lok mee te hebben die ATB heeft. De 6700 mogen wel op rangeerterreinen solo rijden, maar dan met een maximale snelheid van 40 km/uur.

Misschien nog maar een bij nemen, omnummeren naar 6702 of 6704, voor deze prijzen is het wel leuk de hele vloot 6700's in model te krijgen.

met vriendelijke groeten,

Jon  van Dijk

 

Tijdperk III

  • Offline Offline
  • Berichten: 115
  • DE "2405"
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #52 Gepost op: 08 February 2008, 15:48:13 »
Nu wil ik opzich niet klagen over de heruitgave maar er is toch een puntje.
Waarom er een Vos Logistics logo op de zijkant zit, de echte 6705 heeft dat logo namelijk niet.

Of heeft deze loc in het verleden het logo gedragen en is deze later verwijderd.
Want ik kom verschillende foto's tegen van de loc met en zonder logo van Vos Logistics.

Wie weet er meer  ???   ;D

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #53 Gepost op: 08 February 2008, 16:32:44 »
is er volgens mij later af gehaalt

Greetz Railhopper

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #54 Gepost op: 08 February 2008, 18:11:09 »
De 6705 is in 1999 zonder Vos Logistics logo naar nederland gekomen. Deze had alleen aan de rechterkant een ACTS logo staan.
In 2000 is het Vos Logistics logo erop gekomen, en tevens aan de linkerkant een ACTS logo geplaatst.
Meen dat in 2004 bij een revisie het Vos Logistics erweer afgehaald.

Dus het model zoals Roco haar heeft uitgebracht is correct. (qua belletering dan)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #55 Gepost op: 08 February 2008, 19:25:24 »
Nu wil ik opzich niet klagen over de heruitgave maar er is toch een puntje.

Deze aanbieding is trouwens geen heruitgave, maar zijn gewoon nog wat loks die Roco in hun fabriek had liggen. Soort van voorjaarschoonmaak in Oostenrijk dus. ;)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #56 Gepost op: 09 February 2008, 07:24:52 »
 ik vind het niet erg dat roco aan dump actie's doet   ;D ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #57 Gepost op: 09 February 2008, 11:13:02 »
Ik denk ook niet dat een 6700 de kracht heeft om zo'n enorme containertrein te trekken (corrigeer me als ik fout zit).

Oh, dat kan die best. Hij mist alleen de pk's om vervolgens de trein naar hoge snelheden te brengen. De opossing is dan een extra loc ervoor, of een andere krachtigere. (zoals de combo met de 1200)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)