Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein
door
phdirk
Vandaag
om 20:22:19
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage
door
WimC
Vandaag
om 20:18:10
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
hervé
Vandaag
om 20:15:58
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Frank 123
Vandaag
om 20:09:27
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel
door
AlbertG
Vandaag
om 19:54:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:47:21
Probleem met inloggen
door
VAM65
Vandaag
om 19:43:02
3D print wagons: de benodigde onderdelen
door
Floris Dilz
Vandaag
om 19:18:38
Wat hebben treintjes met Kerst te maken?
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:06:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
roco
Vandaag
om 18:49:12
LS Models 2025
door
Corné81
Vandaag
om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen
door
TonM
Vandaag
om 18:04:28
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 17:59:58
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht
door
R1954
Vandaag
om 17:55:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:39:49
Goede wensen voor 2026
door
Alewijn
Vandaag
om 17:22:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:49:24
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles
door
MathynK
Vandaag
om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Silvolde
Vandaag
om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0
door
Frits C
Vandaag
om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting
door
Remunj
Vandaag
om 15:06:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Jelmer
Vandaag
om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
BramFokke
Vandaag
om 13:40:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
the_gold
Vandaag
om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag
door
moonlicht
Vandaag
om 12:45:01
Koemo ballastlijm; welk alternatief?
door
Ronald69
Vandaag
om 11:22:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4 (gelezen 5186 keer)
sneek
Offline
Berichten: 3883
Modelleisenbahner mit Volldampf
Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Gepost op:
20 December 2007, 00:10:07 »
Een leuk klusje is het omturnen van een jaren '50 Roco 2201 naar een loc uit de jaren zeventig (er staat tenslotte een revisiedatum 1979 op de loc...
). Houtense hekjes, nummer- en fabrieksplaten van TrainArt, zwaailichten en demper van een eerdere Roco-versie en natuurlijk een decoder waarmee omgekeerd L-frontsein, rangeersein en sluitsein schakelbaar zijn.
Een KleiNSpoor-NS vignet completeerd de transformatie naar een loc die klaar staat om de dieseltrek/duwtrein te rijden!
De TrainArt-nummerschilden (verkrijgbaar bij Jophispoor) kan ik iedereen aanbevelen; alleen deze messingplaten geven de bronskleur van het origineel weer. Roco's nikkelzilveruitvoering voor de 2201 is niet juist. Overigens zit de vleugel op de cabineachterwand iets te hoog. Dit is een foutje van Roco die daar zo nodig het nummer van de 2201 op de verkeerde hoogte moest aanbrengen. Ik heb aan die hoogte maar niets gedaan, dat bespaart je het opnieuw spuiten van de kap. Uit vertind draad zijn nieuwe ruitenwissers gemaakt voor de achterruiten.
groeten,
Wim
«
Laatst bewerkt op: 20 December 2007, 00:15:11 door sneek
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
rail4marcel
Offline
Berichten: 5276
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #1 Gepost op:
20 December 2007, 00:12:57 »
Ziet er erg fraai uit.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
vanDyk
Offline
Berichten: 277
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #2 Gepost op:
20 December 2007, 00:16:07 »
Heb je ook foto's van al je ombouw gedrag. Bijvoorbeeld hoe je de demper geplaatst heb, aangezien ik dat ook van plan ben, alleen niet echt weet hoe ik dat moet gaan doen.
Paul.
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3883
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #3 Gepost op:
20 December 2007, 00:26:25 »
Just try it. Klemmetjes van de demper afzagen (waarmee hij op de huif van eerdere 2200-oplages is geklemd). Monteren over de schoorsteen heen. Steuntjes aanvullen uit styreen en met name goed het voorbeeld op foto's bestuderen!
succes,
Wim
P.S. Die 2 dakluiken op de cabine kloppen ook nog niet met de werkelijkheid; is een lang luik in werkelijkheid, waardoor het meterpaneel uit de cabine kon worden getakeld.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
sneek
Offline
Berichten: 3883
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #4 Gepost op:
20 December 2007, 00:31:57 »
Op dit plaatje van de 2309 (Leeuwarden, april 1983) is nog duidelijk te zien dat de nummerplaat op de cabine lager hoort te zitten
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9021
Hengelooo 1:160
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #5 Gepost op:
20 December 2007, 01:03:07 »
Mooi hoor!Moet ik ook nog doen! De afgelopen zaterdag verworven 2201 dient door mij ook nog een kleine 20 jaar te worden verouderd. Zonder zwaailichten.....
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
sneek
Offline
Berichten: 3883
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #6 Gepost op:
20 December 2007, 01:47:51 »
bruin met vignet, doch zonder zwaailicht
, dan krijg je dit dus
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10489
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #7 Gepost op:
20 December 2007, 01:55:18 »
Hoi Wim,
Je bent me steeds een stap voor met de 2200
Gister seinverlichting en demper geplaatst... alleen geen tijd en puf meer om ook de foto's te maken.
Maar... binnenkort op
Sleutelspoor
uitgebreide ombouw verhalen
Mooi resultaat overigens
Grtzz,
Karst
Gelogd
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5433
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #8 Gepost op:
23 December 2007, 22:10:09 »
wouw, erg fraai die loc! Complimenten!
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
5166
Offline
Berichten: 937
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #9 Gepost op:
23 December 2007, 22:26:45 »
Mooi hoor!
En ach, wat betreft de nummerplaten, deze zaten bij lang niet alle loc's op de zelfde hoogte. Ik heb bv een foto van de 2309, waarbij de nummerplaat op de huifzijde heel hoog zit (bovenkant vleugels in de lijn van de sluitseinen) of van de 2277 waarbij de nummerplaat op de cabine zijde juist weer heel laag zit (bovenkant vleugels gelijk aan onderzijde cabineramen).....
Overigens is de echte 2289 in 1975 gehuisstijld, dus inzetbaar in de eerste helft van de jaren '70.
Groet Edwin
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4