Nou, ik had gedacht dat meer mensen wel inhoudelijk weten wat ERTMS is, maar de meeste reacties kijken gelijk naar de software. En ik ben op zoek naar hoe ik zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid kan komen met bestaande componenten.
Voor de EVC (European Vital Computer) heb ik een decoder nodig: dat zou volgens mij een gewonde decoder kunnen zijn. Echter: de bevelen ontvangt deze niet uit de voedingsspanning, maar uit het radio signaal. Wat nou als je daar bijvoorbeeld de decoder van het Faller CAR system voor zou gebruiken. Dat gaat toch met een radio signaal?
Dan moet ik nog de Balise hebben. Daar zat ik te denken aan het gebruik van bv het Lissy systeem van Uhlenbrock. Dan zijn er volgens mij best nog hobbels te nemen, maar benader je het aardig dicht, dacht ik.
...Ik heb ook al eens nagedacht over jouw probleemstelling en de oplossing hiervoor is zelf een decoder ontwerpen en bouwen. Dat is op zich wel te doen...
...Als ik het zo ff snel zie is Lissy intelligentie in de baan...
...Voor zover ik weet wordt ETCS gebruikt op de vrije baan, maar niet op emplacementen. Op emplacementen is voor zover ik weet altijd een beveiliging gebaseerd op treindetectie door spoorbezetting en met snelheidseinen langs het spoor...
...Wat wil je bereiken op de lange duur. Een simulator voor het ERTMS systeem?