Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Karben
Vandaag
om 19:54:15
Terschellinger Spoor
door
FritsT
Vandaag
om 19:48:06
Zee. Land.
door
NS264
Vandaag
om 19:41:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 19:08:10
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
Vandaag
om 18:55:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Silvolde
Vandaag
om 18:06:50
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw
door
bellejt
Vandaag
om 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 17:57:27
Goede wensen voor 2026
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 17:10:24
20 jaar BNLS jubileum
door
KNed
Vandaag
om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:42:07
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026
door
tothebeach
Vandaag
om 16:07:46
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:07:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Erwin 054
Vandaag
om 15:56:11
Hoe voorkom je strooilicht van smd led?
door
bellejt
Vandaag
om 15:26:01
Starter met spoor G
door
MOVisser
Vandaag
om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje
door
008200
Vandaag
om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 14:21:09
Show je realistische treinsamenstelling
door
VAM65
Vandaag
om 13:15:56
Rondom Charlois
door
Huup
Vandaag
om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 12:39:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
basjuh1981
Vandaag
om 12:21:49
VERPLAATST: upload deleten
door
Duikeend
Vandaag
om 11:49:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
Eric B
Vandaag
om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting
door
Remunj
Vandaag
om 10:01:59
3 januari NVBS oliebollenrit
door
Thom
Vandaag
om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies)
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
15 December 2025, 23:00:18
De eerste versie van de Roco 1000
door
Huup
15 December 2025, 22:06:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Treinsamenstellingen Den Haag - Eindhoven (Köln/Venlo/Heerlen)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Treinsamenstellingen Den Haag - Eindhoven (Köln/Venlo/Heerlen) (gelezen 1615 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2527
Treinsamenstellingen Den Haag - Eindhoven (Köln/Venlo/Heerlen)
«
Gepost op:
03 December 2016, 18:23:25 »
Dit topic gaat met namen over de treinsamenstellingen tussen Den Haag en Venlo, inclusief de naar Köln doorrijdende treinen.
Gedurende enkele jaren was er ook een verbinding tussen Den Haag en Heerlen. Gezien de gemeenschappelijke route tussen Den Haag en Eindhoven neem ik die ook in dit topic mee.
Ik begin met de treinsamenstellingen van 1993 tot en met 1995, latere jaren volgen nog. Zeker aan het begin van deze eeuw waren de samenstellingen zeer divers met gehuurde rijtuigen uit Duitsland en België.
Van de Duitse rijtuigen heb ik niet altijd de volledige aanduidingen genoteerd, dus heb ik die heer afgekort tot A, B of BD.
Als iemand aan de hand van de rijtuignummers de juiste aanduidingen erbij weet, mag dat aangevuld worden.
06-07-1993 Den Haag - Venlo:
1619
50 84 10-70 665-1 ICR A
50 84 82-70 903-9 ICR BKD
50 84 20-70 861-4 ICR B
50 84 20-70 812-7 ICR B
50 84 20-70 851-5 ICR B
10-08-1993 (Köln -) Venlo - Den Haag:
1654
50 84 20-70 863-0 ICR B
50 84 20-70 866-3 ICR B
50 84 82-70 953-4 ICR BKD
50 84 20-70 845-7 ICR B
51 80 22-30 227-8 DB B
51 80 22-40 260-7 DB B
51 80 22-30 229-4 DB B
51 80 10-40 175-1 DB A
27-12-1993 Den Haag - Venlo (- Köln):
1636
61 80 19-90 146-0 DB A
51 80 22-90 553-4 DB B
51 80 22-90 488-3 DB B
51 80 22-90 557-5 DB B
50 84 20-70 816-8 ICR B
50 84 82-70 956-7 ICR BKD
30-12-1993 Den Haag - Venlo (- Köln):
DB A (geen nummers genoteerd)
DB B
DB B
DB B
50 84 82-70 941-9 ICR BKD
50 84 20-70 824-2 ICR B
26-03-1994 Den Haag - Venlo:
1220
50 84 82-70 954-2 ICR BKD
50 84 10-70 667-7 ICR A
50 84 20-70 816-8 ICR B
50 84 20-70 815-0 ICR B
50 84 20-70 575-0 ICR B
05-04-1994 (Köln -) Venlo - Den Haag:
1657
61 80 19-90 135-3 DB Avmz 111 (rood)
51 80 22-90 551-8 DB Bm 235
51 80 22-90 031-1 DB Bm 235
51 80 22-40 675-6 DB Bm 238
50 84 82-70 952-6 ICR BKD
50 84 20-70 827-5 ICR B
23-04-1994 Venlo - Den Haag:
1214
50 84 20-70 838-2 ICR B
50 84 20-70 825-9 ICR B
50 84 20-70 835-8 ICR B
50 84 82-70 915-3 ICR BKD
50 84 10-70 654-5 ICR A
50 84 20-70 808-5 ICR B
15-07-1994 Den Haag - Venlo:
1652
50 84 82-70 917-9 ICR BKD
50 84 10-70 667-7 ICR A
50 84 20-70 851-5 ICR B
50 84 20-70 836-6 ICR B
50 84 20-70 835-8 ICR B
50 84 20-70 808-5 ICR B
29-10-1994 Venlo - Den Haag:
1624
50 84 20-70 866-3 ICR B
50 84 20-70 872-1 ICR B
50 84 20-70 857-2 ICR B
50 84 82-70 907-0 ICR BKD
50 84 20-70 837-4 ICR B
50 84 10-70 667-7 ICR A
(In Hm met +10, in Bd weer op tijd)
24-05-1995 Den Haag - Venlo (- Köln):
1314
50 84 10-70 683-4 ICR A
50 84 20-70 814-3 ICR B
50 84 20-70 816-8 ICR B
50 84 82-70 953-4 ICR BKD
50 84 20-70 824-2 ICR B
50 84 10-70 667-7 ICR A
50 84 20-70 854-9 ICR B
50 84 20-70 874-7 ICR B
50 84 20-70 873-9 ICR B
26-05-1995 Venlo - Den Haag
1142
50 84 82-70 955-9 ICR BKD
50 84 10-70 686-7 ICR A
50 84 20-70 815-0 ICR B
Ja, maar drie rijtuigen! Altijd leuk voor nabootsen op modelbanen met weinig ruimte of in korte vitrines
Vanaf Den Haag achter 1623 weer terug naar Venlo.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
dh3201
Offline
Berichten: 2527
Re: Treinsamenstellingen Den Haag - Eindhoven (Köln/Venlo/Heerlen)
«
Reactie #1 Gepost op:
03 December 2016, 21:05:47 »
Volgende etappe van 2002 tot en met 2004 (gehuurde DB en NMBS K4 rijtuigen en instroom ICK).
03-03-2002 richting Den Haag:
1742
50 84 22-37 923-2 ICK B
51 80 22-90 407-3 DB Bm
50 84 82-70 906-2 ICR BKD
51 80 22-90 306-7 DB Bm
51 80 22-90 111-1 DB Bm
50 84 12-37 009-2 ICK A
50 84 20-77 738-7 ICR B
50 84 20-77 763-5 ICR B
50 84 12-37 013-4 ICK A
24-03-2002 richting Den Haag:
1753
51 80 22-90 653-2 DB Bm
50 84 10-70 671-9 ICR A
50 84 82-70 941-9 ICR BKD
50 84 10-70 662-8 ICR A
51 80 22-90 111-1 DB Bm
50 84 22-37 924-0 ICK B
51 80 22-90 119-4 DB Bm
50 84 22-37 917-4 ICK B
01-04-2002 richting Eindhoven:
1773
50 84 12-37 005-0 ICK A
50 84 22-37 940-6 ICK B
50 84 22-37 918-2 ICK B
50 84 12-37 013-4 ICK A
51 80 22-90 545-0 DB Bm
51 80 22-90 252-3 DB Bm
51 80 22-90 407-3 DB Bm
51 80 22-90 382-8 DB Bm
51 80 22-90 728-2 DB Bm
01-04-2002 richting Eindhoven:
1734
51 80 22-90 119-4 DB Bm
50 84 22-37 924-0 ICK B
51 80 22-90 111-1 DB Bm
50 84 10-70 662-8 ICR A
50 84 82-70 941-9 ICR BKD
50 84 10-70 671-9 ICR A
51 80 22-90 653-2 DB Bm
50 84 22-37 914-1 ICK B
01-04-2002 richting Den Haag:
1771
50 84 82-70 912-0 ICR BKD
50 84 20-70 828-3 ICR B
50 84 10-77 628-2 ICR A
50 84 20-77 761-9 ICR B
50 88 18-37 408-6 K4 A
50 88 20-37 343-1 K4 B
50 88 20-37 327-4 K4 B
50 88 20-37 314-2 K4 B
50 88 20-37 341-5 K4 B
07-04-2002 richting Eindhoven:
1758
50 84 10-77 304-0 ICRm B
50 84 22-37 903-4 ICK B
50 84 22-37 906-7 ICK B
50 84 22-37 947-1 ICK B
50 84 22-37 927-3 ICK B
50 84 12-37 008-4 ICK A
50 88 20-37 317-5 K4 B
50 88 20-37 308-4 K4 B
50 84 10-70 671-9 ICR A
07-04-2002 richting Den Haag:
1847
50 84 22-37 921-6 ICK B
50 84 22-37 948-9 ICK B
50 84 22-37 943-0 ICK B
50 84 12-37 018-3 ICK A
50 84 22-37 909-1 ICK B
50 84 12-37 014-2 ICK A
50 88 82-37 414-5 K4 BD
50 84 22-37 918-2 ICK B
50 84 22-37 931-5 ICK B
07-04-2002 richting Den Haag:
1733
50 84 10-70 664-4 ICR A
50 84 21-37 523-1 Plan W
50 84 22-37 926-5 ICK B
50 84 12-37 012-6 ICK A
50 88 20-37 330-8 K4 B
50 88 20-37 353-0 K4 B
50 88 18-37 412-8 K4 A
50 88 18-37 409-4 K4 A
50 88 20-37 355-5 K4 B
12-10-2002 richting Eindhoven:
1740
50 84 82-70 942-7 ICR BKD
50 84 82-37 060-0 ICK BD
50 88 20-37 338-1 K4 B
50 84 12-37 002-7 ICK A
50 84 22-37 964-6 ICK B
50 84 12-37 025-8 ICK A
50 84 22-37 922-4 ICK B
50 88 20-37 325-8 K4 B
50 88 20-37 328-2 K4 B
50 84 12-37 024-1 ICK A
50 84 22-37 958-8 ICK B
12-10-2002 richting Den Haag (wegens werkzaamheden via Pijnacker!):
1838
50 84 22-37 949-7 ICK B
50 84 22-37 983-6 ICK B
50 84 22-37 995-0 ICK B
50 84 12-37 003-5 ICK A
50 84 12-37 005-0 ICK A
50 84 22-37 926-5 ICK B
50 84 82-70 592-3 ICR BKD
50 84 22-37 941-4 ICK B
50 84 22-37 988-5 ICK B
30-03-2003 Den Haag - Venlo:
1740
50 84 22-37 918-2 ICK B
50 84 22-37 926-5 ICK B
50 84 22-37 933-1 ICK B
50 84 20-77 156-2 ICRm B
50 84 22-37 947-1 ICK B
50 84 82-37 065-9 ICK BD
50 84 22-37 932-3 ICK B
50 84 10-70 677-6 ICR A
50 84 20-77 108-3 ICRm B
30-03-2003 Venlo - Den Haag:
1750
50 84 12-37 012-6 ICK A
50 84 22-37 995-0 ICK B
50 84 12-37 009-2 ICK A
50 84 20-70 244-3 ICRm B
50 84 20-70 212-0 ICRm B
50 84 22-37 911-7 ICK B
50 84 22-37 931-5 ICK B
50 84 82-37 063-4 ICK BD
50 84 22-37 944-8 ICK B
01-08-2003 Den Haag - Heerlen:
1774
50 84 22-37 924-0 ICK B
50 84 82-37 057-9 ICK BD
50 84 20-77 108-3 ICRm B
50 84 22-37 995-0 ICK B
50 84 22-37 951-3 ICK B
50 84 22-37 992-7 ICK B
50 84 82-37 054-3 ICK BD
50 84 12-37 011-8 ICK A
50 84 12-37 028-2 ICK A
15-11-2003 Den Haag - Venlo:
1839
50 84 12-37 022-5 ICK A
50 84 12-37 008-4 ICK A
50 84 22-37 985-1 ICK B
50 84 22-37 953-9 ICK B
50 84 22-37 950-5 ICK B
50 84 82-37 052-7 ICK BD
50 84 22-37 974-5 ICK B
50 84 22-37 983-6 ICK B
50 84 22-37 941-4 ICK B
15-11-2003 Venlo - Den Haag:
1854
50 84 22-37 929-9 ICK B
50 84 22-37 921-6 ICK B
50 84 22-37 908-3 ICK B
50 84 22-37 994-3 ICK B
50 84 82-37 067-5 ICK BD
50 84 22-37 980-2 ICK B
50 84 22-37 955-4 ICK B
50 84 22-37 958-8 ICK B
50 84 12-37 021-7 ICK A
50 84 12-37 017-5 ICK A
02-07-2004 Eindhoven - Den Haag:
1751
50 84 22-37 981-0 ICK B
50 84 22-37 918-2 ICK B
50 84 22-37 905-9 ICK B
50 84 22-37 943-0 ICK B
50 84 22-37 984-4 ICK B
50 84 22-37 964-6 ICK B
50 84 82-37 058-4 ICK BD
50 84 22-37 914-1 ICK B
50 84 12-37 014-2 ICK A
50 84 12-37 028-2 ICK A
50 84 12-37 026-6 ICK A
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
dh3201
Offline
Berichten: 2527
Re: Treinsamenstellingen Den Haag - Eindhoven (Köln/Venlo/Heerlen)
«
Reactie #2 Gepost op:
03 December 2016, 22:09:02 »
Als slot nog een tweetal samenstellingen uit 2006 en 2008 waarbij de ICK rijtuigen in stammetjes van B-A-B en B-BD waren samensgesteld.
23-04-2006 Venlo - Den Haag:
50 84 22-37 960-4 ICK B
50 84 12-37 006-8 ICK A
50 84 22-37 988-5 ICK B
50 84 22-37 932-3 ICK B
50 84 12-37 017-5 ICK A
50 84 22-37 948-9 ICK B
50 84 82-37 065-9 ICK BD
50 84 22-37 970-3 ICK B
50 84 22-37 930-7 ICK B
50 84 12-37 009-2 ICK A
50 84 22-37 904-2 ICK B
(nu dus in stammetjes B-A-B en B-BD)
06-01-2008 Eindhoven - Den Haag (werkzaamheden Ehv-Hm):
1747
50 84 22-37 912-5 ICK B
50 84 12-37 013-4 ICK A
50 84 22-37 993-5 ICK B
50 84 82-37 064-2 ICK BD
50 84 22-37 924-0 ICK B
50 84 22-37 914-1 ICK B
50 84 12-37 027-4 ICK A
50 84 22-37 936-4 ICK B
50 84 22-37 951-3 ICK B
50 84 12-37 012-6 ICK A
50 84 22-37 923-2 ICK B
1731
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Treinsamenstellingen Den Haag - Eindhoven (Köln/Venlo/Heerlen)