Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Fleischmania Nostalgia
door
Noordernet
Vandaag
om 22:23:19
Camp 3
door
Noordernet
Vandaag
om 22:22:04
Layne, Somewhere South.
door
Noordernet
Vandaag
om 22:20:28
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
MOVisser
Vandaag
om 22:17:19
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026
door
Frank 123
Vandaag
om 22:12:58
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 22:09:18
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 22:06:17
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
ruudns
Vandaag
om 21:43:51
Ontraxs 2026
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:19:43
Raadplaatje
door
Charles_
Vandaag
om 21:17:58
Modelwensen 2026
door
spoorzeven
Vandaag
om 20:52:53
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Menno
Vandaag
om 20:49:51
Stub switches
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:06:18
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
Peter J K
Vandaag
om 20:05:31
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 19:31:49
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:55:18
Pfarrerwinkel bahn
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:49:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:42:25
Yamorc 7001 dood
door
Mar-Cas
Vandaag
om 17:58:06
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:20:11
Rheinburg, TP V/VI
door
Eric B
Vandaag
om 16:09:06
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:38:30
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
Eric B
Vandaag
om 15:33:23
Bahnstrecke 5867
door
gdh
Vandaag
om 15:30:26
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Frank 123
Vandaag
om 15:28:06
Station Steenwijk poging 2
door
Eric B
Vandaag
om 15:11:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
NS264
Vandaag
om 14:37:02
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0
door
mikeya
Vandaag
om 14:08:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 13:44:21
Goede wensen voor 2026
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 13:26:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4 (gelezen 3149 keer)
TiNUZ
Offline
Berichten: 27
Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Gepost op:
10 September 2012, 14:26:01 »
Wie o wie weet het volgende:
ik heb recentelijk een trammetje van Rivarossi gekocht, type HR2286 (Duewag Gt 6 "Jägenmeister").
Deze heb ik voorzien van LokPilot 4 DCC 21 pins.
Wegrijden ging niet heel vloeiend, maar na het aanpassen van cv52 t/m 55 is dit verholpen.
nu heb ik nog 1 issue, wanneer ik de tram laat stoppen gaat dit zeer geleidelijk, echter een fractie voor de snelheid er totaal uit is, schokt ie even een stukje naar voren.
is hier iets aan te doen ?
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10489
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re:Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Reactie #1 Gepost op:
10 September 2012, 15:03:02 »
Ja,
Hoe en wat staat beschreven in de handleiding. Zo uit m'n hoofd moet de I-waarde van de regeling flink omlaag.
Grtzz,
Karst
Gelogd
Alex Langenkamp
Offline
Berichten: 262
Re:Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Reactie #2 Gepost op:
10 September 2012, 17:39:34 »
Dit staat inderdaad exact omschreven in de handleiding bij de motorsturing. Is met cv instellingen te verhelpen. Even goed lezen dus
Alex
Gelogd
TiNUZ
Offline
Berichten: 27
Re:Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Reactie #3 Gepost op:
10 September 2012, 19:01:02 »
doelen jullie hier op de handleiding van de lokpilot ?
bij de rivarossi tram zit nl geen handleiding.
Gelogd
VAM65
Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
Offline
Berichten: 4722
Nederland 1949-1963 in h0
Re:Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Reactie #4 Gepost op:
10 September 2012, 19:23:18 »
Bladzijde 36-37 (11.1.2.2) van de handleiding van de Lopi 4.
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
TiNUZ
Offline
Berichten: 27
Re:Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Reactie #5 Gepost op:
10 September 2012, 22:18:56 »
mijn dank is groot !
ik ga morgen aan de slag !
Gelogd
zweistein
NS jaren '80 en trams
Offline
Berichten: 412
Re: Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Reactie #6 Gepost op:
25 November 2016, 17:29:01 »
Hier nog even op in hakend, sinds vandaag heb ik ook deze combi, ik ben wel benieuwd op welke CV waarden men is uitgekomen...
Gelogd
Groeten, Ronald.
Remunj
Offline
Berichten: 8102
Re: Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Reactie #7 Gepost op:
25 November 2016, 17:42:13 »
Tsja, van een gebruiker die begin 2013 voor het laatst actief was verwacht ik nou niet direct een antwoord meer
Heb je het al met de "zelf tune optie" geprobeerd?
Gelogd
Gr.
Eric
zweistein
NS jaren '80 en trams
Offline
Berichten: 412
Re: Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Reactie #8 Gepost op:
25 November 2016, 17:58:46 »
Nee, maar er zijn ongetwijfeld meer mensen die het wiel hebben uitgevonden ;-)
Auto-tune heb ik gedaan, blijft bij langzaam rijden iets schokken. Ik kan niet uitlezen wat Esu er van gemaakt heeft om van daar uit eventueel verder te tunen...
Gelogd
Groeten, Ronald.
phdirk
Offline
Berichten: 1971
Re: Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Reactie #9 Gepost op:
28 November 2016, 15:36:29 »
Hallo
Hierbij een Duitse handleiding voor het handmatig finetunen van CV2 en CV51-55. Voor het hupje bij de afsprong (kost altijd strafpunten volgens Hans van Zetten) moet je met CV55 aan de gang en deze in stappen van 5 verhogen:
Handmatig tunen:
Hier eine kleine Anleitung für das Einstellen der Motor CV. Diese ist nicht von mir und stammt von einem Kollegen hier aus dem Forum:
Die Lok warmfahren (auch wenn's ruckelt), danach eine gerade Gleisstrecke mit mind. 3-4m Länge aussuchen, die Lok alleine an den Ausgangspunkt stellen, CV54 auf 0 programmieren und F1 drücken.
Nicht erschrecken: Die Lok rast los und kommt dann wieder zum stehen.
Der Decoder hat nun den Motor eingemessen, allerdings sind die Werte längst nicht perfekt geschweige zufriedenstellend.
CV2 einstellen. Mit Wert 1 anfangen. fahrstufe 1 und schauen ob Lok anfährt. Wenn nicht, den Wert um 1 erhöhen und so weiter.
Dann CV53 reduzieren bis die Lok nur noch maximal so schnell fährt wie gewünscht (nicht per CV5 & 6 machen, das grenzt den Regler ein).
Kommt die Lok ruck Haft zum stehen oder fährt nicht sauber an, dann CV55 in 5er Schritten erhöhen.
Nun schauen ob die Lok bei halber Geschwindigkeit ruckelt, sieht man auch ganz gut wenn man die Anfahrrampe mal ein wenig in die Länge zieht. Sollte dies der Fall sein CV54 runterdrehen in 5er Schritten.
Hat man das, noch testen ob die Lok in den ersten Stufen ruckelt, sollte dies so sein CV52 ebenfalls runterdrehen.
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
zweistein
NS jaren '80 en trams
Offline
Berichten: 412
Re: Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4
«
Reactie #10 Gepost op:
02 December 2016, 22:40:44 »
Ga ik eens uitproberen, dank!
Gelogd
Groeten, Ronald.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Schokkend remmen met ESU Lokpilot 4