Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 18:08:08
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Duikeend
Vandaag om 18:08:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:51:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
  

Auteur Topic: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn  (gelezen 3012 keer)

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #15 Gepost op: 21 January 2008, 20:14:27 »
Laten we vaststellen dat mijn herinnering vanaf 1965 loopt. Ik heb nimmer een getrokken dieseltrein in de kop van Noord-Holland gezien. Getrokken elektrisch reed zo nu en dan op Den Helder en verder was alles stroomlijn.

Ik merk dat er verwarring is. Met DE3 naast DE5 bedoel ik plan U.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #16 Gepost op: 21 January 2008, 20:17:40 »
Van de DE-3, DE-5, TEE en plan U weet ik dat ze in Ut in oh waren, van plan X (DE-1/2) niet. Dat is nieuw voor mij.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #17 Gepost op: 22 January 2008, 00:32:01 »
In Geldermalsen kwam ik ook vaak. Geldermalsen - Dordrecht reed met plan U maar Geldermalsen - Arnhem/Nijmegen met DE2. De DE2-en bleven zelfs na de verlenging Utrecht-Geldermalsen-Arnhem/Nijmegen rijden. Ook deze exploitatie vond vanuit de dieselloods Utrecht plaats. Ik ben talloze malen met een DE2 van Geldermalsen naar Utrecht gereden. Hoe de overgang naar elektrisch ging, weet ik niet meer. Misschien zijn de DE2-en nog even door plan U vervangen, maar het kan ook dat de DE2-en direct door elektrisch vervangen werden.

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 708
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #18 Gepost op: 22 January 2008, 10:42:23 »
- off topic: volgens mij hebben op Utrecht-geldermalsen-tiel-nijmegen in de jaren 80 DE2 gereden...

Nu weer on-topic: terug naar Hoorn-Alkmaar: geen idee behalve bovenstaande verhalen

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #19 Gepost op: 22 January 2008, 19:36:00 »
Beste Nico

De exploitatie van de Betuwelijn was naar alle waarschijnlijkheid gekoppeld aan de kop van Noord-Holland. Voor DE2 op Hoorn-Alkmaar waren DE2-en nodig in de dieselloods van Utrecht. Er is na de bevestiging van jouw zijde over DE2 op Utrecht -Arnhem/Nijmegen geen twijfel meer over de aanwezigheid van DE2 in Utrecht. Het zou mij niets verbazen als Noord-Holland en de Betuwelijn in één omloop zaten.

Trouwens de eerste ritten Utrecht-Amsterdam en de laatste ritten Amsterdam-Utrecht werden diesel gereden met diesels uit de kop van Noord-Holland. Zo kwamen ze via de omloop en normale dienst in Utrecht. Een soort gelijk spelletje werd gespeeld met de eerste en laatste ritten op Hoorn-Amsterdam om de diesels van Alkmaar-Hoorn in Amsterdam te krijgen.