Hoezo diode oplossing? Hele ABC systeem is niet meer dan asymmetrisch signaal = diode oplossing...
Dus of je nu zelf aan de slag gaat of diode stukken maakt, het hele blok moet geschakeld worden. Overbruggen van het blok levert geen kortsluiting op maar zou het remmen kunnen verstoren.
(Maar ik neem eigenlijk aan dat decoders slim genoeg zijn om door te hebben dat kortstondig geen asymmetrisch signaal genegeerd moet worden.)
De BM2 en BM3 van Lenz zijn toch echt wel meer dan een diodeschakeling
Elk blok dient te bestaan uit een rij-sectie en een stop-sectie. Anders begint een trein meteen te remmen bij binnenkomst van een blok.[knip]
Dat is een onjuiste aanname.
Als het schaduwstation programma-gestuurd is, zouden andere bezetmelders deze problemen op kunnen lossen (zonder ABC).
Het probleem lijkt mij te zitten in de Tams, die voor zover ik kan beoordelen niet geschikt is. Die wil naar 0 met een klein beetje spanning. De 0 schakel je zelf, de Tams geeft het beetje spanning om de bezetmelding op gang te houden. Ongeschikt naar mijn mening.
De Tams lijkt me prima geschikt. Detectie dmv stroomdetectie zal je altijd een klein beetje stroom moeten doen vloeien, ook als de trein stil staat.
De vraag is of die weerstand wel bedoeld is voor detectie.
maar de installatie 'weet' dan dat het spoor bezet is.
Bij moderne decoders is dat niet nodig.