Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 20:37:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen
door
Karben
Vandaag
om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:05:08
Vitrinekast
door
Frits C
Vandaag
om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk
door
ruben derks
Vandaag
om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:41:20
Artikelen "Het matblad"
door
ES44C4
Vandaag
om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
NS264
Vandaag
om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
prutser
Vandaag
om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw.
door
jerrytrein
Vandaag
om 17:32:09
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal
door
MOVisser
Vandaag
om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:00:27
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 13:47:28
Bauarbeiten im gange
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad
door
Eric v C
Vandaag
om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan
door
william_2
Vandaag
om 10:28:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Bemo DB AG Br 624 koppeling nemschacht inbouwen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bemo DB AG Br 624 koppeling nemschacht inbouwen. (gelezen 1274 keer)
Fred Peters
Offline
Berichten: 793
Yes we can!
Bemo DB AG Br 624 koppeling nemschacht inbouwen.
«
Gepost op:
27 December 2015, 10:06:59 »
Goedemorgen,
Uit pure noodzaak moest ik na het testrijden op mijn nieuwe baan met mijn bemo br 624 een reparatie uitvoeren.
Alweer!!
Dwz bij de orginele 6 polige kortkoppeling breken continue de te stugge stroomkabels van de printjes af.
Tevens vind ik de koppelingen te lomp ogen en staan de bakken te ver van elkaar vandaan met 2,5-3mm tussen de vouw/gummibalgen.
Dus dat kan anders....
Ik heb de standaart koppelingen verwijdert van de stiften en er nemschachten onder gemonteerd waarbij ik rekening wilde houden met het te grote gat tussen de wagens.
Maw ik heb de af fabriek kortkoppelings mechanieken van bemo gebruikt met daaraan een nemschacht.
En daarin zit weer een Flm profi kortkoppeling
Nu komt het probleem, ik heb de schachten zo geplaatst dat er altijd bij een geduwde samenstelling 1mm tussen de vouwbalgen blijft.
Bij ieder flauwe boog of wisselpaar lopen de motorloze wagens voorop uit het spoor.
Dit gebeurt uiteraard in een testopstelling met standaart en extra rijtuig gewichten.
Uiteraard heb ik dit weten aan te passen tot de afstand waarbij dat niet meer gebeurde, en je raadt het al...
Precies weer de afstand van de bemo opstelling... Vreselijk, weer 2,5-3mm.
Ik heb naar het ontwerp van bemo gekeken en er valt mij wat op.
Normaal gesproken is het typische van zo,n mechaniek dat er een duidelijke V vorm in de bodem zit waarbij heel snel de koppelingen naar buiten steken bij bogen en wissels.
Bij bemo is dit een parabool, oftewel een gedeelt van een cirkel.
Ik heb het volgende plaatje van het www gepikt, let niet op de cirkel maar op de koppeling.
Dus bij het bemo ontwerp reageert de koppeling standaart te laat op het boogverloop, waardoor ze dit probleem hebben moeten opvangen met een grote bakafstand.
Heeft dit ontwerp dus zijn afstands koppelings beperking?
Volgende vraag; als ik dit koppeling mechaniek helemaal verwijder en er een Symoba, Ribu of een ander type namontage mechaniek onder/in plaats, welke is dan het best?
Het zijn rijtuig bakken van 31cm, en ik weet dat sommige modellen niet verder dan 17-18cm gaan.
Ik heb in het verleden genoeg symoba,s onder mastica plan-e rijtuigen gemonteerd en dat ging best en de wagens stonden strak tegen elkaar.
Maar met de extra baklengte van de Br 624 mis ik toch een stuk uitzwaai aan beide kanten van het symoba mechaniek.
De symoba,s zijn erg klein.
Wie kan me vertellen welke mechanieken het beste zijn onder extreem lange rijtuigen.
Of het huidige bemo ontwerp aangepast kan worden?
Fred
«
Laatst bewerkt op: 27 December 2015, 14:24:02 door Fred Peters
»
Gelogd
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Bemo DB AG Br 624 koppeling nemschacht inbouwen.