Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:37:27
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Pesten Beneluxtrein  (gelezen 3982 keer)

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #15 Gepost op: 25 November 2007, 01:33:09 »
Hallo allemaal,

Na de overname van de KLM door Air France zijn er vluchten van Schiphol naar Brussel en Parijs geschrapt, men ging uit van de de nieuwe HST waar Air france ook partner in is.
Ik dacht dat de Belgische, volgens schrijvers hier versleten locs 1100, de belgische 255X nog moeten vervangen ?

Groeten, Alexander

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #16 Gepost op: 17 December 2007, 18:44:48 »
De Beneluxtreinen blijken te zijn ingekort omdat de locs anders nogal moeite hebben om de treinen tegen de hellingen op te krijgen in Antwerpen. Bron: site van Nico Spilt.
Reinier

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #17 Gepost op: 17 December 2007, 19:18:05 »
De laatste keer uit Parijs was ik blij dat de Benelux nog reed. Opgepropt maar wel snel met die onderzeeboot van Parijs naar Brussel. De stoelen staan te dicht op elkaar en er is nauwelijks bagageruimte. Al mijn ledematen deden pijn. In Brussel overgestapt in die ruime gerieflijke Benelux naar Rotterdam. Aangezien de Thalys en de Benelux op de zelfde tijd rijden met de Benelux voorop, ben je dan nog eerder in Rotterdam. Ja met de HSL gaat het straks wel sneller, maar ook aanzienlijk duurder en onconfortabeler. Dan maar weer auto rijden in plaats van opgepropt zitten.

Luc

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #18 Gepost op: 17 December 2007, 20:09:01 »
De Beneluxtreinen blijken te zijn ingekort omdat de locs anders nogal moeite hebben om de treinen tegen de hellingen op te krijgen in Antwerpen. Bron: site van Nico Spilt.
De BeNeLux-treinen zijn überhaupt niet ingekort. Er rijden af en toe te korte stammen rond vanwege de ombouw tot Prio-rtg. Met de Antwerpse tunnel heeft e.e.a. helemaal niks te maken.