Nu stond CV op 255, wat ik raar vind daar de handleiding aangeeft dat dit een getal tussen de 0-64 zou moeten zijn.Als ik in iTrain een meting deed, ging hij als een speer en gaf 200 km /u aan.Ik heb de waarde nu op 80 staan, en dan loopt hij 95 km/u.Iemand die dat kan verklaren?
Ik zoek ook ergens een handleiding hoe je de cv's het beste op elkaar kan laten afstemmen, dus in welke volgorde kun je het beste een nieuwe trein instellen.Ik heb overigens een ESU lok programmer, waarin ik ook cv 10 zie.Deze cv staat ook niet in de handleiding, weet iemand waar die voor is?
Wat de Esu waarden betreft. Je hebt het waarschijnlijk over Esu micro Loksound. Het lijkt dat het boekje niet klopt bij de dekoder.
Hallo Henk,Heb je al geprobeerd de decoder te tunen met behulp van de autotune (CV54 op 0), loc op de rollenbank of ca 2m vrij spoor en dan F1 indrukken. De decoder zoekt dan voor CV2 en CV51-56 de optimale waarden op voor de motor die eraan hangt.
Ha, meneer de Gans,In de G1206 zit een motor die wel vaker niet goed aan te sturen is. Met Esu niet, met Uhlenbrock en zelfs met Zimo niet. Ik heb er onlangs een andere ingedaan (Mashima) en daar mee het probleem opgelost.Wat de Esu waarden betreft. Je hebt het waarschijnlijk over Esu micro Loksound. Het lijkt dat het boekje niet klopt bij de dekoder.
CV op 255 is een beetje vaag. Welke CV bedoel je. De LoSO heeft er een paar honderd Ik vermoed dat je CV5 bedoeld. Daar regel je de max snelheid mee. Dat je bij een waarde van 80 maar 95 km/h rijdt is dan logisch.Hoe lager de waarde hoe lager de max snelheid.Handleiding kan je gewoon bij ESU vinden.Maar die lopen over het algemeen altijd achter bij de firmware mogelijkheden.Zo kan daarin bv een andere max waarde van een CV staan dan er inmiddels mogelijk kan zijn.CV10 is de back EMF waarde.Uitleg (van veel CV's) vindt je hier