Tja, als een PIC een factor meer EEPROM writes aan kan dan een AVR, dan weet ik het eventjes niet meer .
Dus kom ik kennelijk viertal belangrijke zaken tegen : (meer zijn er volgens mij niet, tijd en geld niet inbegrepen dan)1. Je gaat een leuke baan maken, met zoveel mogelijk treinen en liefst zo ingewikkeld mogelijk, en uiteraard moet dat digitaal.2. Je gaat bezig houden met electronica, digitale ontwerp maken enz. Dus je vindt treintjes spelen hier minder belangrijk 3. Je gaat lekker knutselen, dus sceneries.4. Je gaat lekker met treintjes spelen, maar dan beetje op een analoog-achtige wijze
Ik ben de 50 al gepasseerd, dus ik denk dat ik daar ook rekening mee moet houden, vooral op gebied van leren, tenminste dat denk ik
Vast staat in elk geval dat ik een heel klein half ovaal baantje neem, en dat ik een stationnetje ga maken met alles erop en eraan, 2 bij 0.5 metertje of zo. De rest van de baan gewoon kaal, daar doe ik dus niks mee, uitraard moet het wel ovaal zijn, anders kan ik helemaal niet rijden Punten 2 t/m 4 dus. Ik moet alleen nog beslissen of ik echt direct digitaal moet doen, en dat valt me bijzonder zwaar tegen. Misschien komt het wel door mijn leeftijd
3. Workshop electronica, ik ben chemicus, dus dat moet kunnen Een beetje leren lassen en zo, dat kan beslist geen kwaad lijkt me!
4. Spelen met electronica / sceneries..........lange pauze........
5. BESLISSEN of ik alsnog digitaal wil doen.
Tip 2: Ook Rotterdam zal wel modelbouwclubs kennen. Ook daar kun je altijd eens binnenlopen en je vragen voorleggen.