Het ging mij ook om wat meer aandacht voor servo-aandrijving middels een Arduino. Het is verreweg de goedkoopste manier om wissels aan te drijven.Zeker als je het helemaal digitaal doet.
Mijn ervaring is dat de Märklin-wisselaandrijving erg slecht is. Op mijn (analoge) Märklin-baan met C-rails gaan ze ongeveer 1,5 jaar mee. Dan beginnen ze te haperen en enige tijd later doen ze helemaal niets meer.
(en een servo is niet met drukknopjes te bedienen)
Maakt qua totaalprijs niet zo heel veel verschil in vergelijk met een "kant en klare" oplossing. In alle varianten schommelt het zo rond de 5 tot 9 euro per servo, soms wat duurder
De strekking van deze opmerking komt doordat de TS het al over simpele drukknopjes had en dan klopt het natuurlijkhelemaal dat een servo niet met drukknopjes te bedienen is. Via kunstgrepen kan (bijna) alles maar dat was niet destrekking van het verhaal. Had Laurent er "zonder meer" tussen gezet had iedereen het gelijk met 'm eens geweest.
Echt een aanfluiting voor meneer M.
Totaal €24,-. Dus €3,- per wissel.In de prijs van standaard servodecoders is niet de prijs van de servo inbegrepen.
Spoelen aandrijving is nog veel duurder en standaard ondervloeraandrijving al helemaal
Ach, er zijn wel meer dingen een aanfluiting. En daarnaast, ieder merk heeft zijn nukkigheden, nietwaar?