Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Da's Daz 2
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 11:58:08
TEE / Rheingold
door
Martijn193
Vandaag
om 11:55:29
Veevervoer ss/ ns
door
odaoda
Vandaag
om 11:54:22
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Bor de Wolf
Vandaag
om 11:44:24
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 11:18:18
Raadplaatje
door
V200-G2000
Vandaag
om 11:12:02
EMV - Stationskwartier Eindhoven 1920-1950
door
Pinkelpa
Vandaag
om 10:14:52
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet.
door
Bert55
Vandaag
om 09:57:34
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union)
door
Bert Senden
Vandaag
om 09:47:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:35:38
Sankt Georgen.
door
einte
Vandaag
om 08:42:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
einte
Vandaag
om 08:40:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
Vandaag
om 08:22:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Frits C
Vandaag
om 07:00:32
NS 8400 van Werps
door
peterha
Vandaag
om 02:27:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
01 September 2025, 23:07:05
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Huup
01 September 2025, 22:42:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
01 September 2025, 22:06:00
Minder wissels
door
Quinzeedied
01 September 2025, 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Silvolde
01 September 2025, 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
01 September 2025, 21:22:15
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
01 September 2025, 20:35:26
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling
door
Huup
01 September 2025, 17:50:50
NS 6100 van GM&S
door
Gerke
01 September 2025, 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Hollandserhbfan
01 September 2025, 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
01 September 2025, 14:43:24
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Peter J K
01 September 2025, 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
spoorijzer
01 September 2025, 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Ronald Halma
01 September 2025, 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
01 September 2025, 11:47:03
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Lima Cisalpino ETr 470.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lima Cisalpino ETr 470. (gelezen 9402 keer)
arnout
Offline
Berichten: 1722
Re:lima cisalpino ETr 470.
«
Reactie #15 Gepost op:
07 May 2009, 18:28:18 »
Hallo Maarten,
Met logo.
Je kunt me ook mailen: aweber@kabelfoon.nl
Gr Arnout.
Gelogd
Luc2000
Offline
Berichten: 1593
Re: lima cisalpino ETr 470.
«
Reactie #16 Gepost op:
13 September 2014, 10:10:21 »
..even heropenen.
Ik heb een 9 delige set op de kop getikt. Ik vind de rij eigenschappen echter beroerd. Wellicht omdat de trein enige tijd heeft stil gestaan.
Zijn er (naast de relatief dure SB motoren) alternatieve motoren beschikbaar met minder geluid en rustigere rij eigenschappen?
Gelogd
Joost.
Offline
Berichten: 665
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
«
Reactie #17 Gepost op:
16 February 2015, 00:00:33 »
Hallo Luc,
Naar mijn weten zijn er geen anderen makkelijke oplossingen. Mits je bereid bent enig verbouwwerk te doen kun je voor 30€ wel een goeie motor kopen.
Gezien de waarde van het treinstel zou ik het echter niet wagen. Ik heb ook gekozen voor de SB optie.
Overigens,
En daar ben ik het nog altijd mee eens, ook in model
Gelogd
Rob van Kooy
Offline
Berichten: 469
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
«
Reactie #18 Gepost op:
16 February 2015, 15:26:44 »
Hallo,
Als ik dit draadje zo lees, heb ik de stellige indruk dat het hier om al wat oudere Lima-modellen gaat. Ik begrijp dat met name de rijkwaliteiten nou niet je dát zijn.
Hebben jullie je gerealiseerd dat inmiddels Lima een tweede
range
(let wel: NIET "tweederangs"
) HO- modellen onder de naam Lima
Expert
op de markt heeft gebracht. Daaronder bevindt zich ook een model van de nieuwste serie bi-courante treinstellen die tussen Zwitserland en Italië wordt ingezet. Zowel de italiaanse als de Zwitserse versie wordt aangeboden. De oordelen van de "kenners" over deze nieuwe serie Lima
Expert
modellen zijn positief. Ze zijn opvallend goedkoop en ook de aanvullingen op de basis-sets zijn al aangekondigd (en wellicht zelfs al in produktie).
Het interessante van de Lima
Expert
modellen is dat deze als gelijkstroommodellen op de markt worden gebracht, maar reeds af fabriek speciaal zijn voorbereid om ook op Märklin wisselstroombanen te functioneren. "Men zegt" dat het een kwestie is van het aanbrengen van een door Lima
Expert
aangeboden sleper en het omsteken van een paar pinnetjes in het interieur van het model. Er wordt niet gesproken dat de binnenmaat van de wielen moet worden aangepast aan Märklin-normen d.w.z. op 14mm "samengeperst".
Ik hoop dat die laatste mededeling mijnerzijds nu niet weer leidt tot een ganse discussie of de wielen onder dat treinstel inderdaad zondermeer geschikt kunnen zijn (of niet) voor inzet op zowel gelijkstroom als wisselstroombanen. Nou jou ESU biedt ook materieel aan dat "naar men zegt" ook zonder aanpassing van de binnenmaat van de wielen voor beide sytemen geschikt is.
Gegroet,
Rob van Kooy
Gelogd
Joost.
Offline
Berichten: 665
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
«
Reactie #19 Gepost op:
16 February 2015, 18:10:27 »
Beste Rob,
Ook van de ETR 610 ben ik niet overtuigd.
Ik heb het volgende
verslag
gelezen op DSO.
Daar was men ook niet super lovend, zeker niet over de motor.
Tevens las ik dat Lucf, hier ook bekend het treinstel reeds in ontvangst heeft genomen.
Misschien kan hij ons meer vertellen?
Voorlopig wacht ik op de ACME versie.
Gr Joost
«
Laatst bewerkt op: 16 February 2015, 18:13:19 door Joost Boudewijns
»
Gelogd
Rob van Kooy
Offline
Berichten: 469
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
«
Reactie #20 Gepost op:
18 February 2015, 00:10:54 »
Citaat van: Joost Boudewijns op 16 February 2015, 18:10:27
Voorlopig wacht ik op de ACME versie.
Dag Joost,
Het was maar een 'tip" van mij.
In het algemeen ben ik altijd wat huiverig voor de "ervaringen" van collegae die een juist gekocht model in een forum gaan beoordelen, zeker op het DSO. Wat bedoelen ze als ze een motor van een model niet al te best vinden? Zo ken ik lieden, die "onpasseljk" worden als er geen vijfpolige motor in een loc zit. Ik let er altijd op wat Zwitsers van nieuwe produkten vinden. Die eisen gewoonweg goedwerkende modellen. Zo heb ik al lang de indruk dat modellen voor de Zwitserse markt kwalitatief altijd wat beter zijn dan die voor andere landen, en laat dit model nu juist ook voor de Zwitserse markt zijn bedoeld omdat deze treinstellen ook in Zwitserland komen.
Tot mijn spijt blijft het - zeker de laatste jaren - altijd een risico als je "iets nieuws" koopt en ook ik heb soms aan een nieuw model wel wat moeten prutsen. Maar aan motoren kan je als het echt nodig blijkt wel wat doen door er een andere in te zetten om de boel goed rijdend te krijgen. Aan het uiterlijk van een treinmodel iets te veranderen -als het je niet zint- is meestal een moeilijker opgaaf.
Wat ik je in ieder geval zou raden is zo'n relatief dure aankoop bij een gevestigde winkelier te doen. Dat is de enige garantie dat je verhaal kunt halen als er écht wat aan de hand is. Maar dat dit het geval is bij die Lima
Expert
produkten heb ik nu ook weer niet gelezen. Ja, je moet de pantografen uiteraard zodanig "trimmen" dat ze nét niet de eventuele bovenleiding raken. Dat doe ik met alle modellen waar je die eenbenige pantografen op hebt zitten. Zodra die ergens achter de bovenleiding blijven hangen is het meestal meteen uit met de pret, zeker bij de kunstofpanto's die op het Lima model zitten.
Ik ben benieuwd wat je gaat doen. Ik heb het niet zo gevolgd, maar komt ACME inderdaad ook met zo'n treinstel?
Gegroet, en succes gewenst!
Rob van Kooy
Gelogd
maartenvanderburgt
Gast
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
«
Reactie #21 Gepost op:
19 February 2015, 14:22:36 »
Ik heb nog steeds ergens een complete set liggen, dus de basisset en de uitbreiding.
Destijds wilde de vraagsteller naar mijn idee voor een dubbeltje op een bepaalde rang zitten, dus dat ging niet door. Het is namelijk vrij simpel: de prijs van alleen de tussenwagens is gelijk aan de prijs van de tussenwagens met de basisset.
Als er nog iemand interesse heeft, dan doe maar een PB. Wel met een serieues voorstel, anders ga ik niet eens de moeite doen om de sets te zoeken.
(Zoeken: vorige keer dat ik iets ging zoeken heeft het mij met 2 man een hele middag gekost met als resultaat: niet gevonden. Vandaar dat het wel serieus moet zijn)
Voor de duidelijkheid: met de originele logo's.
Voor de nog betere duidelijkheid: het betreft destijds nieuwe sets, die nooit gereden hebben. Zijn er tandwielen kapot of wat dan ook: geen garantie. Je koopt zoals het is.
Maarten
Gelogd
arnout
Offline
Berichten: 1722
Re: Lima Cisalpino ETr 470.
«
Reactie #22 Gepost op:
19 February 2015, 16:35:50 »
Ja hehe.
ons ben zunig.
Bewaar je je je treinen in een veilinghal dat je de hele middag moet zoeken.
Gr Arnout.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Lima Cisalpino ETr 470.