Ik zou zeggen, geef de concessie aan de bestaande HSL vervoerders mét ervaring, of huur tijdelijk het materieel: Een Duitse ICE, een Franse TGV en een Eurostar. Je verdeeld de lusten en lasten eerlijk.
Vergeet dat maar hoor, of denk je dat de SNCF of DB toevallig 16 treinstellen over heeft staan in een hoekje?
Ik krijg op die link veel meer foto's te zien dan me lief is En dat ze ergens staan, maakt ze nog niet ineens beschikbaar, en je krijgt kopparen, heb je het dan over alleen motorwagens of complete stammen?
Ik kreeg niet de indruk dat reizigers nu heel erg ontevreden zijn, probleem wordt lijkt me een beetje groter gemaakt dan nodig?
Enkel motorwagens. En zoals ik al zei, volgens mij zijn het voornamelijk oude PSE stellen, dus bicourant (1,5 en 25 kV), dus in theorie alleen geschikt voor binnenlandse dienst (Groningen - Vlissingen via Amsterdam iemand? 200 op de Hanzelijn, 300 tussen Amsterdam en Rotterdam en het laatste stukje lekker boemelen). Maar er zal wel wat mee zijn, bij de een missen pantografen, bij een ander delen van de stroomlijnbeplating en bij allen lijken de kabels stomweg afgesneden te zijn. Zit dus wel wat werk in, maar dit zou, lijkt mij, sneller weer in dienst te krijgen zijn met nieuwe tussenstammen dan compleet nieuwe stammen bestellen. SNCF doet dat ook aan de lopende band, tussenseries bestellen en kopbakken weer op een ander moment vernieuwen.Ik heb de zoekopdracht even specifieker gemaakt. Schijnen halverwege dit jaar ca. 330 locs (inc. die TGV motorbakken) gestaan te hebben. Dus als iemand nog een dieseltje zoekt. Verder zouden er nog ergens de La Poste stammen moeten zijn, halverwege dit jaar zijn de La Poste diensten beëindigd.
Even een berichtje van de moderatoren.Vriendelijk verzoek alleen de CITAAT-knop te gebruiken als het echt nodig is.We zijn nu regelmatig diverse kopieën van lange lappen tekst voorbij kome, terwijl een antwoord met een verwijzing ook voldoende is. Of CITEER, maar haal het deel van de gekopieerde tekst weg dat niet nodig is.Met dank, gr,BertTeam moderatoren.