Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 12:51:25
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
  

Auteur Topic: Goederenwagons naar Westerbork  (gelezen 12744 keer)

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Goederenwagons naar Westerbork
« Reactie #45 Gepost op: 21 April 2015, 10:32:36 »
interessante wetenswaardigheden via gueterwagen der deutschen reichsbahn 1945-1993 wikipedia

men heeft bij de DR 5 manieren voor reparatie gehad.
men rekonstrueerde vooral G02 = laenderbahn stettin/muenchen/hannover/magdeburg
en ook G03 = verbandsbauart kassel/muenchen

-01 general repariert
       in RAW in oude toestand repareren
-02 aussteifungen seitenfelder
      de bekende profielen in de zijwanden
-03 doppelschaken fahrwerk (selten)
      aangepaste vering
-04 tonnendach/wagenkastenverstaerkungen
      in feite ombouw tot een G20
-05 tonnendach,oberen drittel teilverblechungen
     
ik denk zelf dat men na 1945 eerst fase 01 heeft gedaan
gaten in wagons vervangen door nieuwe planken,schilderen,klaar
later is men over gegaan in serie om te bouwen naar G20 om
de levensduur te kunnen verlengen

 
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

1200blauw

  • Online Online
  • Berichten: 2883
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Goederenwagons naar Westerbork
« Reactie #46 Gepost op: 21 April 2015, 12:53:42 »
@ Jan. We hebben hier een technische discussie. Het goed-, passief- en fout-verhaal is totaal niet aan de orde. :(

Waarom niet? Het onderwerp "treinen" is immers niet alleen techniek, ook emotie. En bovendien: we hebben het òòk over Westerbork hier, niet alleen over goederenwagens...

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Goederenwagons naar Westerbork
« Reactie #47 Gepost op: 21 April 2015, 15:06:51 »
Sommige onderwerpen lenen zich er beter voor om een discussie uit de hand te laten lopen. De oorlog en wie er allemaal wel of niet fout waren is daar een voorbeeld van.

Persoonlijk denk ik dat de meesten (zoals mijn ouders) blij waren dat ze de oorlog hebben overleefd. 75 jaar na dato een oordeel te vellen over wat er had moeten gebeuren is zo'n voorbeeld waar je er donder op kunt zeggen dat je tegengestelde meningen ziet.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Goederenwagons naar Westerbork
« Reactie #48 Gepost op: 21 April 2015, 20:20:16 »
Waarom niet? Het onderwerp "treinen" is immers niet alleen techniek, ook emotie. En bovendien: we hebben het òòk over Westerbork hier, niet alleen over goederenwagens...

Zoals Peter hierboven ook schreef: deze discussie hoort hier niet thuis. Niet om de periode te verbloemen of wat dan ook, maar omdat het hier inderdaad om een technische verhandeling van het materieel gaat.

Vriendelijk doch dringend verzoek de discussie hier te staken. Bij vragen of opmerkingen: stuur een Pb, of gebruik de 'Meld dit bericht aan de moderator'..

Gr,

Bert
Team forummoderatoren