Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail
door
Eric B
Vandaag
om 17:42:20
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:39:34
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 17:13:20
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:50:11
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:46:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:16:49
Goede wensen voor 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:15:16
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 15:52:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 15:45:01
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
door
dennie
Vandaag
om 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Benelux795
Vandaag
om 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
Vandaag
om 14:58:44
Yamorc 7001 dood
door
Dirk
Vandaag
om 14:55:16
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
DJV
Vandaag
om 14:51:13
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Wim1969
Vandaag
om 14:50:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant.
door
kar
Vandaag
om 14:14:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 13:42:59
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Juroen
Vandaag
om 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:58:11
Pfarrerwinkel bahn
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:35:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 12:25:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
gdh
Vandaag
om 12:16:48
foto's van "Nederlandse" Tds'en
door
Wies
Vandaag
om 11:52:20
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:46:27
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder.
door
Jos B.
Vandaag
om 11:40:33
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:14:41
Modelwensen 2026
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 11:05:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 10:40:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 09:47:09
Aansluiting Bezetmelding
door
BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
1 trein per 1.5 uur
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 1 trein per 1.5 uur (gelezen 1919 keer)
Henk Uijterwaal
Offline
Berichten: 153
1 trein per 1.5 uur
«
Gepost op:
02 April 2008, 13:43:39 »
Ik lees net op een aantal nieuwsites dat de capaciteit van de Betuweroute op dit moment 1 trein per 1.5 uur is. Een trein rijdt ongeveer 100 km/u, de lijn is 160 km lang, dus dit betekent dat er op dit hele baanvak maar 1 trein tegelijk kan rijden.
Kan iemand dit verklaren?
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22769
Re: 1 trein per 1.5 uur
«
Reactie #1 Gepost op:
02 April 2008, 13:46:12 »
De beveiliging is nog niet betrouwbaar genoeg. Dus wordt het hele traject momenteel als één blok beschouwd. Dat betekent inderdaad dat er in iedere richting maximaal één trein per anderhalf uur de Betuweroute op kan worden gestuurd.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Gert1
Gast
Re: 1 trein per 1.5 uur
«
Reactie #2 Gepost op:
02 April 2008, 13:51:33 »
Zelfs als dat opgelost is gaan er maar 50 treinen per dag rijden. Vind ik eerlijk gezegd geen indrukwekkend aantal.
mvg,
Gert
Gelogd
laurent
Offline
Berichten: 2791
Broem broem!
Re: 1 trein per 1.5 uur
«
Reactie #3 Gepost op:
02 April 2008, 16:07:53 »
In het begin, omdat Duitsland de zooi vertraagd. vanaf Emmerich loopt alles vast, omdat er te weinig cappaciteit is.
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2992
Re: 1 trein per 1.5 uur
«
Reactie #4 Gepost op:
02 April 2008, 16:29:52 »
Daar denk ik heel anders over: zolang je in Emmerich niet van loc hoeft te wissel kan er zat over het baanvak Emmerich-Oberhausen heen, alleen na Wesel is het iets meer proppen. Tussen Emmerich en Wesel rijden gemiddelt 2 reizigerstreinen per uut per richting( de RE5, ICE, in de spits en dag rand de RB35 en enkele CNL's). Vanaf Wesel komen er 2x per uur een RB33 bij, maar dan blijft er ruimte zat om minstens 4 goederen treinen per uur per richting overheen te sturen naar mijn idee. Dus voorlopig zit er nog wel rek in en als de paden slim zijn ingedeeld zou er nog wel meer overheen moeten kunnen.
Groetjes Michiel
Gelogd
"
Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe
"
Henk Uijterwaal
Offline
Berichten: 153
Re: 1 trein per 1.5 uur
«
Reactie #5 Gepost op:
02 April 2008, 21:07:16 »
Bedankt, ik dacht dat je voor 4.7 miljard wel een goed werkende beveiliging erbij zou krijgen maar nee dus
Gelogd
Thom
Offline
Berichten: 4090
Re: 1 trein per 1.5 uur
«
Reactie #6 Gepost op:
02 April 2008, 22:34:50 »
Jawel, alleen is die dus nog niet af
«
Laatst bewerkt op: 14 April 2008, 00:16:23 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd.
»
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
1 trein per 1.5 uur