Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:43:51
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 21:42:14
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door De eerste Ivo
Vandaag om 21:41:14
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Rob Bennis
Vandaag om 21:28:05
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 21:18:43
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
Vandaag om 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 20:51:01
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 20:20:03
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
Vandaag om 18:41:12
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
Vandaag om 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
Vandaag om 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:26:17
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 15:20:14
Märklin 2025 door Quinzeedied
Vandaag om 15:09:34
Modeltreinenbeurzen door Ronald Halma
Vandaag om 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
Vandaag om 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's door Arjen B.
Vandaag om 11:25:25
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Benelux795
Vandaag om 11:14:56
  

Auteur Topic: Sectiescheiding in boog flexrail maken? R=438mm  (gelezen 925 keer)

Patrick Smout

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Sectiescheiding in boog flexrail maken? R=438mm
« Gepost op: 12 August 2014, 22:13:15 »
<a href="http://" target="_blank" class="new_win">http://</a>Welke methoden gebruiken jullie om een sectiescheiding te maken in één railstaaf van een flexrail boog (met straal 438mm)?
En welke aanpak kan er best gevolgd worden als beide railstaven onderbroken moeten worden?

In mijn huidige aanpak vervang ik de kunststof bielsen door een stukje printplaat waar de railstaven aan vast gesoldeerd worden. Na het solderen slijo ik de staven door en wordt de printplaat indien nodig gecamoufleerd (maar dit laatste geeft niet altijd een mooi visueel resultaat).

mvg,

Patrick Smout
« Laatst bewerkt op: 13 August 2014, 09:54:43 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt »
Met vriendelijk groeten,

Patrick Smout

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1233
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: sectiescheiding in flexrail boog mùet R=438mm
« Reactie #1 Gepost op: 12 August 2014, 22:42:27 »
Railstaven pas doorslijpen na dat de ballast is aangebracht.
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7172
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: sectiescheiding in flexrail boog mùet R=438mm
« Reactie #2 Gepost op: 12 August 2014, 23:19:50 »
Stukje standaardbocht gebruiken voor de scheiding ipv flex kan ook

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26864
    • Pagina van klaas
Re: sectiescheiding in flexrail boog mùet R=438mm
« Reactie #3 Gepost op: 12 August 2014, 23:27:49 »
Bogen in flex altijd sterker doorbuigen dan voor de uiteindelijke boogstraal nodig is. Dan haal je de spanning er uit en zullen de rails niet meer naar buiten veren als je ze doorslijpt. De flexrail moet dus, ook zonder bevestiging, in de gewenste boogstraal blijven liggen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.