Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
tandwiel lux modellbau
door
Olav
Vandaag
om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje
door
Hasenwald
Vandaag
om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 19:18:35
Raadplaatje
door
Dave.......
Vandaag
om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 19:06:47
Conrat
door
Overet
Vandaag
om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
Frank 123
Vandaag
om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Ben
Vandaag
om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië
door
NS264
Vandaag
om 18:42:05
Da's Daz 2
door
NS264
Vandaag
om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
jack is back
Vandaag
om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
borotof
Vandaag
om 17:47:49
19 Toen
door
ES44C4
Vandaag
om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0
door
FritsT
Vandaag
om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
phdirk
Vandaag
om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
Jelmer
Vandaag
om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 08:57:01
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Laag sein voor hoog sein
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Laag sein voor hoog sein (gelezen 3770 keer)
sneek
Offline
Berichten: 3865
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Laag sein voor hoog sein
«
Reactie #15 Gepost op:
14 August 2007, 18:01:49 »
Er wordt wat afgegokt hier, maar het enige juiste antwoord komt van "spoorrelais". Het zijn de seinen die wit tonen als de normale daglichtseinen buitendienst zijn om het BB21-beveiligingssysteem (met cabinesignalering) te testen. Wolvega-Steenwijk was/is hier testtraject voor, waarop 2 omgebouwde rode mP's de testen uitvoerden.
Deze seinen zijn creatief in elkaar geknutseld door achtergrondschermen van overweglampen te gebruiken.
groeten,
Wim
«
Laatst bewerkt op: 14 August 2007, 18:03:26 door sneek
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Remco vM
Offline
Berichten: 3243
Re: Laag sein voor hoog sein
«
Reactie #16 Gepost op:
14 August 2007, 18:08:07 »
Het is mij in ieder geval nu duidelijk
Was er al verbaasd over dat ik er nergens wat van kon terug vinden, maar als het een test geweest is, staat het natuurlijk niet overal vermeld.
Gelogd
mvrgr Remco
http://www.flickr.com/photos/rrvm1971/
sneek
Offline
Berichten: 3865
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Laag sein voor hoog sein
«
Reactie #17 Gepost op:
14 August 2007, 18:12:51 »
zie ook:
http://home.planet.nl/~jellejan/wolvega/
de seinen tonen blauw licht ipv wit...
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Spoorrelais
Offline
Berichten: 573
Re: Laag sein voor hoog sein
«
Reactie #18 Gepost op:
14 August 2007, 23:59:39 »
Misschien niet helemaal duidelijk aangegeven in mijn eerdere reactie. De situatie was voor een test van ERTMS. Als ERTMS werd getest werd de "normale" beveiliging uitgeschakeld. Dit werd aangegeven door een witte lanp voor het sein. Niet alleen in het noorden zijn er proef baanvakken geweest, ook in Limburg. De testsystemen zijn nu niet meet operationeel.
Gelogd
De bouw van Berkendam is begonnen.
Dennis.
Offline
Berichten: 979
Re: Laag sein voor hoog sein
«
Reactie #19 Gepost op:
15 August 2007, 11:21:16 »
@Rail4Rem Ik hoop niet dat je op je examen hebt ingevuld dat de witvariant alleen voor dwerseinen voorkomt, want in het seinenboek staat duidelijk (seinnummer 216) een hoog of laag geplaatst wit licht. De witvariant komt ook echt op hoogeplaatste seinen voor.
Gr Dennis
Gelogd
Roßnitz
Aix-les-Bains
www.flickr.com/photos/139580635@N06/
Remco vM
Offline
Berichten: 3243
Re: Laag sein voor hoog sein
«
Reactie #20 Gepost op:
15 August 2007, 12:13:48 »
Dennis je hebt helemaal gelijk :-|, gelukkig geen examenvraag geweest
De rest had ik wel goed
mvrgr
remco
Gelogd
mvrgr Remco
http://www.flickr.com/photos/rrvm1971/
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Laag sein voor hoog sein