Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 17:30:15
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:26:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door einte
Vandaag om 17:10:07
Bauarbeiten im gange door einte
Vandaag om 17:08:18
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 16:51:29
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Rondom Charlois door tothebeach
Vandaag om 16:30:27
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 16:00:28
Yamorc 7001 dood door Niels64
Vandaag om 15:48:18
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 15:18:27
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 15:17:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 14:39:19
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door wob
Vandaag om 14:22:30
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen. door BillWisselWizard
Vandaag om 13:14:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:42:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Eric B
Vandaag om 12:32:14
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:25:26
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:11:48
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:01:40
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder door Bahn-AG
Vandaag om 11:45:25
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Ronald Halma
Vandaag om 10:52:21
Welke wielreiniger door Carl
Vandaag om 10:46:00
  

Auteur Topic: DE3 spoorwegmuseum  (gelezen 2275 keer)

guest9985

  • Gast
DE3 spoorwegmuseum
« Gepost op: 26 January 2013, 11:36:47 »
Goedendag,

Ik woon vlakbij station Weesp - vanuit mijn werk/spoorkamer kan ik zo op het spoor kijken.
Gistermiddag rond 16:20 liep ik de deur uit en zag in een flits de DE3 van het spoorwegmuseum voorbijkomen in de richting van Amsterdam. Vanwege de bomen kon ik het trekkende treinstel niet zien.

Kan dat kloppen?

Ik heb al foto's gezien dat het spoorwegmuseum enigszins aan het verbouwen is vanwege de hernieuwde spooraansluiting.
O.a. foto's van het weghalen van de oude groene voetgangersbrug.

Groet, Martin.


Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2013, 11:52:59 »
Via de link:

http://somda.nl/forum/12967/Opvallende+dingen+25+januari/

Lees ik dat de Plan U 114 de DE-27 naar de Watergraafsmeer heeft gebracht voor de kuilwielenbank. Wellicht platte kanten opgelopen na de rit naar Goes vorig jaar?
Groetjes,
Emiel

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2013, 12:18:29 »
Het stel heeft al langer wat vlakke plaatsen, en nu was de tijd ervoor om dat eens aan te pakken.

guest9985

  • Gast
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2013, 21:00:49 »
Dan had ik het dus goed gezien.

Het duurde maar enkele seconden - ik zag alleen de achterste 2 delen van die DE3 goed.

Dank voor de info.

Groet, Martin.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #4 Gepost op: 26 January 2013, 21:02:26 »
Het stel heeft al langer wat vlakke plaatsen, en nu was de tijd ervoor om dat eens aan te pakken.

Eerste stap naar het rijvaardig maken of alleen maar zodat transport wat makkelijker wordt?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11778
    • Mijn fotoarchief
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #5 Gepost op: 26 January 2013, 21:05:09 »
Rijvaardig maken zou mooi zijn, maar vrees dat het idd vanuit transport-redenen is...

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #6 Gepost op: 26 January 2013, 21:19:57 »
Het zou wel de ultieme stunt zijn voor NS 175 :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11778
    • Mijn fotoarchief
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #7 Gepost op: 26 January 2013, 21:34:31 »
Nèh, dat zou het rijvaardig maken van de 6317 zijn....  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #8 Gepost op: 26 January 2013, 21:36:28 »
Eerste stap naar het rijvaardig maken of alleen maar zodat transport wat makkelijker wordt?
Dat laatste hoor en meer dan dat zal het ook zeker niet worden met het stel...

Ooit was het idee dat de terugreis van Br naar het NSM na de verbouwing weer zijn laatste rit voor de komende jaren zou worden maar sindsdien is ie vaker versleept dan ooit  ;)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #9 Gepost op: 26 January 2013, 22:17:08 »
@Eelco nog meer van die vieze walmende fluitketels , daar zit toch niemand op te wachten? ;D

@Thom ok jammer; ik zou nog altijd graag een keer zo'n diesel horen ronken. Wie weet, ooit....
En van dat verslepen van materieel : heel herkenbaar :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #10 Gepost op: 26 January 2013, 22:23:18 »
Hoe zit het eigenlijk technisch/motorisch?
Dat vraag ik mij al een tijdje af, maar NIET om een hopeloze berg "hij moet weer rijvaardig worden!" reacties te kweken. De motoren liggen er nog in, en ik heb ergens gelezen dat er voor 150 jaar NS door de fabrikant was aangeboden om te kijken of hij weer rijvaardig gemaakt kon worden.
Is het vooral een kwestie van vloeistoffen verversen/vervangen, pakkingen nalopen/vervangen, elektrische circuits nalopen en starten met die handel, of zijn er technische dingen mee die in de categorie "hopeloos veel geld"?

Nogmaals: puur voor de nieuwsgierigheid, niet om iets aan te wakkeren. Ik kan gewoon niets vinden over de technische staat...

Groet,

Richey

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #11 Gepost op: 26 January 2013, 22:46:49 »
Jullie hebben het allemaal fout. De DE-3 is op transport naar neurenberg om het nieuwe Artitec model te promoten ::)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.