Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door FreekH
Vandaag om 16:33:40
Wat herkent AI van onze hobby? door wob
Vandaag om 16:33:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:32:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 16:31:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:25:07
Vervangen wissels flm profi door wob
Vandaag om 16:23:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:09:34
Terschellinger Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:08:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:07:09
Modelbaan Beltheim. door Jelmer
Vandaag om 16:05:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 16:01:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Wisselwachter
Vandaag om 15:53:11
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:42:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 15:23:00
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door ronaldvd2000
Vandaag om 14:26:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Eric v C
Vandaag om 14:09:13
Op Zuid (NL H0) door hervé
Vandaag om 13:49:23
Project X...... door Gert Arkema
Vandaag om 13:23:09
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:59:29
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 12:34:06
Tickets Modelspoordagen 2026 door Ad Cleijsen
Vandaag om 11:54:34
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 11:19:04
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 10:57:47
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door Marc tramt
Vandaag om 09:54:07
Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door MOVisser
Vandaag om 09:19:34
Hoe een schaduwstation automatiseren door henk
Vandaag om 09:17:30
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Quinzeedied
Vandaag om 07:20:47
Een nieuw baantje op Micromodules door Huup
09 October 2025, 23:03:04
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
09 October 2025, 20:16:47
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door janvanbemmel
09 October 2025, 20:10:25
  

Auteur Topic: Gewonden door treinbotsing in Zwitserland  (gelezen 765 keer)

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
    • OV Website
Gewonden door treinbotsing in Zwitserland
« Gepost op: 10 January 2013, 11:01:54 »
Vanochtend bij Neuhausen in Zwitserland zijn twee treinen op elkaar gebotst zie l http://www.nu.nl/buitenland/3000533/gewonden-treinbotsing-in-zwitserland-.html.

H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3569
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re:Gewonden door treinbotsing in Zwitserland
« Reactie #2 Gepost op: 10 January 2013, 21:37:36 »
Hier wat meer achtergrond informatie en foto's (van mijn man die werkt bij de lokale pers)
Allereerst een foto van het ongeluk:

foto: Schaffhauser Polizei www.shpol.ch

De Thurbo was net uit het station Neuhausen richting Schaffhausen gereden (S33) met 80 mensen aan boord; De S11 (Dubbeldekker S Bahn met een Re 420 Lok) kwam uit Schaffhausen en wilde het station Neuhausen inrijden met 200 passagiers aan boord. Ze zijn frontaal gebotst op een wissel en de Thurbo is 20 m teruggeduwd worden.

Gelukkig geen zwaar verwonde, vooral de machinist van de Thurbo hat veel geluk, beide machinisten hadden geen verletzingen. Helaas hadden 17 mensen minder geluk en hadden lichte verletzingen, 9 zijn naar het ziekenhuis gebracht. De mensen in de S11 hebben 2 uur op evacuatie moeten wachten.
 
Sinds een maand hebben we een nieuwe Dienstregeling, waarbij voor Schaffhausen eindelijk de half uur takt naar Zürich ingevoerd worden is.

De oorzaak van het ongeluk is nog onbekend. Beide treinen hadden in Neuhausen als vertrektijd 7.34h in verschillende richtingen.

Nog een beeld van de reddingstrein die niet gebruikt worden is, daar men dicht bij het station was.
220 reddingskrachten waren in Neuhausen.
Momentan zijn ze nog met de berging van de Re 420 en de eerste dubbeldekker wagen bezig. Die zijn beide uit de rails gekomen bij de botsing.


foto: Zeno Geisseler

Groetjes Tulpendaal