Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 08:00:56
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 07:40:28
Modelspoorbaan van Einte door Lobomotion69
Vandaag om 02:31:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Silvolde
Vandaag om 00:03:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
08 September 2025, 23:51:23
Raadplaatje door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 23:32:27
Da's Daz 2 door Huup
08 September 2025, 23:27:35
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
08 September 2025, 23:00:05
Haandrecht materieel door orientexpress
08 September 2025, 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
08 September 2025, 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
08 September 2025, 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 21:35:43
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
08 September 2025, 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
08 September 2025, 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
08 September 2025, 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
08 September 2025, 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
08 September 2025, 19:15:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
08 September 2025, 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
08 September 2025, 18:14:16
Au bord de la Cèze door Chris80
08 September 2025, 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 17:25:36
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
08 September 2025, 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
08 September 2025, 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
08 September 2025, 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
08 September 2025, 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
08 September 2025, 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
08 September 2025, 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
08 September 2025, 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
08 September 2025, 09:10:43
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
  

Auteur Topic: bekabeling  (gelezen 10774 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26776
    • Pagina van klaas
Re: bekabeling
« Reactie #15 Gepost op: 15 May 2007, 08:12:42 »
Gerrit,
je berekening klopt wel, maar hou je er rekening mee dat je ook nog een retourdraad hebt?
En bij analoog is een spanningsval van 0,5V toch wel merkbaar.
Bij digitaal moet je altijd rekening houden met de volle stroom die de booster kan leverne, en dan wordt het plaatje ineens heel anders.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

dirrukkie11

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • Die sporen echt niet !
Re: bekabeling
« Reactie #16 Gepost op: 28 May 2007, 19:45:20 »
Hoe "anders" dan, Klaas?

Dirk

neonic

  • Gast
Re: bekabeling
« Reactie #17 Gepost op: 28 May 2007, 20:42:10 »
Da's wel een slim idee van zo'n sub-d stekker als je toch dunne draadjes gebruik. Kan je makkelijk alles in 1 keer los trekken.

Als die UTP kabel te dun is, is die besturingskabel in het Conrad boek dan niks ? Dat zijn 0,75mm² of 1,5mm² kabels, 7 of 12 aderig.
Heb zelf die van 1,5mm². Zowel 7 als 12 aderig. Vind ze wel makkelijk. Zijn lekker soepel en de draadjes zijn genummerd.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26776
    • Pagina van klaas
Re: bekabeling
« Reactie #18 Gepost op: 28 May 2007, 21:32:16 »
Hoe "anders" dan, Klaas?

Wel, kijk even terug naar het verhaal van Gerrit.
De meeste boosters kunnen 3A leveren.
Als je UTP-draad gebruikt met een weerstand van 1 ohm dan levert dat 3V spanningsverlies op. En dat ga je zelfs bij digitaal merken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.