Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Klompentrein door Huup
Vandaag om 17:06:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Boertje
Vandaag om 16:58:51
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Boertje
Vandaag om 16:52:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Spelfaut
Vandaag om 16:43:23
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:39:19
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:32:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Ben
Vandaag om 13:49:19
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 13:44:48
Stalen rijtuigen van NS door Eric B
Vandaag om 13:43:10
Märklin 2025 door basjuh1981
Vandaag om 13:33:05
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
Probleem met Trix 6409 (22762) door henk
Vandaag om 12:20:23
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 11:02:45
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:53:45
Minibaan Visserskaai H0 door HenkN
03 October 2025, 23:48:44
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
03 October 2025, 23:00:47
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
03 October 2025, 21:59:18
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
03 October 2025, 21:29:08
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
03 October 2025, 20:54:25
  

Auteur Topic: Ervaringen met Br 58 1047 Riv gevraagd  (gelezen 1260 keer)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Ervaringen met Br 58 1047 Riv gevraagd
« Gepost op: 23 October 2012, 17:21:34 »
Ik kan een gebruikte Br 58 1047 van Rivarossi kopen, artnr. HR 2017. De loc is sinds 2007 in productie. Of hij nog nieuw leverbaar is, weet ik niet (in ieder geval niet meer bij MTE). Ik vind dit een heel mooie loc, maar ik ben voorzichtig met Rivarossi-locs. Heeft iemand ervaringen met dit model? Zou je die dan met ons willen delen?



Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 23 October 2012, 17:47:05 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2108
  • MSc Micro-Electronics
Re:Ervaringen met Br 58 1047 Riv gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 23 October 2012, 17:54:47 »
Wat ik kan melden van deze lok is dat hij betrekkelijk betrouwbaar blijkt te zijn. In de aflevering van "James May's Toy Stories" deed een soortgelijk Br58 van Rivarossi (waarschijnlijk de DRG versie) mee aan de re-make van de race tussen Barnsteble en Biddeford (let niet op de spelling). Een afstand van 13 km. Het model was wel VER-UIT de langzaamste. Hij zou iets van 16 uur over de afstand gedaan hebben.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

europaard

  • Gast
Re:Ervaringen met Br 58 1047 Riv gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 23 October 2012, 19:24:20 »
Richard heeft er twee die al een paar jaar hun rondjes rijden zonder problemen.
Het enige probleem was het rijden over slanke wissels maar die zijn verwijderd dus geen probleem meer :P :P
Dus om kort te gaan;kopen dat ding,Ruud (y)

André

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5425
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Ervaringen met Br 58 1047 Riv gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 25 October 2012, 11:38:06 »
Ik kan me herinneren ergens (in Eisenbahn-Kurier?) gelezen te hebben, dat deze loc voor onderhoud en dergelijke erg lastig te demonteren is. Iemand ervaringen hiermee?

Groet,
Bas