Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DDAR op basis van een Artitec DDM door Duikeend
Vandaag om 14:11:55
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 14:11:18
Programmeren cv door Robert vh Prutsert
Vandaag om 13:59:07
Site Uhlenbrock door VAM65
Vandaag om 13:58:47
Zelf gebogen brug maken door grossraumwagen
Vandaag om 13:49:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 13:45:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:41:53
Tams app door reinderlf
Vandaag om 12:55:06
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:28:06
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 12:26:44
booster vraag door Martin Domburg
Vandaag om 12:20:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door william_2
Vandaag om 12:13:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 12:13:00
Heroplage Artitec Plan W? door Corné81
Vandaag om 12:12:23
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 11:08:47
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 10:04:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 09:48:05
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronald Halma
Vandaag om 09:46:19
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:26:03
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 09:09:15
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 08:45:09
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door grossraumwagen
Vandaag om 08:35:09
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22

Auteur Topic: Afwijkende rijweg in TrainController  (gelezen 3206 keer)

hubertus

• Offline Offline
Re:Afwijkende rijweg in TrainController
« Reactie #15 Gepost op: 25 July 2011, 19:44:13 »
Sowieso lijkt me dat als dat blok bezet is, je er juist wel omheen wilt kunnen.
Anders heeft het geen toegevoegde waarde om dat blok aan te maken.
Ik kan me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat tc niet op een nette manier met dit soort basale logica om kan gaan.

sneek

• Offline Offline
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
« Reactie #16 Gepost op: 25 July 2011, 19:48:48 »

zo staat ie keihard in het Stellwerk, maar toch, zodra de rit in Autotrain wordt aangevraagd nemen we het onderliggende spoor.

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #17 Gepost op: 25 July 2011, 19:52:50 »
Wim,

Ik heb het zojuist nog bij mijn baan uitgeprobeerd en het werk zonder problemen, toevoegen, verwijderen weer toevoegen enz, als ik terug gan naar de autotrain rit dan is netjes veranderd zoals ik dat wil en het geeft geen enkel probleem.
Er moet beslist iet anders zijn of je doet het niet zoals ik het hebt beschreven

mdewidt,
Citaat
Lekker handig trouwens als je voor iedere rit die een vergelijkbare route zou moeten volgen telkens genoemde handelingen moet uitvoeren
Deze handeling is normaal niet ieder keer nodig maar wordt gebruikt om achter af iets te wijzigen.

Het normale en natte handelingen die je moet doen zoals hubertus ook verwacht maar meestal is de oorzaak een menselijke fout of onlogisch denken.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #18 Gepost op: 25 July 2011, 19:56:15 »
Wim,

Jammer maar ik kan het zo niet zien op deze afbeeldig wat er fout gaat.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #19 Gepost op: 25 July 2011, 20:00:19 »
Wim,

Ik heb zojuis nog 5x een blok er uitgegooit en een ander erin geplaats en ieder keer de autotrainrit laten rijden en geen enkel probleem,

Wil je graag helpen maar kan het zo niet zien.

Gr Piet

sneek

• Offline Offline
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
« Reactie #20 Gepost op: 25 July 2011, 20:09:11 »
Piet,

Ik waardeer je hulp maar het  werkt zo niet. Zoals beschreven is in de betreffende rit in het stellwerk aangegeven welke route moet worden gevolgd. Vervolgens wordt een autotrain rit aangevraagd (ongeacht of dit normaal autotrain is of via drag en drop) en daarbij neemt de trein toch weer de aftakking.

I stelwk werkt de aanpassing wel door, ik sla op via diskette symbool en vraag daarna de rit aan. Die trekt zich niks van de stellwerkinstelling aan en gaat weer via een onlogische route. De kunstgreep die op het Freiwaldforum wordt aangegeven namelijk wat fictieve wissels en blokken intekenen in de niet-te-volgen-route helpt wel...

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #21 Gepost op: 25 July 2011, 20:16:49 »
Wim,

Hierbij nog even een voorbeeld waarin in het bovenste figuur de rit loopt via het onderste blok en nadat ik deze hebt verwijderd en het daarboven de liggende blok hebt toegevoeg, je ziet aan de gele lijn dat ze beider rijden en er netjes is gewisseld van blok

Citaat
I stelwk werkt de aanpassing wel door, ik sla op via diskette symbool en vraag daarna de rit aan
niets opslaan via diskette symbool.
Het wijzigen doe ook niet via autotrain venster maar gewoon met knop die ik heb omcirkeld, pijltje met 3 blokjes naast de lok en daarna de rit gewoon starten.

Gr Piet

3raikoen

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 26 July 2011, 10:56:54 »
Wim,

Wis, verwijder dan de railsstraten in de autotrain rit door er op te gaan staan met het handje en dan rechts klikken en in dat schermpje op verwijderen (Löschen) te drukken.
Hierdoor is die weg uit de autotrain genomen en kan beslist de trein deze weg niet meer volgen en moet via het blok. bij deze geselecteerde autotrain rit natuurlijk

Gr Piet

hoi, waarom heb je een kort blok gemaakt tussen die 2 wissels in ? Kan een trein daarin stoppen ? Wellicht  dat blok verwijderen en er een indicator plaatsen..  gaat ie dan wel rechtdoor ?

Ik heb in mijn baan ook diverse korte stukken waarop wel detectie is en daar heb ik dus geen blok van gemaakt (tc gold) maar voor visuaal controle een indicator gezet

mvg koen

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 26 July 2011, 11:12:40 »
Ik kan natuurlijk niet voor deze specifieke situatie antwoorden, maar als je bijvoorbeeld een automatische locwissel op je baan wilt (bijv. eloc eraf, dieselloc ervoor), is zo'n klein blok ideaal om de aflossende loc neer te zetten.
Mocht het nodig zijn, kan er omheen worden gereden. Staat er niks, dan wordt er gewoon altijd via dat blok gereden.
En er zijn wel meer redenen te bedenken waarom je er een blok van wilt maken.
Het is een vrij basale logica dat je een voorkeursvolgorde kunt opgeven als je meerdere mogelijkheden hebt om van punt A naar punt B te gaan. Zoals gezegd, kan ik me niet voorstellen dat tc dat niet in zich heeft. 

Huub

Henk2011

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 10 November 2011, 21:34:52 »
Hallo het heeft even geduurd maar vandaag toch de oplossing gevonden van dit probleem waar ik ook niet kwam. Ook de tips van Piet geprobeerd maar dit hielp ook niet.
Wat is de oplossing. Maak via auto een route, aan kies startblok, ga naar het tussenliggende blok activeer in autostart het blokje met uitroepteken en ga naar het volgende blok dit was in mijn geval ook het eindblok. En zowaar er is nu netjes een rijweg zonder omweg.
Succes.
Groet Henk

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #25 Gepost op: 10 November 2011, 22:34:51 »
Hallo Henk,

Dit is volgens mij ook niet de oplossing zoals die gewenst is.
Bij hetgeen jij doet is niet anders dan een nieuwe autotrain rit maken en dan het betreffende blok een voorkeur geven dat deze in de rit moet worden meegenomen als dat kan, maar dat was volgens mij niet de bedoeleing. de bestaande rit zo aanpassen dat het werkt, nieuwe rit maken kan altijd

Gr Piet

Henk2011

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 11 November 2011, 07:39:57 »
Piet je hebt gelijk dit is dus nog niet de oplossing voor drag en drop.
Met mijn instelling kan ik nu wel de rijweg gebruiken die ik voor ogen had en om mij verder te verdiepen in dit programma, ben maar beginner. Ga verder zoeken houd me van de straat en lekker bezig.
Kom stapje voor stapje verder. Met vallen en opstaan leer je uiteindelijk lopen.

Bedankt voor je terechte opmerking zoals je altijd doet, wordt ten zeerste gewaardeerd.
Ben blij dat je via forums zoals ook deze steeds weer wijzer gaat worden.

Groet Henk

treintje2012

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 14 July 2012, 11:03:13 »
Je wilt uit- of inrijden via een blok en niet via de wisselstraat dan zal traincontroller satndaard kiezen voor de wisselstraat en niet via het blok. De oplossing moet dan als volgt: zorg dat de wisselstraat minimaal 1 bezetmelder heeft en geef deze bij "Bedingungen" op dat het blok gekozen wordt indien bezet. Alleen al het feit dat traincontroller gaat kijken naar een voorwaarde zorgt ervoor dat deze zal kiezen voor rijden via het blok. Maak niet de fout het rijden door het blok een voorwaarde te geven want dan ontstaat weer de oude situatie.

Chris